מטעמי תוניסיה שאילן אהב

ספר מרגש זה הנו מזכרת ראויה לאילן רועה ז"ל, שאהב לאכול, ובעצמו חלם להוציא לאור ספר בישול המבוסס על מטעמי תוניס כפי שלמד להכיר ולאהוב במטבחה של אמו. הספר הנו מחווה כפולה: לאילן, ולמטבח התוניסאי עשיר המאכלים והטעמים

מטעמי תוניסיה שאילן אהב
מאת משפחת רועה
עורך: מאיר חזן
עיצוב: אריה אנג'ל
צילומים: שוקי כץ, מאיר חזן, הילה הוכמן
הוצאה לאור אוריון
טל. 03-5225654, 050-6351867
המחיר: 98 ₪


אילן רועה ז"ל היה כתב קול ישראל צפון, שנהרג בשנת 1999 בדרום לבנון, בעת עבודתו העיתונאית.
ספר מרגש זה הנו מזכרת ראויה לאילן, שאהב לאכול, ובעצמו חלם להוציא לאור ספר בישול המבוסס על מטעמי תוניס כפי שלמד להכיר ולאהוב במטבחה של אמו.

משפחת רועה שקדה וטרחה על כתיבה והוצאה לאור של מתכוני אם המשפחה אולגה, כמחווה כפולה: לאילן, ולמטבח התוניסאי עשיר המאכלים והטעמים.

פרקי הספר מתחילים באפריטיף, מנות ראשונות ותוספות; ומסתיימים בחגים בעדה התוניסאית ובמרכיבים מסורתיים במטבח זה. בדרך עוברים דרך ארוחות קלות, מאכלי בשר ועוף, סלטים, מתוקים ודברי מאפה. בכל פרק מגוון מאכלים מרתקים, שתעתיק שמם המקורי מנוקד, כך שנוכל לבטא כהלכה.

מה משך את תשומת לבנו? האמת שהרבה מהמאכלים, ובכל זאת: לחמניות מטוגנות ממולאות – הלא הן מאכל הפריקסה; חצילים ממולאים – מחאמר; שקשוקה עם פול; קוסקוס בולט של יום שישי; תבשיל עוף עם ירקות ואפונה – טאג'ן ביז'לוז'; לשון ממולאת – לסן מחשי; מעיים ממולאים בירקות ובשר (עוסבאנה), או גרסת הפסח שלהם: עוסבאנה מטוגנת; ולקינוחים: עוגיות במילוי תמרים – מקרוד מוקלי; תמרים ממולאים במרציפן – דט פארסי; ריבת רימונים – מעג'ון.

על ארבעה יסודות עיקריים נבנה המטבח התוניסאי: תנאי האקלים, ההרכב האתני של האוכלוסייה, המצב הסוציו-אקונומי של הקהילה היהודית, ותנובת הארץ.
וספר זה נבנה על שני יסודות: אהבת האוכל, ואהבת אילן רועה ז"ל, המשלימים כל כך יפה אחד את השני.




כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר