ישראל ומרוקו החליטו על הקמת צוותי עבודה משותפים לקידום קשרי התעופה

שר התחבורה, מאיר שטרית ועמיתו המרוקאי, כרים ג'אלב החליטו על הקמת צוותי עבודה משותפים לישראל ומרוקו, במטרה לקדם את קשרי התעופה בין שתי המדינות

שר התחבורה, מאיר שטרית ועמיתו המרוקאי, כרים ג'אלב החליטו על הקמת צוותי עבודה משותפים לישראל ומרוקו, במטרה לקדם את קשרי התעופה בין שתי המדינות.

בפגישה שהתקיימה במרקש שבמרוקו בין השר שטרית לשר התחבורה המרוקאי נדונו סוגיות שונות, המשותפות לשתי המדינות ובכללם גם קידום נושא התעופה בין ישראל ומרוקו.

יצויין כי השלטונות המרוקאים ערכו לשר שטרית קבלת פנים חמה וידידותית במהלכה הזמין שטרית את השר המרוקאי לבקר בישראל. לדברי שטרית, המרוקאים גילו נכונות רבה לקדם את קשרי התעופה בין שתי המדינות.

שר התחבורה ציין כי קיים פוטנציאל תיירותי ומסחרי גדול בין ישראל ומרוקו. דובר משרד התחבורה ציין כי מידי שנה טסים למרוקו, דרך פריז או מילאנו אלפי תיירים מישראל.

מרוקו היתה המדינה הערבית הראשונה אחרי מצרים שכוננה יחסים דיפלומטיים גלויים עם ישראל, אף כי לא בדרג של שגרירים. באוקטובר 2000 מספר ימים לאחר פרוץ האינתיפאדה ניתקה מרוקו את יחסיה עם ישראל ומאז לא שבו היחסים לתקנם.

השר שטרית הציג היום בכנס שרי תחבורה של מדינות הים התיכון, הנערך במרקש, פרוייקטים משותפים לישראל, ירדן והרשות הפלשתינית וביקש מהאיחוד הארופי שנתן את חסותו לכינוס, לממן פרוייקטים תחבורתיים, המשותפים לישראל ולמדינות האזור, בהיקף של כ- 300 מליון יורו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר