מחקר: גדל מספר הצרכנים המעדיפים לאכול במסעדה על פני ביקור בסופר

המפתח להצלחה: מסעדות שירות מהיר זולות ואיכותיות במיקומים קרובים לבית

מדוע צרכנים מעדיפים מסעדות על פני סופרמרקטים? מחקר שנערך על ידי קבוצת המחקר NPD מראה כי הפער הגדול בין החוויה המזומנת לצרכן במסעדה, לבין הטורח שהוא בעיקרו חוויה שלילית של ביקור בסופרמרקט, יוצר את ההעדפה.
כך מדווח TRENDS – הידיעון המקוון למגמות שיווקיות.

המחקר מראה עוד כי 40 אחוז מהצרכנים מעדיפים מסעדה בשל מיקום נוח שלה הקרוב לבית, זאת נוסף לעובדה כי במסעדות שבהן השירות הוא מהיר, גם המחירים נמוכים ומייצגים אלטרנטיבה מושכת יותר לארוחת הערב.

נתונים נוספים: 27 אחוז מעדיפים סופרמרקטים בשל המחירים הזולים, זאת בהשוואה ל- 24 אחוז המעדיפים מסעדות שירות מהיר. כך גם 23 אחוז מעדיפים סופרמרקטים עקב הרגל קנייה קבוע, אך 19 אחוז המעדיפים מסעדות מאותה סיבה – נתון מרשים למדי. 20 אחוז מעדיפים סופרמרקט כאשר הם ממהרים, אך 15 אחוז מעדיפים מסעדה מאותה סיבה. אך כאשר בודקים את הצטברות הסיבות מתברר כי קיימת העדפה ברורה למסעדות, כאשר 31 אחוז אומרים כי הם אוהבים את החווייה לעומת 25 אחוז המעדיפים סופרמרקטים בשל אותה סיבה.

פרשנות שמח סיגן, עורך TRENDS: מחקר זה מציג סוג של הזדמנות לגורמי הסעדה בישראל – הקמת מסעדות שירות מהיר זולות, המגישות מזון איכותי. ישנן כבר כמה רשתות קטנות המציעות זאת, והן תמיד מלאות. מאידך מציג מחקר זה אתגר לרשתות הסופרמרקטים, לשפר את חוויית הקנייה בעיקר בקיצור תורים בקופות, שימוש בטכנולוגיות חדשות לאיתור מוצרים, וחלוקת דוגמיות על ידי מספר גדול יחסי של ספקים.

פורסם ב- TRENDS – הידיעון המקוון למגמות שיווקיות
www.trends-news.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר