מחקר חדש מגלה: הישראלים שותים יותר אלכוהול בעקבות השיפור במצב הפוליטי-כלכלי

המחקר מגלה כי בשנת 2004 עלו המכירות של משקאות אלכוהולים בלמעלה מ-3%. עוד עולה מהמחקר כי בירה היא המשקה השולט במכירת משקאות אלכוהוליים בישראל

השיפור במצב הפוליטי והכלכלי בישראל בשנים 2003-2004 העלה את בטחונו של הצרכן והוא מרשה לעצמו לדאוג פחות ולשתות יותר אלכוהול. כך עולה מממצאי מחקר שוק בתחום המזון והשתייה, שנערך באחרונה על ידי חברת יורומוניטור, המיוצגת בישראל ע"י חב' אדקיט המתמחה בשירותי מידע תחרותי ומחקרי שוק בינלאומיים.

המחקר מגלה כי בשנת 2004 עלו המכירות של משקאות אלכוהולים בלמעלה מ-3%. עוד עולה מהמחקר כי בירה היא המשקה השולט במכירת משקאות אלכוהוליים בישראל, וכי הישראלים שתו בשנת 2004 – 38 מיליון ליטר בירה, המהווים 62% מסה"כ המכירות של משקאות האלכוהול. מצד שני, ליין יש נתח שוק גדול יותר במונחי כסף, עם סה"כ מכירות של 799 מיליון שקל, המציגים עלייה של כ-3% לעומת שנים קודמות.

עלייה נוספת הייתה במכירות משקאות אלכוהוליים בטעמים, כגון: בקרדי בריזר, סמירנוף אייס וקמפרי מיקס. משקאות אלו מגיעים בבקבוקי זכוכית של 330 מ"ל והנם בעלי טעם מעודן, מה שהופך אותם לתחליף לבירה. בנוסף לכך, מציינים החוקרים, הם מבוססים על מותגים מוכרים מאוד בשוק הישראלי, דוגמת סמירנוף וודקה ובקרדי רום, מה שהופך אותם לפופולריים.

המחקר נפרס על גבי 144 טבלאות, שסוקרות בין היתר: מחירים של סוגי האלכוהול השונים (בירה, יין, ג'ין, רום, ליקר, סיידר, וודקה ועוד), נתוני ייצור, ייבוא וייצוא המשקאות השונים ותחזית מכירות של בירה לשנים 2004-2009 .




כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר