לראשונה דרוג הצימרים על פי קריטריונים בינלאומיים

יוגב שריד, מנהל אגף כלכלה ופיתוח עסקי בתנועת המושבים, אומר כי מערכת דירוג ה- IBB בוחנת 140 קריטריונים שונים בהתאם לתקנים בינלאומיים, ומדרגת את חדרי האירוח במרחב הכפרי

פרוייקט משותף של תנועת המושבים, הרשות לפיתוח הגליל, משרד התיירות וגורמים נוספים, מדרג לראשונה את חדרי האירוח הכפרי בישראל.

 

יוגב שריד, מנהל אגף כלכלה ופיתוח עסקי בתנועת המושבים, אומר כי מערכת דירוג ה- IBB בוחנת 140 קריטריונים שונים בהתאם לתקנים בינלאומיים, ומדרגת את חדרי האירוח במרחב הכפרי.

 

התו מדרג את רמת הצימר, איכות השירות והפרסום במטרה לעמוד בסטנדרטים בינלאומיים לטובת שיווק החדרים לתיירות נכנסת. שריד מציין כי התיירות הכפרית מהווה מקור פרנסה חליפי ששומר על צביון המושב והמרחב הכפרי. "קיומה ופיתוחה של התיירות הכפרית יתאפשרו בתנאי שיישמרו במקביל גם הפעילות והאופי החקלאי של הישוב. ייחודה של התיירות הכפרית בפעילות החקלאית המתרחשת סביבה ובתוכה, המאפשרת בין היתר למטייל לחוש קשר ישיר במגע עם הטבע, הריחות והמראות האופפים סביבה כפרית", אומר יוגב שריד.

 

בעשור האחרון ניכרת צמיחה נרחבת של ענף התיירות הכפרית במדינת ישראל בכלל, ובגליל בפרט. 2,200 משפחות במושבים בישראל מתפרנסות מתיירות כפרית ומפעילות כ-8,000 יחידות אירוח (צימרים) ומאות אטרקציות תיירותיות. שריד מציין כי ענף התיירות הכפרית התפתח לאורך השנים ללא יד מכוונת, ויחידות האירוח קמו כפטריות לאחר הגשם, דבר שהשפיע על אופי העסקים. "הבעיות העיקריות שאנו נתקלים בהן בתחום הן אי הלימה בין ציפיות הלקוח לבין המוצר שהוא מקבל בפועל, ואי שילוב התיירות הכפרית כחלק אינטגראלי מהחופשה בישראל. מטרת התהליך לדירוג החדרים הנה בראש ובראשונה מתן מענה הולם לשתי בעיות אלה", אומר שריד. 

 

התהליך מתחיל מדירוג איכות הצימרים, ומסתיים במערכת שיווקית בארץ ובחו"ל. התיירן עובר ביקורת קפדנית, בו נבדקים קריטריונים רבים: אמינות תקשורתית, בטיחות, נקיון, תחזוקה, אבזור ברמה נאותה. איכות מזרון גבוה, גודל מיטה מינימלי, מים חמים וקרים, מיזוג/חימום. ביחידה: מינימום פינת קפה, שירותים, מידע אזורי, פינת אוכל, בקרת איכות, משוב אורחים ועוד. על מנת להבטיח את הצלחת הפרויקט, מחויבים התיירנים לעבור סדנא וביקורת באתר עצמו ע"י יועץ מוכר מטעם משרד התיירות.

בסוף התהליך הם מתחברים למערכת ממוחשבת, בה ניתן לראות דרך האינטרנט את דירוג הצימר, מחיר, והאם הצימר פנוי. מחוץ לחדר הצימר נתלה שלט המצביע על השתתפות הצימר בפרוייקט הדירוג ותעודה המעידה על דירוגו.

 

המערכת מאפשרת גם לתייר פרטי וגם לסוכן תיירות נגישות ישירה לתיירן, שבאמצעות מחשב פאלם מחובר 24 שעות ביממה למערכת הזמנות אונליין.

 

מידע בנושא התיירות הכפרית באתר www.tmoshavim.org.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר