למעלה מ- 20 קהילות משותפות לדתיים וחילונים יחגגו את חג מתן תורה

לקראת חג מתן תורה, הקהילות המשותפות יקיימו שלל פעילויות ואירועים, שמסמלים יותר מכל את ההבנה שאין לאף אחד בעלות בלעדית על התורה והמסורת, והן שייכות לכולנו

כיום פזורות ברחבי הארץ למעלה מ- 20 קהילות משותפות לחילונים ודתיים, פרי יוזמתם של אזרחים שביקשו לקיים אורח חיים משותף המתבסס על פלורליזם, סובלנות ומתינות.
לקראת חג מתן תורה, הקהילות המשותפות יקיימו שלל פעילויות ואירועים, שמסמלים יותר מכל את ההבנה שאין לאף אחד בעלות בלעדית על התורה והמסורת, והן שייכות לכולנו.

בין הפעילויות שייערכו במהלך החג:
ביישוב הקהילתי 'גשר מזכרת בתיה' ייערך תיקון ליל שבועות שיימשך כל הלילה, ובו יועברו שיעורים במגוון נושאים, על ידי חברי הקהילה. זהו אירוע השיא של קורס משותף בנושא הנחייה בבתי מדרש שנערך בארבעת החודשים האחרונים על ידי תושבים חילונים ודתיים. בנוסף, בבוקר החג יתקיים טקס קבלת חג השבועות שילווה בשירים והפעלות לילדים, כשבמהלכו יציגו את כל התינוקות שנוספו בקהילה במהלך השנה.

ביישוב הקהילתי 'נוקדים', המצוי דרומית מזרחית לבית לחם, ישימו דגש על נושא הטבע והקציר שכל כך מאפיין את החג. התושבים יכינו יצירות של סמלי החג, דוגמת סלסלת ביכורים, קערות להגשת מוצרי חלב ומחזיק מפיות לשולחן החג המעוטר בפרחים, לזכר ההתקשטות בהר סיני, באמצעות חומרי מחזור וחומרים טבעיים שנאספו על ידי התושבים בשבועות האחרונים. בנוסף, ההורים והילדים יכינו עוגת גבינה משותפת הנמשלת ל"חלב ודבש".

ביישוב הקהילתי 'אלון', המצוי בתחומי המועצה האזורית מטה בנימין, יקיימו בחג טקס ביכורים מרכזי לילדים שנולדו השנה, למתגייסים, למשפחות החדשות ביישוב ועוד. בנוסף, התושבים יארחו ילדים עולים מאתיופיה מכיתת האולפן של בית הספר בכפר אדומים, בו לומדים גם ילדי 'אלון'.

הקהילות המשותפות הפזורות ברחבי הארץ התארגנו דרך מרק"ם (מיזם רשת קהילות מעורבות), שמטרתו לחזק ולפתח את הקהילות הקיימות ולעודד הקמת קהילות משותפות נוספות לשם שינוי מגמת הקיטוב בחברה הישראלית ויצירת אורח חיים יהודי משמעותי משותף. את המיזם מלווים מן היסוד הארגונים "צו פיוס" ו"גשר".עליזה גרשון, צו פיוס

עליזה גרשון, מנהלת ארגון 'צו פיוס', אומרת: "דתיים רבים וחילונים רבים חושבים שהחלוקה למגזרים וההסתגרות פוגעות באושיות החברה הישראלית, ואינה מתאימה להשקפת עולמם. לציבור החילוני יש רצון לשוב לחיי קהילה אישיים יותר ואינטימיים, בעוד הציבור הדתי מעוניין ביצירת חיי קהילה פתוחים ומגוונים יותר. אנו, ב'צו פיוס', שמחים לסייע לכל יוזמה שמייצרת חיבורים ומקרבת בין חלקיו השונים של העם".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר