לראשונה: מפת סימון שבילים של ישראל באינטרנט

אתר מפה www.mapa.co.il העלה מפה טופוגרפית מלאה של ישראל הכוללת את כל שבילי הטיול המסומנים בארץ להולכי רגל, אופניים ורכב שטח

אתר מפה www.mapa.co.il , אתר הנופש והפנאי המוביל בישראל, השלים פרויקט של העלאת מפת סימון שבילים מלאה של ישראל לאתר האינטרנט. לראשונה בישראל המפה כוללת מיפוי מלא של שבילי הטיול המסומנים ברחבי הארץ, קווי גובה טופוגרפיים ושירות שיתוף תכנים של טיולים בין הגולשים. בנוסף אתר מפה מציע 533 מסלולי טיולים מלאים, כאשר לצד כל מסלול מופיעות אטרקציות תיירותיות סמוכות ומקומות בילוי, אכילה ולינה.

במסגרת השקת מפת סימון השבילים, היא תהיה פתוחה לכל הגולשים ללא תשלום עד סוף חודש אפריל, כך שחובבי הטיולים יוכלו להיעזר בה בתכנון טיולי פסח ויום העצמאות.
הקישור הישיר למפות הטופוגרפיות: www.mapa.co.il/topo

במפות יש הבחנה בין מסלולים להולכי רגל, לרכבי שטח ולרכבים פרטיים. כן מצוינים בהן מצוקים, נחלים, מכשולים ונקודות ציון מעניינות בשטח כמו חורבות ומערות. מסלולי הטיול מופיעים גם על גבי צילומי האויר באתר מפה וכך ניתן לראות כיצד נראה המסלול בשטח. קווי הגובה מאפשרים תכנון מוקדם של המאמץ הכרוך בטיול.

אתר מפה פתח גם שירות שיתוף תכנים בנושא טיולים: השירות מאפשר לגולשים להעלות בעצמם מסלולי טיול לאתר להולכי רגל, אופניים רכב שטח ורכב רגיל. לכל מסלול ניתן לצרף קובץ נקודות ציון (TWL) אותו יוכלו שאר הגולשים להוריד למכשירי ניווט ולנווט בעזרתו בשטח לאורך המסלול. הטיולים שמעלים הגולשים מופיעים באופן מידי באתר והמסלולים מוצגים על גבי המפה הדינמית. בהמשך עוברים התכנים בדיקה של מערכת האתר, כדי לוודא את מהימנות הפרטים.

שרות שיתוף התכנים מאפשר למי שמתכנן טיול לחוג ידידים להעלות את המסלול המוצע לאתר ולשלוח אותו לפני הטיול לחבריו. עמותות תירות אזוריות ובעלי צימרים ועסקים יכולים להכניס לאתר מסלולי טיול באזור שלהם ללא הגבלה. למסלול הטיול ניתן לצרף תמונות וצילומי וידיאו. פרויקט העלאת המפה הטופוגרפית לאתר היה מורכב מבחינה טכנולוגית בשל עומס המידע שמופיע על גבי המפה ותצוגת המידע הטופוגרפי בשכבה נוספת על גבי המפה הרגילה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר