מועדון יולו חוגג סוף שנה

המארח בחר הפעם מגוון יינות שרובם צעירים, וזאת כדי לאפשר התרשמות מהם כבר בשלב הנוכחי ולשקול רכישתם, חלקם כדי לשתות כבר כיום, וחלקם כדי לשמור, לתת להם להתפתח, ולהתענג על שתייתם בעתיד

לאחר הפוגה קלה חזרנו וקיימנו את מפגש מועדון יולו – YOLO (מה זה? ראו בסוף הכתבה) ה- 73 במניין. לא יכולנו להימנע מלציין את הכניסה לשנה אזרחית חדשה, 2012, כך שפתחנו עם בקבוק שמפניה חגיגי (לואיס רוידרר) טרם מעבר לתוכנית היינות.

המארח בחר הפעם מגוון יינות שרובם צעירים, וזאת כדי לאפשר התרשמות מהם כבר בשלב הנוכחי ולשקול רכישתם, חלקם כדי לשתות כבר כיום, וחלקם כדי לשמור, לתת להם להתפתח, ולהתענג על שתייתם בעתיד.
"תפריט" היין כלל שני יינות לבנים צרפתים, שני יינות תוצרת ארצנו אותם שתינו בטעימה עיוורת (על מנת שלא נהיה מושפעים מהיכרות קודמת או משמו של היקב), יין בארולו מתוצרת משפחת גאיה, בקבוק בורדו ובקבוק בורגון, ולסיום בקבוק יין בורדו מבציר 1989 שהובא ממרתפו של אחד החברים, ותרם למעבר לשנה החדשה עם "טעם של עוד".
כל היינות נרכשו ב"דרך היין", למעט יין הבורגון שנרכש בחו"ל והיין האחרון.

Domaine du Pegau,Chateauneuf du Pape, 2009
יקב משפחתי (משפחת feraud), שהחל לבקבק יין בשנת 1986. 17 הקטאר של ענבי יינות אדומים והקטאר אחד של זנים לבנים.
היקב, הנחשב מהטובים בשאטונף דו פאפ, נקרא על שמו (בשפת הפרובנס העתיקה) של כד יין מהמאה ה- 14, שנמצא בעבר בחפירות בארמון האפיפיור באביניון. היקב מייצר שלושה יינות אדומים, יין שולחני לבן ואת היין ששתינו, המוכתר כ"בציר רזרב לבן", ומורכב מארבעה סוגי ענבים לבנים מהאזור – 60 אחוז גרנאש לבן, והשאר קלארט, רוסאן ובורבולן.
רשמי טעימה: צבע קש בהיר/זהב לבן. האף פירותי אבל יחסית סגור. היין פירותי, שמנוני/חמאתי, פרחוני ועשבוני. עגול ונעים לשתייה, עם טעמי הדר וקצת מתקתק. סיומת ארוכה ונעימה עם קצת מרירות בסופה.
כנראה חטאנו לו, כי היין הוגש בטמפרטורה גבוהה מדי, ולהערכתנו בטמפרטורה נכונה נהנה ממנו הרבה יותר.
ציון יולו: 13.5 (87). מחיר מדף 212 ₪.
שווה לנסות פעם נוספת.

Chateau Carbonnieux, Pessac Leognan,Grand Cru Classe',2006
להערכתי, קוראי "אכול ושאטו" אינם נדרשים למבוא ארוך ליינות פסאק לאוניאן, וכבר שתינו במועדון את היין הזה, אם כי משנת בציר שונה.
אם להסתמך על מבקרים מוכרים ברמה העולמית – רוברט פארקר נתן ליין זה הציון 93 והתייחס אליו כלהלן (בתרגום חופשי): בציר מרשים. חמיצות קריספית. יין מרשים. טעמי אשכולית ודבש. צימוקים לבנים. עשבים מעושנים. יין ארומטי וצלול. פרקר העריך אותו כיין שיחיה יפה למשך 15 שנה. ג'נסיס רובינסון נתנה לו הציון 16 וממליצה לשתות אותו בין השנים 2010-2014.
רשמי טעימה: נהנינו מאוד מהיין. צבע זהב צלול ,עמוק, יפהפה. חמיצות מאוד נעימה. אף אלגנטי ומעט מתקתק – אפרסק,מישמש. יין מינרלי. היין עגול. מאוד ונעים לשתייה. משלב היטב בין החמיצות הנעימה לפירותיות ולאף. הסיומת ארוכה מאוד ונעימה. יופי של יין לבן.
ציון יולו: 14.3 (89). מחיר מדף 239 ₪.
ראוי לציין שבמקרה הנוכחי היו פערים גדולים בציונים, וחלק נתנו לו 15 (90).
זו הזדמנות לציין את המטעמים שהתלוו ליינות הלבנים – טוסטים מעוטרים בגבינה לבנה ופרוסות סלמון מעושן, פרוסות ברוסקטה, ובהמשך מרק עדשים חמצמץ ומעולה.

יקב רמות נפתלי, מלבק ספיישל אדישן, עמק קדש, 2009
הכרם מצוי בשיפולי עמק קדש ((kedesh. מהיכרות אישית, שווה לטייל באזור זה ברגל. אדמת טרה רוסה גירנית. טמפרטורות נמוכות בלילה. חם בשעות היום. יקב רמות נפתלי הוציא לראשונה יין מלבק בבציר 2008. בציר 2009 זכה במדליית כסף בתחרות אשכול הזהב בשנת 2011.
רשמי טעימה: כאמור שתינו את היין בטעימה עיוורת. צבע ארגמן יפה. יין אלכוהולי, עשיר, פירותי (לא מפתיע כאשר מדובר במלבק). טאנינים חזקים. ריח טחב נעים. אמנם עדיין צעיר ומעט סגור, אבל יין טוב ונעים מאוד לשתייה, עם סיומת נעימה וארוכה.
ציון יולו: 14.3 (89). מחיר מדף 120 ₪.
ללא ספק קנייה טובה בניתוח עלות מול איכות.

Dagromis, Barolo, 2003 Gaja
היקב אמנם שייך ליקבי GAJA, אך הוא נקרא על שם משפחת גרומיס, שהיו בעליו במאה ה- 19. כיום משפחת גאיה הם בעלי היקב וספקי הענבים מהם מיוצר היין. מאפייני הקרקע: גיר, חמר ומשקע. הכרמים בגבהים שבין 330-500 מטר.
היין בעל גוון אדום חזק, גוף מלא, עשיר בפירות יער, פרחוני. ארומות נעימות של עשב מיובש ותבלינים. הסיומת טובה.
רשמי טעימה: צבע שזיף/אדום עמוק מקסים וצלול. אף נהדר. מורכב, שופע, עשיר. יופי של רגליים ניגרות על הדפנות. חמיצות נעימה מאוד האופיינית ליינות פיימונט. למרות צעירותו היחסית הוא כבר מאוד נעים לשתייה. ראוי לציין כי גם ג'נסיס רובינסון שנתנה לו הציון ,16 אומרת שהוא מוכן וראוי לשתייה כיום.
ציון יולו: 15.4 (91). מחיר מדף 280 ₪. שווה.

יקבי רמת הגולן, ירדן, קברנה סוביניון, כרם אל רום 2008
יין מכרם יחידני של כרם אלרום. הושק בצמוד לתערוכת סומלייה האחרונה. שנת בציר הנחשבת טובה מאוד. מיין זה יוצרו 14,700 בקבוקים. דובדבנים שחורים, אוכמניות בשלות, שזיפים שחורים, טבק, סיגר, רצפת יער, רמזים לתבלינים. מורכב. גוף מלא. 18 חודש בחביות עץ אלון.
רשמי טעימה (עיוורת): צבע אדום יפה, עמוק מאוד, כמעט אטום. ריח פירותי חזק. היו שזיהו את הרקע הבזלתי/וולקני של הקרקע עליה צומח הכרם. יין עוצמתי, פירותי מאוד. לטעמי הפרי מצטרפים האדמה, הטחב, הטבק והתבלינים. צעירותו מאוד מורגשת. חסרה לו חמיצות שהייתה מאזנת אותו ותורמת לו. מעניין.
ציון יולו: 13.6 (87). מחיר מדף 190 ₪.

 
Chateau Malescot St Exupery, Margaux,Grand Cru Classe',2008
סימון מאלסקו, יועצו של המלך לואי ה- 14, רכש את האחוזה בשנת 1697. הגפנים – קברנה סוביניוןן, מרלו, קברנה פרנק ופטי ורדו, עם ממוצע גילאים של 35 שנה.
מהיין ששתינו מיוצרים 13,500 ארגזים בשנה. היקב מייצר יין שני הנקרא 'דאם דה מאלסקו'.
מבקרת היין ג'נסיס רובינסון כותבת אודותיו כך: אף עשיר ובשרני, מורכב. מלא חיים, עצבני ואנרגטי. מעניין מאוד. מורכב. ארוך ומרגש. היא נתנה לו ציון של 17+ וממליצה לחכות עד 2013 כדי לשתות אותו.
רשמי טעימה: היין עורר התלהבות. יין מארגו טוב ועדיין במחיר "נגיש". צבעו סגול מדהים. אף מלא ומורכב. שילוב של פירות אדומים, קפה, טבק, חמוציות, תבלינים, פלפל. היין עגול, קטיפתי, החמיצות משתלבת היטב ונוצר איזון מצוין. הסיומת ארוכה ונהדרת. אכן עדיין מורגש שהוא קצת צעיר, אבל לטעמנו ניתן לשתות אותו כיום. בכל מקרה, להערכתנו המתנה נוספת של שנתיים-שלוש תיתן עוד תמורה רבה יותר.
ציון יולו: 16.6 (93). מחיר מדף 350 ₪. עוד נחזור לשתות אותו.
מנת הפאייה הספרדית, כמו גם מנת הצלי שהגיעה אחריה, השתלבו עם היינות האדומים היטב.

Chambertin, Grand Cru 2007 Henri Boillot
כהרגלנו, אחת לכמה חודשים אנו רוכשים מכספים המצטברים בקופת המועדון יינות יוקרתיים ויקרים יחסית, ומאפשרים לעצמנו להכיר גם כאלה. היין הזה, מכרם מהיותר מפורסמים באזור בורגון, בהחלט ענה על הציפיות. מבקר היין סטפן טנצר העניק לו ציונים הנעים בין 93-96.
רשמי טעימה: שילוב מרשים של צבע, ניחוחות פירות אדומים, אוכף ופלפל ירוק, וטעמים מורכבים. פירותיות נעימה של אזור הבורגון משולבת בחמיצות אופיינית, המייצרות איזון מדהים של היין. יין ארוך, אלגנטי מאוד, בעל סיומת בלתי נגמרת.
ציון יולו: 17 (94).

Chateau Lynch Bages,Pauillac, Grand Cru Classe', 1989
בקבוק "אקסטרה" שנתרם ע"י חבר המועדון, ממרתפו הפרטי, לטובת ערב זה. המבקרים המפורסמים מתייחסים כולם בהערכה רבה ליין זה ומהללים אותו, ויש מי שטוען שה- 1989 הנו מהטובים של יקב זה.
המבקר סטפן טנצר המליץ בשנת 2002 לתת לו עוד לפחות 7 שנות התיישנות, והעריך כי ניתן יהיה לשתות אותו עד שנת 2025. אנחנו מצאנו כי הוא כבר מגיע לשיאו, ולהערכתנו לחכות כמה שנים משמעו להסתכן עם היין.
רשמי טעימה: צבע אדום מלא. שילוב מטורף של פירות אדומים, פלפל, מנטה, עור. איזון מדהים. היין מורכב. סיומת ארוכה מאוד ומרשימה. חוויה.
ציון יולו – 17.5 (95).

נתראה ביולו הבא.

YOLO
YOLO – you only live once – הוא מועדון חברים חובבי יין אותו הקמנו בשנת 2004. כולנו חובבי יין ותיקים, אשר החלטנו ליהנות יחדיו מהתחביב המשותף.אנו מתכנסים לערב יין ואוכל מדי יום ה' האחרון בחודש בביתו של חבר מועדון ולפי תוכנית שנתית קבועה מראש, בכ- 10 מפגשים שנתיים.
המארח קובע את תוכנית הערב ורוכש היינות. נוהגים לטעום כ- 7-8 יינות שונים בערב, לכתוב ההתרשמות מהיין בטבלאות מוכנות ולתת ציון, על בסיס 20. כל יין נטעם, והחברים מציגים בעל פה כל אחד בתורו את דעתם ואת הציון. ממוצע הציונים נרשם ומתועד.
המטרות אותן קבענו לעצמנו – ליהנות, להכיר יינות שונים מהארץ ומהעולם, ברמותיהם השונות, ללמוד ולהעמיק בתחום היין ולגלות בו גילויים חדשים, וכאמור ליהנות מהערב המשותף. לכן אנו גם נוהגים לעיתים לגוון ע"י שילובו של בעל מקצוע מתחום היין, ובביקורים משותפים ביקבים ובטעימות.
אנו מחווים דעתנו על היינות בפרמטרים המוכרים ובהתייחסות רצינית, אבל אנו מייחסים החשיבות קודם כול לאווירה המיוחדת שיצרנו, ולחוויה הכוללת של שתית יין בחברותא ובלוויית אוכל מתאים, שגם הוא זוכה לתשומת לב מדי מפגש.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר