ירקות אפויים בתנור

 

אני אוהבת שאני יכולה להכין כמות גדולה של ירקות ולהשתמש בה במשך 3 או 4 ימים במגוון דרכים – בכריכים, בסלטים, כחטיף, כבסיס לפיצה, או לטחון במעבד מזון לקבלת ממרח (דיפ).

מצרכים:
דלורית חתוכה לפרוסות עגולות.
בטטות חתוכות לפרוסות עגולות.
קישואים מזן זוקיני.
חצילים קלופים.
עגבניות חתוכות.
פרוסות פלפל אדום.
פטריות חתוכות.

אופן ההכנה:
חממו מראש בתנור ל-C°200.
פרסו הרבה ירקות באמצעות מנדולינה. זה ילך מהר מאוד. ניתן גם להשתמש בסכין חד.
בקערה קטנה או בכוס, הוסיפו 1 כפית של שמן קוקוס, 3 כפות מים ו-1 כפית מלח.
הוסיפו גם את כל התבלינים היבשים ועשבי התיבול שאתם אוהבים. ערבבו היטב עם מזלג.
הנה כמה הצעות: פפריקה, זרעי כוסברה, אורגנו, תימין, רוזמרין. אפשר להוסיף גם קורט פלפל שאטה או צ'ילי לקבלת חריפות עדינה.
אפשר לנסות טעם שונה ולהוסיף כמון או תערובת קארי למי שרוצה טעם חריף שונה.
אפשר גם לנסות תבלינים כגון זעתר או כורכום.
וכמובן, לאוהבי השום – הוסיפו שום כתוש.
הניחו את הירקות בקערה גדולה, הוסיפו את התערובת הנוזלית וערבבו היטב.
הניחו הירקות בתבנית אפיה גדולה מעל נייר אפיה (אני השתמשתי ב-3 תבניות ואפיתי את כולן בבת אחת).
מרחו את הירקות בתערובת התבלינים הנוזלית, הכניסו לתנור ואפו במשך כ-20 דקות.
אל תתנו לירקות להישרף או להיעשות קריספיים. הקטעים השרופים לא בריאים לנו.
ייתכן שתצטרכו להוציא חלק מהירקות מכיוון שהם יאפו מהר יותר מאשר אחרים.
אפשר לקרר, להניח בצלחת זכוכית ולאחסן במקרר עד 4 ימים. או להקפיא ולחמם כשרוצים לאכול.

ציונה מלמן – שפית ומנחה לתזונה ואורח חיים בריא, 074-7030879






היו הראשונים להגיב...

כתבו תגובה