כייף של צהרים בשילה

איך יודעים שמסעדה היא כייפית? נכנסים, רואים את הצוות, שומעים את המוזיקה, מריחים מנות שעושות דרכן לשולחנות אחרים. בקיצור: זה באוויר, ובשילה יש את זה בשפע

כייף לאכול במסעדה כייפית. ואיך יודעים שמסעדה היא כייפית? נכנסים, רואים את הצוות, שומעים את המוזיקה, מריחים מנות שעושות דרכן לשולחנות אחרים. בקיצור: זה באוויר, ובשילה בבן יהודה יש את זה בשפע.

שילה, באווירה חופשית ובלתי מחייבת בניצוחו של השף שרון כהן, מתמחה במאכלי ים. במהלך חמש שנות קיומה הפכה למוסד גסטרונומי מוערך על ידי אנשי מקצוע בתחום – בעלי מסעדות ושפים שמגיעים לכאן כדי לשבת על הבר, וגם על אנשים כמוכם וכמוני  שפשוט אוהבים לאכול טוב.

שרון כהן יוצר מנות כייפיות, מוקפדות בהכנתן ומחייכות בהגשתן. יש לו רקע של חינוך קולינרי ספרדי,  ולזה הוסיפו את החומרים הטריים והתיבול, ותקבלו את מה שמוגדר כאן כמטבח עכשווי במיטבו המוגש באהבה.

הייתי כאן לפני מספר שבועות לארוחת צהרים עם חברה טובה שחזרה משהות ארוכה בפריז, ונהנינו מאוד מארוחת השוק של שרון כהן, דיל לא רגיל ב- 59 ש"ח הכולל פיתה אפויה במקום, סלטים בצלוחיות קטנות – אך בקשו שוב מה שאתם רוצים, ושתי מנות על הפנצ'ה מתוך המבחר המגוון של שילה לחובבי בשר, דגה וצמחונים.

היום חזרתי לשילה עם חבר אחר, ובהמלצתו של שרון כהן לקחנו תפריט שוק אחד ותפריט עסקי אחד, וערבבנו אותם כהלכה.
על הרכב ארוחת השוק כבר סיפרתי. לעסקית מתכונת דומה לזו של מסעדות אחרות: מחיר המנה העיקרית קובע, והמנה הראשונה כלולה.

המלצרית המקסימה שלנו, לאה, הביאה את הסלטים של ארוחת השוק: גזר עם סלרי, מטבוחה, סחוג, סלט שעועית לבנה, חצילים עם טחינה, סלסת עגבניות, סלט חומוסים וגזר מרוקאי. הפיתה הייתה חמה ואפויה כהלכה (בביקורי הקודם הפיתה הייתה בהירה מדי וביקשנו פיתות אפויות יותר). חוויה של צבעים וטעמים.
מהתפריט העסקי הגיע קרפצ'יו בקר עם תרד וגבינת פרמזן – טעים מאוד. כייף כבר אמרתי?

שתי המנות על הפלנצ'ה מתפריט השוק היו מעורב תל אביבי, בו התאהבתי כבר בארוחה הקודמת שלי כאן: פיסות פלמידה, בצלים ותבלינים על ציזיקי.  יש לי חדשות בשבילכם: גם בפעם הבאה אזמין מנה זאת. מנת פלנצ'ה נוספת: שתי חתיכות סינטה לבנה – מצוינות.

רעבים כבר לא היינו, אבל איך אפשר לעמוד בפיתוי של המנה העיקרית מתפריט הארוחה העסקית: שרימפס וקלמרי במחבת עם ירקות וזיתים יווניים (98 ש"ח). עוד חגיגה ושמחה.
בקבוק מי אפולינר מוגזים גדול ושני בקבוקי קוקה קולה ליוו את הארוחה – ככה זה כשצריכים לחזור לעבוד. ראיתי אותך, הבלונדינית על הבר שנהנתה מיין לבן צונן, וקינאתי.

רצינו (לא באמת רצינו, אבל צריך) לצאת משילה הקרירה והעליזה אל בן יהודה הלוהט, אבל כאן הפתיע אותנו מלצר חביב שהגיע בשליחותו של הממונה על המטבח, ואמר לנו: "שרון שולח לכם קינוח לאנשים שלא רוצים קינוח". איזה כייף היה לסיים עם צלחת צבעונית נוספת של טריו סורבטים: סברס, מלון וענבים, מוקפים בפירות קיץ.

 
שילה חוגגת יומולדת 5 במשך חמישה ימים
במסגרת החגיגות שייחלו ביום א' 22/8 ויסתיימו ביום ה' 26/8, יוגשו סעודות חגיגיות אותן יבשלו השף שרון כהן וחברים:
• הדייג אודי בכור ביצירה משותפת של מיטב מנות הדגים ופירות ים
• מוש בודניק – אחד הבעלים של 223, הסושיאל קלאב והגסטרו-פאב מכין תפריט קוקטיילים מיוחד לאותו ערב: סנגריה לבנה – ריזלינג גרמני, אגסים, קינמון וקאוה, רוזי לי – ג'ין, ליים, ליצ'י ומי וורדים, קוקטייל סיום – מיני אספרסו מרטיני – וודקה וניל, אספרסו, טייה מריה וסירופ טונקה.
• טלי אברהמי ואור בארי – טלי בעלת חברת קייטרינג; ואור סו–שף של מלון "ממילא" בירושלים – מהעובדים הוותיקים של "שילה"
• אילן חלפון מנכ"ל "סאקס" – לקוח קבוע שמתעקש ללמוד ולעבוד במטבח.
בערב האחרון שהוא גם יום ההולדת של שרון כהן – יארחו בצוותא שרון ועדי כהן.
הארוחה כוללת: קנפה, שתי מנות ראשונות, מנה עיקרית וקינוח במחיר של 185 ₪ לסועד. קוקטיילים במחיר מיוחד של 25-35 ₪.
דוגמאות למנות: קנפה (משעשע חיך)שרימפס קריסטל על סלט מלפפונים אסייתי, טארטאר אנטיאס על סורבה קמפרי.
הזדמנות ליהנות ממנות מרהיבות ואיכותיות במחיר מיוחד ואטרקטיבי.
10 שקלים מכל ארוחה ייתרמו לעמותת 'חינוך לפסגות', המתמקדת בטיפוח ילדים ובני נוער בעלי פוטנציאל למצוינות. חניכי העמותה משתלבים בתכנית לימודית מקיפה בת 16 שעות שבועיות למשך כל השנה – מכיתה ג' ועד י"ב – המסייעת להם לממש את יכולותיהם, להרחיב אופקים, לפתח מודעות חברתית ולהשתלב בהצלחה במוסדות אקדמיים ובחברה הישראלית.

שילה
רח' בן יהודה 182, תל אביב
טל. 03-5221224
כל יום מ-12:00 עד לקוח אחרון
חנייה: חניון ארלוזורוב הסמוך

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר