מזרחית? לא מה שחשבתם

מסעדת דיאנא החדשה בשכונת אל-מוטראן בנצרת היא חוויה גסטרונומית לאנשים המחפשים חוויה ולא רק אוכל

מסעדת דיאנא החדשה של השף דוחול בשכונת אל-מוטראן בנצרת, היא חוויה גסטרונומית לאנשים המחפשים חוויה ולא רק אוכל. ההגעה למסעדה פשוטה וקלה, ויש חנייה מקורה בשפע.

כשהגענו למסעדה היא הייתה כמעט ריקה, ורק זוג אחד סעד. ההרגשה הייתה מעט מוזרה, אך לא חלפו דקות ונותרו רק שני שולחנות פנויים, והמסעדה המתה מסועדים.
המקום מרוהט בשולחנות וכסאות מסיביים המוסיפים לאווירה במקום. המטבח שקוף לסועדים. אין ספק שהשקיפות מאלצת את הצוות לשמור על רמה גבוהה של כל הפרמטרים במטבח, וכאשר מדובר ביום יום, כל היום, הרי שהמשימה אינה פשוטה כלל ועיקר.
בצד המסעדה הרחוק מהקיר ממוקם בר משקאות רחב וגדול, המשמש את הסועדים הממתינים, ואולי גם את אלה המבקשים לסיים שם את הארוחה.

אנחנו הגענו למסעדת דיאנא במסגרת חודש גורמה ערבי המתקיים במהלך חודש יולי, החולק כבוד לירקות ועשבי הבלדי, עם דגש על מולוח'יה ובמיה. מי שעוקב אחר הכתבות שלנו, יודע שאנחנו חולקים כבוד לירקות כל השנה, ולכן היו לנו ציפיות גבוהות, ולשמחתנו גם חגיגה בהמשך.

את פנינו קיבל המלצר סעדאת – מקצועי, אומר את המילה הנכונה ובזמן, קולט את סוג הסועדים שלפניו במהירות, לא טרחן אך יעיל להפליא.
סעדאת המליץ לנו על יין קברנה סוביניון 2007 של יקב בזלת הגולן. הצלחה מסחררת, יין מומלץ ביותר.


תחילה הוגשו סלטים. כדאי לחשוב טוב לפני שמתפתים לפיתות. כדאי לשמור מקום, יש עבור מה. התחלנו עם סלט במיה עם שום, לימון ועלי כוסברה. ישנם הרבה ישראלים שאינם מעריצים של במיה, במקרה הזה מומלץ לשכוח, ולטעום. זה מאכל מצוין.
לשולחן הגיעו גם חציל קלוי חם עם טחינה, חציל עם ירקות, חציל טבעי, חציל פיקנטי, חציל עם טחינה, טאבולה, לבנה ציזיקי, ופלאפל.
כל הסלטים עשויים בעדינות, ללא טעמים אגרסיביים, אך מפעילים את כל מנגנוני הטעם בהנאה.

כמנה עיקרית בחר עבורנו סעדאת המלצר שוק טלה, אשר הוגשה עם מנת אורז והייתה בחירה מצוינת והמשך מעולה לסלטים לפניה.
התיאור של המנה אולי קצר, אך זו הייתה גולת הכותרת של הארוחה.

קינחנו עם פירות, לא קרים מדי וטעימים, שערות של כנאפה עם גבינת עזים ואוכמניות, וכוס קפה.

ממסקנה הנובעת ממבט מציצני לשולחנות שכנים, כדאי ללמוד מה מסוגלת המסעדה לתת, ולהקפיד לנצל זאת. חבל לבוא למסעדה המשקיעה ידע ומקצוענות באוכל מצוין, ולהזמין מנות קונבנציונליות.

מומלץ לכל תיירי ומטיילי הגליל והגולן לבוא לסעוד, להתענג ולהמשיך.

למחירי תפריט יולי

דיאנא
רח' אל מוטראן 5053/1, נצרת
טל. 077-5156168

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר