מיט בול – גן עדן לחובבי המבורגרים

עוד בימי העליות הראשונות היו מגיעות לארץ משפחות לאחר תלאות רבות ומסעות מפרכים. האנשים רק רצו להניח את ראשם על איזה עלה גפן ולסעוד את ליבם, היו מסתכלים לצדדים, מביטים אחד על השני ושואלים: "מה לעזאזל יש לאכול כאן?"

לפעמים נדמה לי שאם היו לוקחים את כולנו ושמים אותנו באמריקה, ככה איך שאנחנו – היינו מסתדרים לא רע בכלל. התרבות המערבית היא חלק מחיינו, אנו מתלבשים לפי מותגים אמריקאיים, מאזינים למוזיקה אמריקאית, צופים בקולנוע אמריקאי, והכי הכי חשוב: אוכלים אוכל אמריקאי.

עוד בימי העליות הראשונות היו מגיעות לארץ משפחות לאחר תלאות רבות ומסעות מפרכים, וכאשר היו מגיעים האנשים עייפים ומזיעים, ורק רצו להניח את ראשם על איזה עלה גפן ולסעוד את ליבם, היו מסתכלים לצדדים, מביטים אחד על השני, שוב מסתכלים לצדדים, ושואלים: "מה לעזאזל יש לאכול כאן?" משבוששה התשובה להגיע, היו שולחים איגרת לקרוביהם בנכר, העתידים גם הם להגיע ארצה, וכותבים: "אחי תעשה טובה, תן עצירה קטנה בשיקאגו, תארוז לי איזה המבורגר, למה האוכל פה בפלשתינה זה חושך מצרים".

חלפו מאז יותר מ- 100 שנים, וכיום אפשר למצוא אוכל אמריקאי בכל מקום, אבל אוכל אמריקאי טוב (כן, יש כזה דבר, גם אני התפלאתי) אין בכל מקום. איפה יש? קחו לדוגמא את מסעדת "מיט בול" – גן עדן לחובבי המבורגרים.

לצורך החוויה הקולינרית גייסתי לעזרתי חבר שלי שנקרא לו אבי – גם כי זה שם קצר וקליט, וגם כי במקרה זה גם השם האמיתי שלו. קבעתי עם אבי באזור התעשייה הישן בראשל"צ בשבע בערב. הייתי רעב, ואבי הבטיח שלא יאחר ויהיה שם בשבע בדיוק. בשעה שבע וחצי אבי מצלצל ומודיע שהוא מתעכב קלות, ואז הייתי ממש רעב וחיפשתי את מסעדת "מיט בול" שמסתתרת לה ברחוב משה בקר 15 באזור הבילויים באזור התעשייה הישן, בין מסעדת "ניו" למסעדת "פרנצ'סקה ביסטרו".

לבסוף נכנסנו שנינו עם שיר בליבנו וריר על לחיינו, התיישבנו, ואז ניגש אלינו אחד מבעלי המקום, נדב ליכטנשטיין, והתחיל לספר לנו בהתרגשות איך הגה את הרעיון להשיק מנת המבורגר של לא פחות מקילו שלם כשביקר במסעדת המבורגרים ידועה בעיירה קטנה ליד סן-פרנסיסקו, אליה הגיע בעקבות המלצת אביו שביקר שם לפני 17 שנה.

בנקודה זו, למרות הסיפור המעניין, רציתי לומר לו: "סחבק, שא עיניך מעלה. אתה לא רואה אנשים רעבים כאן?"
אך לא היה צורך בכך, שכן מיד הגישו לנו מנות פתיחה שכוללות חציל קלוי עם טחינה טעימה מאוד ופרוסות לחם קלוי, ככה בשביל הסיפתח. מיד לאחר מכן עברנו לצ'יקן צ'ילי, שזה נגיסי עוף פריכים וחמים עם רוטב צ'ילי (מצוין) לטבילה, ובנוסף, כנפי עוף עסיסיות ברוטב וסלט.

לאחר החימום הזה יכולנו לקחת נשימה ולהתרשם מהאווירה החמה והמשפחתית של המקום שמעוצב בסגנון ניו-יורקי, תאורה אינטימית, שולחנות בעיצוב קלאסי, וגם בר החולש על פינת הכנת ההמבורגרים, כך שמי שרוצה, יכול לצפות בהמבורגר שלו הולך ומתהווה, וללגום בינתיים ממיטב היינות או הבירות. ניצלתי את זה וביקשתי סיידר תפוחים.

הגיע הזמן למנה העיקרית לשמה באנו – הבשר. אבי ואני התלבטנו בין המבורגר לאנטריקוט, וג'אנה המלצרית החמודה והנאה פתרה את הבעיה בכך שאני הזמנתי המבורגר צ'יפוטלי ואבי הזמין אנטריקוט. האמת היא שיכולנו לפתור את זה גם בלי עזרתה של ג'אנה, אבל….נו מה, צריך להסביר?

לא עבר הרבה זמן (לא ספרתי, אבל 14 דקות), וקיבלתי את ההמבורגר צ'יפוטלי שלי, שזה המבורגר שמעורבב עם תערובת פלפלים. לקחתי ביס אחד ולא יכולתי להפסיק. פשוט טעים מאוד – גם מרגישים את טעם הבשר וגם את הפיקנטיות של הפילפלים. מומלץ מאוד.
זה המקום לציין שכל הבשר ב"מיט בול" הוא תוצרת בית, וגם הרטבים הם הכנה עצמית במתכונים סודיים. התפריט כולל גם ארוחות ילדים ומנות מיוחדות לצמחוניים. המחירים באמת שווים לכל נפש, והמקום גם עושה משלוחים באזור.

האנטריקוט של אבי היה גם ממש טעים (כן, ברור ש'חפנתי' קלות בצלחתו), דק, עסיסי ועשוי היטב. לצד המנות קיבלנו גם בצל מטוגן ששדרג כל ביס, תפוחי אדמה אפויים ברוטב צ'ילי, בצל קלוי עם פטריות פורטבלו, והרגשנו שהחלום האמריקאי התגשם.

למי שבא באמת רעב, המסעדה מציעה גם המבורגרים במשקלים שטרם נתגלו לאדם: עד 4 קילו! בשר ההמבורגר עשוי משתי הצלעות הראשונות של האנטריקוט, הנתח עם העסיסיות הכי גבוהה, מתובל אך ורק במלח ופלפל, ונצרב על פלנצ'ה רותחת על מנת לשמר את העסיסיות והטעמים שבו.

לאחר שהיינו ממש מפוצצים, וממש לא יכולנו להכניס כבר כלום, החלטנו להזמין קינוח. שוב התלבטנו קשות בין פאי אגסים לעוגת שוקולד, ושוב ג'אנה המלצרית פתרה לנו את הסוגיה והציעה שאני אקח פאי אגסים ואבי ייקח עוגת שוקולד (כן, אני יודע מה אתם חושבים, זה לא מזיז לי…). עוגת השוקולד הייתה טעימה במיוחד – חמה ועשירה כמו שאתם אוהבים. לפעמים התה עם הנענע הוא רק תירוץ…

אז מה היה לנו? מקום איכותי, קרוב, המבורגר ממש טוב, ואני ממליץ על המבצע הלילי ב"מיט בול". החל מ- 23:00 אפשר לקבל המבורגר 230 גרם עם תוספת ב-29 ₪, שזאת נראה לי אחת ההמצאות הגדולות שהמציאו. חוץ מהמכשיר הזה שמגלען זיתים.
לסיכום, בשתי מילים: טעים מאוד.
במילה אחת: אמריקה.



מיט-בול גריל בורגר
רח' משה בקר 11 – אזור תעשייה ישן, ראשון לציון
טל. 03-9646468
פתוח: א'-ד' 01:00-11:30, ה' 03:00-11:30
ו' 03:00-20:00, שבת 03:00-13:00
עסקיות בימים א'-ה' בין השעות: 12:00-18:00 – 38 שקל לסועד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר