כיצד לגדל לבד בגינה גפן נקי מריסוסים?

משתלות וונדי עורכות מפגש חובבי גינון בנושא גידול גפנים ביום שישי, 30 ביוני, 10:00, וונדי – "עד הלום" (ליד אשדוד)

הגפן קשורה בתרבות בני האדם עוד מימים קדומים. הגפן מוכרת למעלה מ- 6000 שנה, מוצאה כנראה מצפון מזרח טורקיה ועם השנים התפשטה בכל העולם. בישראל היא מוכרת עוד משחר התרבות ומוזכרת פעמים רבות בתנ"ך כאחת משבעת המינים.

המינים והזנים של הגפן השתנו עם השנים אבל השימושים נשארו דומים. למעשה אנו משתמשים כמעט בכל חלקי הצמח ובמגוון דרכים. ענבים למאכל ולמיץ, בבישול, מיובשים כצימוקים וכמובן בתעשית היין שהפכה בשנים האחרונות לאופנה ממש. יקבי בוטיק נפתחים השכם וערב ואנשים מייצרים בהצלחה מרובה גם יין בייתי. גם עלי הגפן משמשים אותנו למאכל וסוכת גפנים מצלה לימות הקיץ החמים הינה מרכיב חשוב ביותר בגן הים-תיכוני שחזר בשנים האחרונות למחוזותינו ובגדול.

גידול גפנים בגינה הביתית הוא אפשרי ומוצלח, כמובן שיש לבחור את הזנים הנכונים שמתאימים לכל אזור ולכל שימוש. הגפנים הם עתירי ריסוס וחומרים בגידול החקלאי שאינו אורגני ולכן אם נגדל אותם בגינה הביתית בעצמנו, נוכל לבחור זנים שפחות רגישים למחלות ומזיקים – אולי כמויות היבול לא יהיו מסחריות, אבל בעזרת טיפול נכון ושיטות שונות נקבל ענבים טעימים ונקיים יותר וגם נוכל להנות מסוכת גפנים יפה בגן.
בין הזנים המבוקשים גפן מוסקט, סופריור ג1, זיני והאיזבלה שעמידה יחסית למחלות ומזיקים.

בהרצאה שתתקיים במשתלת וונדי ב"עד הלום" (כניסה דרומית לאשדוד) ביום שישי 30 ביוני בשעה 10:00 תוכלו לשמוע על גידול גפנים בגינה הביתית. המרצה: עודד ברויאר. הציבור מוזמן.
ההשתתפות ללא תשלום, אך רצוי להרשם מראש בטלפון: 8659917 – 08

מידע נוסף והמלצות באתר "עולם הגן": www.olamhagan.co.il
באתר ניתן להרשם ולקבל בדואר האלקטרוני עדכונים על מפגשי גינון.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר