לבנים 2006 חדשים בדלתון לקראת שבועות: שרדונה רזרב וסוביניון בלאן פומה

שרדונה רזרב 2006 הנו יין בעל ניחוח פרי משכר. בולטים ניחוחות המשמש, אשכולית אדומה, וכן ניחוח הדבש המגיע מהחבית. סוביניון בלאן פומה ‏2006 מתאים לשתייה עם מנות פיקנטיות ואף חריפות בסגנון המטבח התאילנדי, עוף בגריל ודגים מעושנים

שרדונה רזרב 2006
ענבי השרדונה של יקב דלתון מגיעים מכרמים הממוקמים ברמת דלתון בגובה שבין 850 ל-770 מ' מעל פני הים. האזור זוכה לחורף מושלג וקר, ולקיץ המאופיין בימים חמים ולילות קרים. הענבים מגיעים ממספר כרמים אשר ניטעו בין השנים 1984 ל- 1996 מכרם בן זמרה בצפון ועד ספסופה בדרום.
ענבי השרדונה נבצרו ידנית בשבועיים האחרונים של חודש אוגוסט.
מייד עם הגעת הענבים ליקב הם מרוסקים ונסחטים והמיץ מקורר. ליין הרזרב משמש ה"מיץ החופשי" (free run) שהוא המיץ הניגר מן הענבים כמעט ללא צורך בהפעלת לחץ. זהו המיץ המעודן והמשובח ביותר. התסיסה התבצעה בטמפרטורה נמוכה יחסית (14-16 מעלות). כעבור מחצית התסיסה הועבר היין לחביות עץ אלון צרפתי חדשות להמשך התהליך. עם היותו של היין יבש, נשאר חלקו (35%) בחביות להמשך התיישנות וחלקו הועבר למיכלי נירוסטה זאת במטרה לקבל השפעה עדינה של העץ שלא תאפיל על טעמי הפרי. בתום חמישה חודשי התיישנות יצא היין את החביות כשהוא עשיר טעמים ומורכב ושני מרכיביו עורבבו.
זהו יין בעל ניחוח פרי משכר. בולטים ניחוחות המשמש, אשכולית אדומה וכן ניחוח הדבש המגיע מהחבית.
מחיר: 65 ₪.

סוביניון בלאן פומה ‏2006
כרמי סוביניון בלאן של יקב דלתון נמצאים ברמת דלתון בגובה 750-850 מטר מעל פני הים. הענבים ליין זה נבצרו בשבוע האחרון של חודש אוגוסט ובתחילת חודש ספטמבר.
הענבים מגיעים ליקב תוך זמן קצר מהבציר ומרוסקים ונסחטים מידית תוך הקפדה על קירור המיץ. תהליך התסיסה נעשה תוך שמירה על טמפרטורות נמוכות על מנת לשמור על מירב הארומות של הפרי. עם סיום התסיסה היין מועבר לחביות עץ אלון צרפתי שם הוא שוהה על משקעיו, על מנת לתת לו את המאפיין המעושן של סגנון ה"פומה".
תקופת היישון בחביות היא קצרה מאוד, כ-3 חודשים, ובתומה היין מסונן ומוכן למילוי.
בטעימה, על האף עולים ניחוחות של ליצ'י, מלון ומעט אשכוליות המאוזנים על ידי ניחוח מעושן קל מהחבית. בפה היין הוא מעוגל בעל חומציות מאזנת עדינה ושפע של טעמי פירות.
היין מתאים להגשה כשהוא מצונן מעט 12-14 מעלות.
יין זה מתאים לשתייה עם מנות פיקנטיות ואף חריפות בסגנון המטבח התאילנדי. כמו כן הוא מתאים לשתייה עם עוף בגריל ועם דגים מעושנים.
מחיר: 39 ₪.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר