למרות המשבר הכלכלי אין פגיעה בנסיעות התרמילאים לחו"ל

כ- 30,000 תרמילאים ייצאו בתקופה הקרובה למזרח הרחוק, אוסטרליה, דרום ומרכז אמריקה. תופעת התרמילאות בהיקפיה הכל כך גבוהים, ייחודית לישראלים.מרבית התרמילאים מתחילים את מסעם בחודשים אוקטובר-דצמבר. הסיבה העיקרית היא מחזורי השחרור הגדולים בחודשים אוגוסט ונובמבר וכן מזג האוויר האידיאלי לטיול בחודשים אוקטובר-אפריל בדרום אמריקה ובמזרח

"למרות המשבר הכלכלי אין בשלב זה פגיעה בנסיעות התרמילאים לחו"ל", כך מסרה היום מנכ"ל איסתא ישראל אתי גוילי.
לדברי גוילי, הסיבה העיקרית לכך היא שעבור רבים מדובר בטיול של החיים, אליו נערכו והתכוננו תקופה ממושכת. "בניגוד לנסיעות נופשונים שעלולות להיפגע, טיסות המוצ'ילרים לא נפגעות בשל המצב הכלכלי. התרמילאים חסכו כסף לנסיעות אלה ונראה שאין להם כוונה לוותר עליו" הוסיפה גוילי.

כ- 30,000 תרמילאים ייצאו בתקופה הקרובה למזרח הרחוק, אוסטרליה, דרום ומרכז אמריקה. תופעת התרמילאות בהיקפיה הכל כך גבוהים, ייחודית לישראלים.
מרבית התרמילאים מתחילים את מסעם בחודשים אוקטובר-דצמבר. הסיבה העיקרית היא מחזורי השחרור הגדולים בחודשים אוגוסט ונובמבר וכן מזג האוויר האידיאלי לטיול בחודשים אוקטובר-אפריל בדרום אמריקה ובמזרח.

כ- 60% מהתרמילאים טסים למזרח הרחוק, 30% לדרום ולמרכז אמריקה ו- 10% לאוסטרליה, ניו זילנד ואפריקה. כ – 70% מהתרמילאים הם בגילאי 20-24, כלומר מטיילים את הטיול הגדול של אחרי הצבא. כ – 10% מהתרמילאים נשארים במזרח או בדרום אמריקה לתקופות ארוכות של שנה.

טיולי התרמילאים נהפכו למסורת ישראלית החל מאמצע שנות השמונים. מאז ועד היום נרשם גידול מתמיד במספר התרמילאים היוצאים.
טיול ממוצע לדרום אמריקה נפתח בצ'ילה או פרו, ממשיך בבוליביה וקולומביה על מנת להגיע בפברואר לקרנבל בברזיל. לאחר מכן ממשיכים למרכז אמריקה, בעיקר לקוסטה ריקה, מקסיקו וגווטאמלה. רבים מעדיפים גם לעבוד תחילה בארצות הברית, לחסוך כסף ואז לטייל בדרום אמריקה.
טיול טיפוסי למזרח הוא לתאילנד, נפאל (טרקים) והודו. חובבי הטבע מעדיפים לטוס לטיולי ספארי ארוכים באפריקה.
אלה שנוסעים לאוסטרליה וניו זילנד, עובדים בדרך כלל במדינות אלה ונוסעים לטיולים ארוכים ברכב "לחרוש" את המדינה.

עשרת היעדים הפופולריים ביותר של התרמילאים (על פי סדר ההעדפה): תאילנד, הודו, ברזיל, נפאל, פרו, מקסיקו, אוסטרליה, סין, דרום אפריקה, ארגנטינה ויעדים נוספים שהשנה יש אליהם תנועה רבה – קובה ווייטנאם.
ישראלים רבים טסים גם ליפן, בעיקר לעבוד על מנת לממן טיול ארוך במזרח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר