מחקר חדש: שתיית תה מורידה את הסיכון למחלת פרקינסון ב- 71%

ביום שני הקרוב, 5.5.2008, יצוין יום הפרקינסון בישראל, להגברת המודעות למחלה ולגורמים לה. המחקר קובע כי שתיית תה חם או קר על בסיס קבוע מורידה את הסיכון למחלת פרקינסון, הודות לרכיבים האנטי אוקסידנטים הייחודים והטבעיים המצויים בתה

מחקר חדש ורחב היקף, שנערך על ידי חוקרים מהמכון הלאומי למדעי המוח בסינגפור ובשיתוף אוניברסיטת סינגפור, המרכז לסרטן באוניברסיטת מינסוטה שבארצות הברית, והמחלקה לרפואה בבית הספר הלאומי לרפואה בסינגפור, קובע כי שתיית תה חם או קר על בסיס קבוע, של כ- 23 כוסות בחודש או של כ- 3/4 כוס מדי יום, מורידה את הסיכון למחלת פרקינסון, הודות לרכיבים האנטי אוקסידנטים הייחודים והטבעיים המצויים בתה. במהלך המחקר נבחן הקשר הישיר בין הרכיבים האנטי אוקסידנטים בתה לבין הסיכון ללקות במחלת פרקינסון בקרב אוכלוסיית מחקר רחבה בסין.

פרקינסון היא מחלה נוירולוגית ניוונית, המתקדמת באיטיות ופוגעת במנגנון בקרת התנועה שבמוח. המחלה פוגעת בתפקוד ומלווה ברעד, בתנועות בלתי רצוניות, בנוקשות שרירים ובירידה ביכולת ההבעה המילולית והפיזית, ובתסמינים נוספים.

במחקר השתתפו 63,257 נשים וגברים מסין, אשר התבקשו לדווח באמצעות שאלונים מובנים וראיונות אישיים על הרגלי התזונה וסגנון החיים שלהם לאורך 12 שנים. לאורך תקופה זו, בקרב 157 משתתפים התפתחה מחלת פרקינסון והם זוהו באמצעות ראיונות חוזרים או דרך בסיסי הנתונים של בתי החולים.

מניתוח תוצאות הנתונים שנאספו במהלך המחקר, התקבלה תמונת מצב דרמטית, שהעלתה כי שתיית תה על בסיס קבוע של לפחות 23 כוסות תה קר או חם בחודש, או כ- 3/4 כוס מדי יום, מורידה ב- 71% את הסיכון ללקות במחלת פרקינסון. החוקרים משייכים זאת לרכיבים האנטי אוקסידנטים הייחודיים המצויים בתה.

המחקר פורסם לאחרונה בכתב העת המדעי לאפידמולוגיה היוצא בארצות הברית, ומצטרף לשורה של מחקרים חדשים אשר מצביעים על האופן בו מרכיבי האנטי אוקסידנטים הטבעיים הקיימים בריכוז גבוה בתה מסייעים לעיכוב תהליכי הזדקנות, למניעת מחלות ולשיפור במצבן של מחלות קיימות. על ידי צריכה קבועה של תה חם או קר ניתן ליהנות מפעילותם היעילה המסייעת בהפחתת הסיכויים ללקות במחלות כלי דם, מחלות לב, טרשת עורקים, שבץ, אלצהיימר, פרקינסון, דלקת פרקים ועוד.

במחקר קודם שפורסם לאחרונה בכתב העת המדעי הבינלאומי לביוטכנולוגיה היוצא באפריקה, ואשר בוצע במעבדה, נמצא כי התה מכיל רמות גבוהות של רכיבים אנטי אוקסידנטים טבעיים אשר פעולתם נוגדת החמצון גבוהה באופן משמעותי מפעילותם נוגדת החמצון של הרכיבים המצויים בירקות חיים כגון בצל וכרוב.

מחקר אחר שנערך בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת בוסטון, קבע כי שתיית תה על בסיס קבוע של כפעמיים ביום, משפרת את תפקודם של כלי הדם ומערכת הלב, שוב בזכות המרכיבים האנטי אוקסידנטים הטבעיים הנמצאים בתה. במהלך המחקר נבחן הקשר הישיר בין הרכיבים האנטי אוקסידנטים הטבעיים הנמצאים בתה, לבין הסיכון ללקות במחלות לב וכלי דם. המחקר בוצע בקרב 42 נבדקים הסובלים ממחלות לב וכלי דם, אשר חולקו לשתי קבוצות, כאשר קבוצה אחת שתתה תה פעמיים ביום במהלך תקופת המחקר, והקבוצה השנייה קיבלה כשתייה נוזל צבעוני כלשהו אשר שימש כפלצבו.
המחקר התנהל במשך כשבועיים, ובמהלכם נבדקה פעילותם של כלי הדם בקרב המשתתפים, באמצעות בדיקת אולטרא סאונד בעורקי הזרוע, במספר נקודות זמן, לפני תחילת שתיית התה, שעתיים אחר כך, בתום שבועיים של שתייה רצופה, וכ- 14 שעות לאחר שתיית הכוס האחרונה במהלך תקופת המחקר.

מניתוח תוצאות הבדיקות הצטיירה תמונת מצב אופטימית. בקרב המשתתפים אשר שתו תה פעמיים ביום במהלך שבועיים, נמצא שיפור משמעותי במצב מחלת הלב, וניכר שיפור במצב כלי הדם שלהם ובקרב המשתתפים ששתו את נוזל הפלצבו לא נמצאה השפעה כלל. המחקר פורסם בכתב העת המדעי של הקולג' האמריקאי לתזונה.

ביום שני הקרוב, 5.5.2008, יצוין יום הפרקינסון בישראל, להגברת המודעות למחלה ולגורמים לה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר