כ- 5,000 צועדים השתתפו במסע 'נפגשים בשביל ישראל' שהחל לפני 6 שבועות והסתיים השבוע

מבין הצועדים 60% דתיים ו- 40% חילונים, 45% השתתפו במסע לראשונה ו- 30 אנשים צעדו את כל המסלול, שאורכו 400 ק"מ, מתחילתו ועד סופו

השבוע הסתיים פרויקט 'נפגשים בשביל ישראל' שנערך ביוזמת ארגון 'צו פיוס' ועמותת אב"י בשביל ישראל ובשיתוף החברה להגנת הטבע והמדרשה באורנים. המסע, שהחל לפני 6 שבועות, נערך זו השנה הרביעית והפעם בסימן "סיפור – דרך – סיפור": מסע מעמק האלה לשאר ישוב בעקבות סיפורי ארץ ישראל.

אל המסע הגיעו כ- 5,000 צועדים מכל הגילאים ומכל רחבי הארץ, כשמתוכם 60% דתיים ו- 40% חילונים, 45% השתתפו במסע לראשונה ו- 30 אנשים צעדו את כל המסלול, שאורכו 400 ק"מ, מתחילתו ועד סופו. השנה גם הצטרפו למסע בני נוער מכפרי הנוער של ויצו.

מטרת המסע בשביל ישראל היא להפגיש אזרחים מכל גווני הקשת הפוליטית והחברתית בארץ, למסע רגלי משותף של היכרות, קירוב והידברות, על רקע נופיה היפים של ישראל.
זהו מסע חווייתי של התחדשות, מפגש וזיכרון בנופי הארץ ובשאלות העומק של החברה הישראלית.

במהלך המסע נערכו פעילויות, הרצאות וסדנאות מגוונות למשתתפים, ביניהם: הופעה של אריאל הורוביץ בכותל הדרומי בי-ם, מפגש של דיאלוג בין ערבים ויהודים בדרך בורמה, פעילות התנדבותית בכפר תקווה לפגועי נפש, פעילות משותפת עם אגודת בית הגלגלים בשיתוף עמותת 'אתגרים' בפארק הירקון, יום נשים בחוף מכמורת, חגיגה לרגל 70 שנה לקיבוץ שדה אליהו, חגיגה לרגל 40 שנה להתיישבות בבקעת הירדן ועוד.

עליזה גרשון, מנהלת ארגון 'צו פיוס': "אנו שמחים להימנות על יוזמי הפרויקט הנהדר הזה, שמזמן מפגש חווייתי בין יחידים וקבוצות בחברה הישראלית. המסע בשביל ישראל מהווה הזדמנות מצוינת להכיר אנשים חדשים שלא היו נפגשים במקום ובזמן אחר, על רקע נופיה היפים של ישראל, ואנו מברכים על מספר האנשים הגבוה שהגיעו השנה. צו פיוס פועל במשך כל השנה ההיכרות לייצר נקודות חיבור בין יחידים וקבוצות בחברה הישראלית והמסע בשביל ישראל הוא אחת הדרכים היותר חווייתיות לעשות כן".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר