מדרום ארה"ב לרמת החייל: סנטה פה זה פה

מכירים את "סנטה פה" באילת? אם טרם הספקתם לבקר בה, אז כדאי שתעשו זאת בהקדם. בתור מבקרת קבועה במסעדה הזו (במידה שמזדמן לו גם איזה מלון נחמד על הדרך..) יצאתי לבדוק את החוויה המקבילה ברמת החייל. אז, כמו שאומר השף והבעלים אד לוגסי: הבסיס דומה, אבל הן לא זהות

מכירים את "סנטה פה" באילת? אם טרם הספקתם לבקר בה, אז כדאי שתעשו זאת בהקדם. בתור מבקרת קבועה במסעדה הזו (במידה שמזדמן לו גם איזה מלון נחמד על הדרך..) יצאתי לבדוק את החוויה המקבילה ברמת החייל. אז, כמו שאומר השף והבעלים אד לוגסי: הבסיס דומה, אבל הן לא זהות. יש כמה הבדלים ברמת ה'הטעמה' התל-אביבית לעומת האילתית, אבל זה בסדר. לדוגמא, האורז המקסיקני ב'מיקס פירות ים' הוחלף ב'קינואה' המתבקשת.

הקולינריה בשני המקרים מתבססת על חומרי גלם מקסיקנים בסיסיים כדוגמת סלסות טריות, מגוון פלפלים, טורטיות ועוד. בין המנות שתוכלו לצפות להן במטבח התל-אביבי, הן נתחי סלמון טירדיטו בתחמיץ של ליים, צ'ילי, ג'נג'ר ושום (39 שקל); סלט צ'יליקילאס עם עוף בציפוי תירס פריך, רסיסי טורטיה ורוטב ויניגרט תפוז (74 שקל); וכמובן פאהיטס שעועית שחורה המוגשת בלווי שמיניית סלסות פיקנטיות וטורטיות פריכות (42 שקל) – אחת ממנות הדגל, שבלעדיהן לא תוכלו להרגיש שביקרתם ב'סנטה פה'.

שותפתי לארוחה ואני הגענו למקום לעת ערב, באחד מימות השבוע הצפופים, כשאת פנינו קיבלו המלצרים האדיבים עם פתיחה משכנעת של אלכוהול עדין. מסעדת 'סנטה פה' מתגאה במגוון המרגריטות המתוקות והמעוצבות עפ"י מידותיו של המעצב גדי הלפרין. אנחנו התפנקנו בשתיים מהן – לימון ואשכולית אדומה, וזו בהחלט היתה פתיחה מרעננת.

לפתיחה זו נוספו: מנה מצוינת של כבד אווז במחבת, בקונפיטורת בצל ומנגו טרי, מלווה במשולשי טורטיה (59 שקל) נתחי סלמון טירדיטו – סלמון טרי בתחמיץ מהיר של ליים, צ'ילי, ג'ינגר ושום- גם כן מנה מיוחדת ומומלצת (39 שקל), למעט העובדה שנתחי הסלמון היו כה דקים עד כי קשה "לעכל" את טעמן, ובכל מקרה נשארנו עם טעם של עוד..והרבה.

מנות הפתיחה כללו גם קלמארי פריך – מנה שהוגש עם מטבלי חרדל-חלפניו ואבוקדו- בזיליקום (45 שקל – מאוד לטעמי) וסלט הבית המיוחד שכלל עלים ירוקים, עשבי תיבול, פלחי הדרים, גבינת רוקפור ופקאן חריף מתוק (43 שקל). בקיצור, פתיחה מרשימה ונעימה, שבעיקר פתחה את תיאבוננו הבלתי נלאה לשלב הבא.

בעיקריות חלקנו שתי מנות, שהסתברו כבחירה מוצלחת: האחת – "בייבי ריבס" עטופים בצ'יפוטלה, טקילה וצ'ילי (85 שקל); השנייה – פילה סלמון בגריל, בזיגוג רוטב אדום וסלסת מנגו (78 שקל).

שמחות וטובות לב, הגענו (בקושי רב) לשלב ה"פינאלה" והוא, כיאה לסנטה פה – אינו מאכזב לעולם. הבחירה בין שלוש המנות שהוצעו לנו היתה קשה, ובסופו של דבר בחרנו לקנח ב"מדונה ספיריט" המוכרת גם מאילת: שני קונוסי שוקולד – האחד במילוי מוס שוקולד חלב, השני שוקולד לבן. לחובבי השוקולד – מנה עשירה ומומלצת (34 שקל), ויש גם את כיפת השוקולד הלבן עם קינמון (32 שקל), על מצע תפוחים וקרמבל – לבטח ננסה אותה בפעם הבאה. חוץ מאלה, יש מרק מנגו עם סורבה קוקוס, מונח על מקלות בצק פריכים (26 שקל); מגדל קרם ברולה עם טווילים וקונפי אגסים ועוד.

אין ספק כי השילוב של חוויה דרום אמריקאית עם האווירה הקסומה של רמת החייל – תעשה לכם טוב. לאלו מביניכם שמעדיפים דווקא את חווית הישיבה על הבר – תוכלו ליהנות מבר שמופרד מהמסעדה ומשלב מוסיקה לטינית קצבית ותוססת, מה שבהחלט תורם לתחושת הזמן והמקום הדרום אמריקאית. ההיצע על הבר כולל גם הוא אלכוהול משובח עם מרגריטות וטקילות מובחרות וארוחה קלה ומעודנת של ראפים בשילובי טעמים ייחודיים המורכבים אל מול עיני הסועדים, בידי ראפ-מן מקצוען שפורס, קוצץ, מתבל ומגלגל.

תפריט הבר כולל מנות כגון ראפ שרימפס מעושן פריך המוגש עם וינגריט אדום, גבינת סנט מור, בזיליקום, אבוקדו ועירית (36 שקל); ראפ צ'ילי בשר בסלסה צ'פוטלה, פריחולס, חסה ונבטים (36 שקל) ועוד. את שפע הראפים כדאי ללוות במגוון משקאות אלכוהוליים לטיניים כדוגמת מוחיטו ספיס העוקצני (34 שקל); החוזה חלפיניו המעורר (32 ₪); הקאיפיריניה המלטפת (34 שקל) וכמובן המרגריטות הייחודיות של סנטה-פה.

לדברי אד לוגסי, "סנטה-פה היא חוויה של אירוח ואהבה לאנשים. יצרתי מקום שמאפשר התנתקות ופינוק. השילוב של שירות לבבי וחם, מנות משביעות, צבעוניות ומלאות טעם ואלכוהול איכותי, מושך אנשים יפים ומאפשר לשכוח את היום יום ולהתרווח לתוך חוויה של פינוק מקסימאלי".

Santa-Fe
רחוב הברזל 27,רמת החייל,תל אביב
טלפון : 03-7674625
שעות פתיחה : א'-ש' : 12:00-24:00

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר