לאפות בזום? חוויות מכנס אפייה וקונדיטוריה וירטואלי הראשון

בכנס הזומי התארחו קונדיטורים ואופים וגם אושיות אינסטגרם שאפו בשידור חי, חלקם מביתם וחלקם מהסטודיו של יאנינה בכפר סבא. בסדנאות לימדו הקונדיטורים להכין קינוחי פרווה לחג, עוגות מקושטות, אפייה טבעונית, אפיית לחם, קינוחים, שוקולדים, והועברה הרצאה על צילום וסטיילינג קולינרי

כאשר קיבלתי את ההזמנה להשתתף בכנס האפייה והקונדיטוריה הווירטואלי, חשבתי שצוחקים עלי או שיש כאן איזה סוג של מתיחה או תרגיל. כנס אפייה וירטואלי? קונדיטוריה בזום?  ועוד כתוב על חלק מהסדנאות – 'סדנה מעשית'! איך זה יעבוד? הרי החלק הכי חשוב באפייה זה הריח והטעם, ורק אחר כך המראה לדעתי.

צילום זום איריס לוי

טוב ,אז מלאת ספקות ועם לא מעט מחשבות סרקסטיות, התייצבתי בבוקר בפיג'מה וסינר מול המחשב. הכנתי לעצמי כוס קפה ראוי עם הרבה קצף, מצאתי בפינת המגירה איזה שני פתי ברים ישנים שנשארו מעוגת הגבינה הקרה שהכנתי לפני מי יודע כמה זמן, ונכנסתי לקישור שנשלח לי כדי להשתתף ב- BAKE TO ZOOM הראשון, שיזמו וארגנו שני קונדיטורים:  יאנינה מירסקי – בעלת סדנאות האפייה 'פקאלה', ודרור כהן – מהנדס תוכנה במיקרוסופט ביום וקונדיטור בלילה, בעל המגזין הקולינרי 'בייקרי 365'. בהנחיית עדי שילון מברלין – וירטואלי או לא.

את היום הראשון פתחו בסדנה עם 'עונגיונט' –  נטלי לוין שהיא אושיית אפייה מקומית, בעלת בלוג אפייה ומתוקים עם מאות מתכונים לאפייה ביתית ומקצועית ובקלי קלות. נטלי הדריכה בחן רב את הצופים בהכנת עוגת דבש שנראתה קשה-מקצועית-מושקעת, שבפועל הייתה עוגה קלה להכנה ולקישוט – בדיוק כמו שאני אוהבת. זו הולכת להיות עוגת החג שלי, ואני ממליצה גם לכן ולכם – לכן צירפתי את המתכון המדויק של נטלי כאן.

דרור כהן (משמאל) – ביום איש תוכנה ובלילה קונדיטור. צילום זום איריס לוי

ההדרכה בזום זרמה והייתה מדויק. מאוד נהניתי לקבל את כל הטיפים הקטנים שעושים את העבודה נוחה יותר, ומבטיחים את הצלחתה; אותם טיפים שאנחנו לא מקבלים בספר בישול או בסרטון מוקלט ביוטיוב. מי שעשתה את המפגש לנעים במיוחד, ובכלל את כל הכנס לזורם, ייחודי ומעשי, היא עדי שילון המיוחדת, המצחיקה וגם החכמה, שהכניסה כל כך הרבה אנושיות וכיף למפגשים הקולינריים. יש בבחורה הזו חן שווה, ללא טיפה של מניירות וחשיבות עצמית.

חלק חשוב בהצלחתו של הכנס היה לבחירה בתמהיל נכון של אופים, ובמיוחד תחומים שונים של מאפים וקינוחים. כל אחד היה יכול למצוא את תחום העניין שלו, ולהתאים את רמת המורכבות של המנה שהוא רוצה ללמוד בתוכנית המגוונת של הכנס.

ערן שוורצברד – קונדיטור בחסד. צילום זום איריס לוי

השתתפתי בסדנה של אפייה ביתית עם קרן אגם, בה היא הדגימה אפיית באגטים ללא לישה, ומשולשי גבינות שיכולים לשמח כל משפחה בארוחת ערב נחמדה. כמו כן התרגשתי מאוד ללמוד שוב מערן שוורצברד – קונדיטור בחסד שהאפייה שלו היא הרבה יותר מאפייה; היא אומנות לאכילה. במקצוענות מעוררת קינאה ובצניעות ראויה להערכה, לימד ערן אפיית טארט מושלם. כמו תמיד הכול נראה כל כך קל להכנה כשהוא עושה את העבודה.

למדתי שיטה חדשה נוספת להכנת מקרונים מהממים מקרן קדוש, בעלת מאפיית קדוש המיתולוגית בירושלים. קרן, בדייקנות מקצועית בשיתוף פעולה עם דרור כהן – הקונדיטור מארגן הכנס, הכינו מגה מקרון פירות יער אדומים – יצא  מושלם.

העוגה של ערן שוורצברד בהכנה. צילום זום איריס לוי

אף כנס לא יהיה שלם ללא סדנה אחת לפחות עם איש הלחם הבלתי מעורער – סער מור, שהפעם הגיע בלי פורטונה (המחמצת האישית של סער, המלווה אותו לכול סדנאות האפייה). סער הדגים הכנת לחמניות במילוי תפוחים – כראוי לראש השנה, נתן הרבה טיפים לאפייה נכונה, וגם סיפר על מסורות מיוחדות ממשפחתו עם סממני הארוחה של ראש השנה, כמו למשל – לא אופים עם מחמצת כדי שהשנה החדשה לא תהיה לך חמוצה חלילה.

מגה מקרון של קרן קדוש. צילום זום איריס לוי

השתתפו בכנס עוד אופיים וקונדיטורים רבים מהארץ ומהעולם שלא הצלחתי לצפות בכולם, כמו סבינה ולדמן, ליאור משיח ואחרות ואחרים שהעשירו את המשתתפים במגוון תכנים וטעמים. היה נעים מאוד "להיכנס" למטבחים הפרטיים של האופים ואושיות האינסטגרם, ולראות איך הם אופים אצלם במטבח. חלק מהסדנאות הועברו מהסטודיו המתוקתק של יאנינה בכפר סבא. ובעולם בו המצולם חשוב הרבה פעמים לא פחות מהנאפה והנאכל, הרצאתה של גל בן זאב על צילום וסטיילינג קולינרי, באה לשפר את תוצרי האינסטגרם.

הכנס היה חוויתי ומעניין, ואני בטוחה שאם יהיה כנס דומה בעתיד  – אשתתף בו. אני מקווה שעד הכנס הבא ימצאו דרך מיוחד בה ניתן יהיה לטעום במקוון  (online)מהמטעמים שמכינים שם בסטודיו. אם אני חושבת על זה לעומק – בעצם זה היה כנס הקונדיטוריה הראשון בו לא עליתי במשקל!

הכותבת היא איריס לוי קולינריה עילית במיטבה, 054-4944205 וגם בפייסבוק

 

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר