כצל'ה ושפצל'ה – שישי בשרון

שפצל'ה וכצל'ה – זה נשמע כמו בדיחה, או כמו שם של שיר של דני סנדרסון. אז זה לא זה ולא זה. כצל'ה הוא אטליז-מעדנייה ותיק ומובחר של אייל כץ, השוכן בקניון שרונה בכפר סבא. שפצל'ה היא מסעדה-בר חדשה למדי בהוד השרון, שחנכה לאחרונה את תפריט הקיץ שלה, פרי יצירתיותו הקולינרית של שף רונן דברת-בלוך

שפצל'ה וכצל'ה – זה נשמע כמו בדיחה, או כמו שם של שיר של דני סנדרסון. אז זה לא זה ולא זה.
כצל'ה הוא אטליז-מעדנייה ותיק ומובחר של אייל כץ, השוכן בקניון שרונה בכפר סבא.
שפצל'האייל כץ, כצל'ה היא מסעדה-בר חדשה למדי בהוד השרון, שחנכה לאחרונה את תפריט הקיץ שלה, פרי יצירתיותו הקולינרית של שף רונן דברת-בלוך.

האמת היא שהחנות הראשונה של כצל'ה שכנה בהוד השרו,ן ברחוב מקביל לזה בו ממוקמת שפצל'ה, שהחליפה את מסעדת אום של השפית איילת אור שפעלה כאן ארבע שנים. אייל עבר מקום אחרי התנכלויות לחנות הלא כשרה שלו, ששיאה היה בשריפת דלת האטליז במטרה לשרוף את כל החנות ותכולתה.

בשני מוסדות אלה הייתי בשישי האחרון. אל כצל'ה הגעתי עם קופון של גרופון בשווי 100 ₪ עבורו שילמתי 50 ₪, ואל שפצל'ה הגעתי בשעת צהרים חמה לארוחת צהרים.

אחרי שכנועים רבים נעתר איל כץ לנציגי גרופון: קופון בשווי 100 ₪ לכצל'ה יימכר ב- 50 אייל כץ, כצל'ה₪, מה שאומר שאחרי עמלת גרופון מקבל כץ כ- 40 ₪. כמה קופונים נקנו? כ- 1,500, ללא הגבלת מספר קופונים לרוכש. מאחר שזה היה היום השני לשימוש בקופונים, עדיין אין מסקנות מלאות, אך אייל כבר ידע לומר שהוא רואה זאת כהשקעה בפרסום אותה יוכל למדוד. הוא כבר נוכח בתופעה של קונה שמגיעה עם בני משפחה שכל אחד קונה/מקבל סחורה בשווי 100 ₪ ולא מוסיף מעבר לכך.
נהניתי לשלם במקום 3.5 ₪ בלבד ולצאת עם אנטריקוטים משובחים שמחירם הנקוב 103.50 ₪ (מי זוכר את ה- 50 ₪ שכבר שילם, במקום 100?)ץ
בכל מקרה, אני אעקוב אחרי התוצאות בסוף תקופת השימוש בקופונים לקראת סוף אוגוסט. מעניין.

בצהרים הלוהטים הגעתי עם רעייתי אל שפצל'ה, במקום בו שכנה בעבר מסעדת אום. ההבדל הראשון נראה לעין: במרכז המרפסת הסגורה, בה היו קודם שולחנות וכסאות, יש עכשיו בר גדול המצטרף לבר שבתוך המסעדה, מה שמצביע על הפעילות הליילית במקום המגובה גם בתפריט טפאסים מיוחד החל מ-22.00. לצד מערך מגוון ועשיר של אלכוהול.

ברקע מוזיקת צ'יל אאוט יחד עם לטיני, בלקני וסגנונות אחרים – מעט חזקה מדי לשעת צהרים, אבל בהחלט פליי ליסט משובח.
ניר, מנהל המסעדה, מני צל"ש על תצוגה בולטת של בקבוקים ורודים של רוזה מד מבית יקב אמפורה – אידיאלי לקיץ הישראלי ולמנות בתפריט. 108 ₪ לבקבוק, מחיר הוגן לכל הדעות _הרוזה נמכר בבקבוק בלבד, לא בכוס).
איך הרוזה הולך? ניר אומר שקשה לדעת כי היין הגיע יום קודם בלבד, אבל הוא אופטימי.

מהתפריט אנו בוחרים לפתיחה פולנטה קרמית ונימוחה עם רגו פורצ'יני וכמהין – 38 ₪, וסלט קינואה עם צ'ילי, שום, כוסברה, לימון וירקות העונה – 48 ₪.
בתפריט כתוב שהפולנטה אמיתית והקינואה אמיתית, ואנו תוהים אם יש בנמצא פולנטה וקינואה מזויפות ולא אמיתיות.
בכל אופן מדובר בבחירה מוצלחת של מנות גדולות, יפות וטעימות. זוגתי מציינת את איכות הקינואה ואת התוצר הכולל. הפולנטה היא מנה מצוינת בהחלט, עם תרומה משמעותית של הפטריות והרוטב בו הן עשויות. שימו לב: זו מנה חורפית באופייה, ומעידה על קו גסטרונומי איכותי בו נוקט השף דברת-בלוך. היא לא תתאים לכל אחד.

לעיקריות בחרנו ב פילה דג ים (היום סלמון) צרוב על הפלנצ'ה בקרם דלעת וניוקי נימוח – 88 ₪; וקציצות בורי בכוסברה, בצל ושום, נחות (מלשון מנוחה, לא מבחינה מעמדית) ברוטב חריימה סטייל שפצל'ה – 68 ₪.
את ה'נימוח' של הניוקי אנחנו מכירים מהפולנטה הנימוחה במנות הראשונות. אין ספק שהמונחים 'נימוח' ו'אמיתי' מככבים בתפריט של שפצל'ה, וכך גם הכוסברה בה משתמש דברת-בלוך בשתיים מהמנות שהזמנו – סלט הקינואה וקציצות הבורי. והמלצרית החביבה, שרצתה להזהיר אותנו, העניקה לנו צל"ש על אהבתנו לירק תיבול זה שלא כולם אוהבים.

נהנינו מאוד גם מהמנות העיקריות שלנו. הסלמון היה עשוי היטב, והניוקי התאימו לדג על אף חשש קל שלנו. הקדירה עם קציצות הבורי ורוטב החריימה החרפרף ובו גם גרגרי חומוס וקוביות תפוחי אדמה, ששתה היטב את האורז הלבן מהקערית השכנה – הייתה הצלחה, והזכירה לנו את הרקע של דברת-בלוך ומנות שלו אותן אכלנו לפני כשנתיים במסעדת אליזבט במרכז יכין בפתח תקווה, שגם שם הוא בנה את התפריט.
אם לא ברור, אנחנו אוהבים מאוד את המטבח של שף רונן דברת-בלוך, ונהנינו מאוד מהארוחה בשפצל'ה.

כרגיל אצלנו, ובוודאי כדי לשמור את הטעמים הטובים של הארוחה בפה, ויתרנו על קינוחים.
שפצל'ה, כצל'ה, שישי בצהרים ביום חם של קיץ. חוזרים הביתה לשינה המתוקה לפני שבת.

שפצל'ה
רח' בני ברית 4 הוד השרון
טל. 09-7405853
כל השבוע 12.00 עד אחרון הלקוחות

כצל'ה
מרכז שרונה כפר סבא
טל. 09-7401091

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר