כשהלחם הופך להרבה יותר מארוחה

בשנים האחרונות, גוברת מודעות הציבור לתזונה נכונה ולהשפעותיה על איכות החיים. אנשים רבים מעדיפים מוצרים טריים, קמחים מלאים ואורגניים, שאור ודגנים מלאים, גבינות צאן, הרבה פירות וירקות ועוד. לחם ארז יצאה לאחרונה במבחר גדול של מוצרים חדשים, יצירתיים ובריאותיים, כשהלחם מככב על המדף ובארוחה

בשנים האחרונות, גוברת מודעות הציבור לתזונה נכונה ולהשפעותיה על איכות החיים. אנשים רבים משנים את תזונתם ותזונת בני המשפחה ומעדיפים מוצרים טריים, קמחים מלאים ואורגניים, שאור ודגנים מלאים, גבינות צאן, הרבה פירות וירקות ועוד.

לחם, בריא ומקמח אורגני, עם כל דבר – כמצע לארוחות הבוקר החדשות והעשירות, לחמי ארוחה אישיים ומשפחתיים כמו לחם פלאפל ולחם אנטיפסטי, לחמניות ופלוטים מסוגים שונים, לחמים חדשים מקמחים מלאים ומקמחים אורגניים – לחם חרובים, לחם כוסמין.
מגוון מוצרים אורגנים גדול, עוגות בגדלים ובטעמים מפתיעים, לחמים ומוצרי מאפה חדשים, משקאות טבעיים עונתיים ועוד.

לחם ארז שהיתה חלוצה באפיה טבעית של לחמי השאור וקמח מלא בתנורי אבן ובעבודת יד, ממשיכה במהפכת הבריאות והיצירתיות בעולם הלחם, ומשיבה אותו למרכז הבמה ולמרכז הארוחה, כשהוא עשוי מקמחים מלאים ומקמחים אורגניים.

לאחרונה יצאה ארז עם ארבעה לחמי ארוחה אישיים עשירים המשמשים כארוחה שלמה: לחם פיצה, לחם אנטיפסטי, לחם פלאפל ולחם שיפון אמנטל. (10 שקל ללחם). תענוג להיווכח בתהליך האפייה הידני של ארז, החל משלב לישת הבצק ועיצובו ועד לתהליך האריזה האישי שמקבל כל מוצר.

למי שמעדיף לחמים "מוקטנים", למדפי הלחמים בחנויות לחם ארז מצטרפות לראשונה חמישה סוגים שונים של לחמניות איכותיות: לחמניות כוסמין, לחמניות ילדים, לחמניות דגנים, לחמניות חרובים ולחמניות מקמח אורגני (5 לחמניות ב-10 שקל). כמו כן, נוספו למדף הלחמים מבחר לחמים חדשים במחיר החל מ- 10 שקל בלבד כמו לחמי סמולינה, שאור ולחם פועלים, לחמים מקמח אורגני כמו לחם חרובים ולחם כוסמין.

במסגרת המהלך המקיף של מהפכת הבריאות הוחלט על הגדלת מגוון המוצרים האורגנים בנוסף ללחמים, הגדלת תפריט המיצים והשייקים הטבעיים, הוספת סלטים עונתיים חדשים, תפריט כריכים גדול ועשיר בלחמי הבריאות וארוחות בוקר בריאותיות.

ארוחות בוקר חדשות
ארוחות הבוקר החדשות בבתי הקפה מוגשות מעתה על גבי מצע של לחם קלוי, תפריטן הועשר במגוון גדול של מוצרים, כמו: גבינת פטה כבשים, מוזלי של ארז, קונפיטורה טבעית, לבנה, תערובת זיתים בתיבול מיוחד זאת בנוסף לביצים, סלט הבוקר והשתיה הטבעית והחמה.

חובבי המזון הטבעי והבריאותי ייהנו לפתוח את הבוקר בארוחת בריאות הכוללת: חביתת חלבונים, סלט בריאות, פרוסות אבוקדו ופלפל קלוי, יוגורט, מיץ עשב חיטה וחליטת טבע. כל ארוחות הבוקר יוגשו עם מגוון לחמי שאור מקמח מלא ודגנים, לחם חרובים, לחם כוסמין, לחם אורגני ועוד. כמו כן נוספו לתפריט סלטים עונתיים חדשים, ביניהם סלט אדום וסלט תרד. מבחר הכריכים הוגדל ותכנם הועשר מאד.

אופציה נוספת לארוחת הבוקר היא הארוחה הזוגית שתפריטה עשיר במיוחד וכולל ביצים, סלט ישראלי וכן ממרחים ותוספות ייחודיים כמו: גבינת ריקוטה בתיבול עדין, ממרח אבוקדו, פלפלים קלויים, דג סלמון מעושן ועוד.

עולם הלחם העשיר בא לידי ביטוי גם בסנדביצ'ים המיוחדים, שבהם הושקעה מחשבה רבה בהתאמת סוג הלחם לאופי המילוי, ואף הם מהווים ארוחה שלמה, לדוגמא:
סנדביץ' רוסי – במילוי סלמון מעושן, איולי קונפי ושום, ביצה קשה, מנגולד ובצל ירוק בלחם רוסי
סנדביץ' יווני – עם גבינת פטה, שמן זעתר, עגבניות צלויות, זיתי קלאמטה, בצל אדום וחסה ערבית בלחם יווני
סנדביץ' פועלים – עם טונה, מטבוחה, זיתי טאסוס, לימון כבוש ופטרוזילה בלחם פועלים.

משקאות טבעיים
לתפריט בתי הקפה נוספו לקראת הקיץ מבחר גדול של משקאות עונתיים טבעיים, ביניהם: מרענן מלון ושקדים, מרענן אבטיח, משקה סלק אגסים ועוד. מיצים ושייקים טבעיים עונתיים כמו: יוגורט מלפפונים, מרענן מלון סברס ועוד. ומשקאות טבעיים עם אלכוהול כמו מוחיטו סברס, אבסולוט מלון, קאפיריניה ענבים.


ולבסוף – מתוקים
האגף המתוק זוכה אף הוא לשדרוגים ולשינויים, עוגות פרי חדשות (מותאמות לפי העונה) מצטרפות לקולקציית העוגות, ביניהן עוגת פסיפלורה יוגורט, עוגת חרובים אורגנית ועוגת פרי עונתית, כמו עוגת המשמש. עוגת החרובים בה כיבדתי את אורחי, הפתיעה את כולם, וחוסלה לחלוטין, למרות שלא נמצא בה השוקולד האהוב.

צורתן, גודלן ומחירן של עוגות הקראנץ השתנו: במהלך השבוע יגיעו למדפים עוגות קטנות יותר במחיר מוזל ולקראת סוף השבוע יגיעו למדפים עוגות קראנץ חגיגיות עגולות – פרג וריקוטה, המתאימות בדיוק לשולחן השבת. במהלך השבוע יפגשו הקונים קראנץ שזיפים וקראנץ תמרים בגודל חדש ובמחיר מוזל.

צילום: דניאל לילה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר