ירדן קברנה סוביניון כרם אל רום 2014:  עושה כבוד לקברנה סוביניון הישראלי

נוצר כולו מענבים מגפנים נטועות בכרם אל רום, והתיישן במשך 18 חודש בחביות עץ אלון צרפתי
היין החדש הושק במתחם "היכל היין" שהוקם למשך יומיים לצד השקת פורטפוליו יינות היבוא של האחים שקד ל-2018

מהפכות ניהול עוברות על יקבים רבים בארץ. גם יקב מבוסס ומתווה דרך כמו יקב רמת הגולן עובר משברים: מנכ"ל מתחלף בפתאומיות, ראשי אגפים ומנהלים בכירים פורשים או מופרשים, וגם מערך ההפצה – שהוא מן החלקים החשובים של כל יקב, עובר ביקבי רמת הגולן טלטלה לא קטנה וזו אינה הפעם הראשונה. מזה כשנתיים מפיצה את יקב רמת הגולן חברת הפצה משותפת של היקב ומשפחת שקד, שעוסקת מזה שנים רבות ביבוא, שיווק והפצת יין מהארץ ומהעולם, כולל רשת חנויות דרך היין. משפחת שקד הפיצה את יינות יקב רמת הגולן לפני שנים רבות, ושבה להפיץ את היין יחד עם יינות מחו"ל ועם יינות יקב רקנאטי, בו היא שותפה בכירה.

מימין לשמאל: אורי שקד, יאיר שפירא מנכ"ל יקב רמת הגולן, ויקטור שונפלד היינן הראשי, נועם יעקובי מנכ"ל יקב רקנאטי
מימין לשמאל: אורי שקד, יאיר שפירא מנכ"ל יקב רמת הגולן, ויקטור שונפלד היינן הראשי, נועם יעקובי מנכ"ל יקב רקנאטי. צילום דוד סילברמן dpsimages

נראה כי הניסיון של יקב רמת הגולן לייצר יין וגם להקים מערך הפצה עצמאי לא עלה יפה, והחיבור מחדש לאחים שקד אמור להעלות את הפצת יינות היקב על דרך המלך. היקב נהג תמיד להשיק יינות חדשים בתרועה באירועים מתוקשרים, וגם הפעם הייתה חריגה משגרת ההשקות, עם השקה של הקברנה סוביניון 2014 מכרם אל רום במתחם "היכל היין" שהוקם למשך יומיים  בתל אביב, יחד עם השקת פורטפוליו יינות היבוא של האחים שקד לשנת 2018.

היינן הראשי הוותיק ששורד את כל המהפכות ביקב
היינן הראשי הוותיק ששורד את כל המהפכות ביקב. צילום דוד סילברמן dpsimages

לשמחתי, אם יש משהו שלא משתנה ביקב רמת הגולן, זה המצאותו של ויקטור שונפלד, היינן הראשי הוותיק ששורד את כל המהפכות ביקב, וממשיך מאז 1992 להנהיג את הייננות בו. ויקטור, כהרגלו, הציג גם את הקברנה סוביניון 2014 מכרם אל רום. היין נוצר מענבים מכרם אל רום הממוקם בצפון רמת הגולן בגובה שנע בין 1000 ל- 1100 מטר מעל פני הים. "יש בכרם זה 400 חלקות, ובמשך השנים למדנו להכיר כל חלקה וחלקה", אומר שונפלד. "הכרם היחידני, ה'סינגל ויניארד', מאפשר לנו לראות תמונה עמוקה של אזור הגידול ולהשוות בין הזנים השונים", הוא מסביר.

יינות ההשקה. לדעת יונתן לבני קברנה סוביניון 2014 מכרם אל רום הוא הקברנה סוביניון הטוב בישראל
יינות ההשקה. לדעת יונתן לבני קברנה סוביניון 2014 מכרם אל רום הוא הקברנה סוביניון הטוב בישראל. צילום דוד סילברמן dpsimages

וליין עצמו: נתחיל מהסוף. קברנה סוביניון 2014 מכרם אל רום הוא לדעתי הקברנה סוביניון הטוב בישראל. הוא עושה כבוד לקברנה סוביניון הישראלי, ובהשוואה לכל הקברנאים הישראלים הוא שנות אור קדימה גם באיכות וגם בטעם. כאמור, הוא נוצר כולו מענבים מגפנים נטועות בכרם אל רום, והתיישן במשך 18 חודש בחביות עץ אלון צרפתי. יש לו טעמים וניחוחות של פירות יער, וצבעו אדום מדהים. יש לו טעמים עשבוניים, הוא מרוכז, עשיר עם סיומת ארוכה שפשוט לא מסתיימת. הוא מגיע מהאזור הקר ביותר בגולן, ונעשה מגפנים שניטעו בשנים 2004-2005, לאחר שנתגלה כי רוב הכרמים בגולן נגועים בוירוס שפגע באיכות הגפנים והיין. רק כ- 5,000 בקבוקים נוצרו ממנו, ומחירו 250 ₪. חווית יין מרתקת חרף המחיר, ולדעתי שווה כל אגורה. יין ליישון ממושך, אך טעים כבר עכשיו.

בהשקה טעמנו גם את הקברנה סוביניון 2014 בסדרת ירדן – סוס העבודה של היקב שנמכר בסביבות 122 ₪ לבקבוק. תמיד נהניתי ממנו, אך בהשוואה לסדרת אל רום הוא מחוויר בטעם. לאיזון הוגש לנו גם המרלו 2014 אודם מכרם אורגני אודם (190 ₪) המיוצר כולו מענבי מרלו מכרם יחידני בחלק הצפוני והקר של הגולן. אוהבי המרלו יתרשמו מיין נהדר, מרוכז, מתובלן, עשבוני, ועושה גם הוא כבוד ליקב, ליינן ולאזור רמת הגולן, שלדעתי ולדעת רבים אחרים הוא מאזורי היין הטובים ביותר בארץ.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר