מי היה מאמין שנמל תל אביב יכול להיות אתר תיירות?

בחודש מאי האחרון הושק מלון הבוטיק התל אביבי "פורט אנד בלו" בסמוך לנמל תל-אביב. במלון 77 חדרים, מתוכם סוויטה נשיאותית אחת בקומה העליונה, ולה מרפסת פנורמית ענקית

ענף המלונאות בארץ עבר בשנים האחרונות תהפוכות. בעבר, מרבית המלונות מוקמו באזורי הנופש והתיירות, כמו אילת, טבריה ירושלים ותל-אביב לאורך רצועת חוף הים התיכון, תוך שימת דגש על ארוחות הבוקר הישראליות בסגנון בופה אכול ככל יכולתך, ובהמשך היום אפשרו בעיקר בילויים של "בטן גב" על שפת הבריכה או בחוף הסמוך. 

מאז, לצד התפתחות הטעמים ורצונות קהל הנופשים, תיירים ומקומיים, התפתחה נישה יחודית של מלונות בוטיק, המציעים אירוח איכותי יחודי, כולל אטרקציות בילוי שאינן רק סגנון נופש קיץ סטנדרטי.
בנוסף, מאחר שישראל הפכה למדינת היי-טק, יותר ויותר אנשי עסקים מעבר לים מגיעים לקידום פעילויות עסקיות עם החברות הישראליות. אלה מבקשים להתארח במלונות עסקיים במתחמי ערים, אך כאלה שיציעו גם בערב בילויים קרובים לאחר יום עבודה ארוך. כך נפתחו בשנים האחרונות לא מעט מלונות בוטיק בלב מתחמי הערים, רבים מהם בבניינים ישנים שזכו לשיפוץ אדריכלי יוקרתי ואומנותי.

בחודש מאי האחרון נחנך מלון הבוטיק התל אביבי "פורט אנד בלו" בסמוך לנמל תל-אביב. במלון 77 חדרים, מתוכם סוויטה נשיאותית אחת בקומה העליונה, ולה מרפסת פנורמית ענקית, הצופה לנמל וסביבתו, ו-53 סוויטות מפוארות ומרווחות.
המלון עוצב על ידי האדריכלים יאיר ונעמי פארן, ומנוהל על ידי אלי גונן וקלמן הובר – וותיקים ומנוסים בענף המלונאות בארץ. יש כאן שבע קומות אירוח, לובי מפואר, חדר כושר, ובחודשים קרובים ייפתחו בר-מסעדה וספא.
אורחי המלון מוזמנים לארוחת בוקר בשניים מבתי הקפה הסמוכים. המיקום קלאסי למי שבא לנפוש בתל-אביב, בהיותו סמוך לפארק הירקון, לנמל תל אביב, חוף מציצים ומתחמי בילוי אחרים בעיר; ולאנשי עסקים שמגיעים לחברות ההיי-טק השונות.

"כל אורח, בין אם איש עסקים, תייר או נופש ישראלי, ייהנה מחווית אירוח יוקרתית, איכותית ואינטימית", אומר יובל ירון, מנהל השיווק והמכירות של המלון. "אורחי המלון מקבלים חוויית אירוח תל אביב אחרת, המשלבת תרבות של העיר לצד נופש בחופי הים התיכון".

עתה יצא המלון יוזמה חדשה, במסגרתה מוצע לאורחים סיור חווייתי בנמל תל אביב. הסיור גובש כחלק מהמגמה שמובילה מנכ"לית המלון, הילה שוורץ זמיר, לשלב את הסביבה המקיפה את המלון, סביבת עסקים, לצד אטרקציות תרבותיות וקולינריות, כחלק מחוויית האירוח אותה הוא מציע.

הסיור, בשיתוף חברת הסיורים "התרבוש", משלב אלמנטים שורשיים בסיפורה של תל אביב, ומספר את סיפור לידתו וצמיחתו של נמל תל אביב למרכז עסקים ואטרקציות. אורחי המלון לסיור הכולל טעימות ומתנות, תוך ביקור באטרקציות השונות בנמל תל אביב הסמוך, בתחומי אומנות, תרבות, קולינריה, טבע. זהו סיור חווייתי כייפי וקליל, שפותח צוהר לביקורים פרטיים הבאים בנמל.

כתל-אביבית וחובבת אטרקציות בילוי מקומיות, הצטרפתי בשמחה לסיור הראשון שקיים המלון. יחד עם מדריך חברת תרבוש, התכנסנו בלובי המלון, וקיבלנו כובע מצחיה ובקבוק מים – שניהם הכרחים לימות הקיץ החמים.

לאחר כ-100 מטר בלבד לכיוון נמל תל-אביב, כבר הגענו לנקודה הראשונה: גלריית Art Market. פגשנו את הבעלים, מוטי אברמוביץ, שסיפר לנו על המקום תוך שהתכבדנו ביין צונן מבעבע לבן עם ליצי' בתוכו. מדובר במתחם הפועל מזה שלוש שנים, בו מוצגות עבודות אמונות של אמנים ישראלים ידועי שם ומוכרים.
לדברי מוטי, הגלריה דוגלת בחווית רכישת אמנות נגישה, איכותית ומגוונת, למגוון סגנונות אמנות ולמגוון יכולות כיס; החל מכ-1,000 ש"ח עד עשרות אלפי דולרים ליצירה.
חלל התצוגה רחב ידיים, ססגוני, ונותן תחושה של ביקור בסוהו הניו-יורקי. אוסף האמנות במקום משלב בין יצירות של אמנים וותיקים וידועים מהארץ ומהעולם, לצד יצירות של אמנים בתחילת דרכם. מהנה לבקר גם אם לא קונים. בעת הפרידה קיבלנו את המתנה הראשונה: רפרודוקציה של יצירת אמנות מודרנית קטנה.

המשכנו לעבר הנמל, תוך כדי הסברי המדריך. יריד המזרח של נמל תל אביב התגלה כבעל פוטנציאל מסחרי כבר בשנות ה-30 של המאה הקודמת. ראש העיר דאז, מאיר דיזינגוף, קידם הקמת מתחמי תערוכות במקום. כל ביתן יועד למדינה אחרת, ונציגי החברות של המדינות השונות הציגו את מוצריהן היחודיים. כך, בביתן הצרפתי הוצעו שוקולדים, פריטי אופנה או התקשרות עם בנקים צרפתים; במתחם אנגליה הציגו מכוניות של יצרנים בריטיים, סוחרים ואנשי פיננסים בריטיים.
כיום, מרחב יריד המזרח ממשיך לשמש כמתחם תערוכות, תוך שימור הישן לצד הכנסת אטרקציות חדשניות. בכניסה למתחם ניתן לראות את דגלי המדינות השונות מעל הביתנים, בהמשך למה שהיה כאן בעבר.

התחנה השנייה – שוק האיכרים בנמל. בכניסה לשוק חיכתה לנו מעיין, שפית ונציגת חנות הגבינות כאן. לפני הכניסה שמענו את סיפור המקום: השוק הוקם בשנת 2008 כ"שוק האיכרים של תל אביב" ביוזמת השפית ועיתונאית האוכל שיר הלפרן, והגסטרונומית ועיתונאית האוכל מיכל אנסקי. מאז זכה להצלחה רבה, ומשווק כיום כ-60 דוכני חקלאים ויצרנים קטנים ומקומיים על בסיס שבועי. 

 

ב-2010 נפתח "שוק הנמל", שוק איכרים מקורה עם כ-30 בתי עסק, שמוכרים על בסיס יומי חומרי גלם ותוצרת חקלאית עונתית.
השוק פתוח כל השבוע, ובכל יום שישי מתקיים בו שוק האיכרים הגדול, עם כ-50 חקלאים ומציגים נוספים מכל רחבי הארץ. המבקרים מוזמנים ליהנות מחוויה קולינרית של טעימות, וכמובן קניית מגוון תוצרת חקלאית, בעיקר מקומית: גבינות איכותיות, שמן זית ארומטי, זיתים וממרחים, נקניקים ונקניקיות בעבודת יד, תבלינים, קטניות, ירקות ופירות באיכות ומגוון ייחודי, לחמים ומאפים, ותוצרת מקומית מובחרת אורגנית או איכותית. "לפני הכל אנו מקפידים על האיכות, הטריות והמקומיות", מציינת מעין, ודבר זה בא לביטוי כנראה גם ברמות המחיר. למרות הקנייה היישר מהיצרן או החקלאי, ללא תיווך, לאיכות ולייחוד יש מחיר שלא תמיד נגיש לכל כיס.

נכנסנו פנימה לסיור הטעימות עם מעיין במספר דוכנים, בהם פגשנו בנציגים והתכבדנו בטעימות קולינריות על קצה המזלג.
כקבלת פנים, ולצינון ביום החם, התכבדנו בדוכן המיצים הטבעיים בכניסה במיץ אשכולית אדומה טרי וצונן. מכאן המשכנו בין הדוכנים:
משק רבינוביץ' ממושב צופית מציע מתוצרת הפירות והירקות המיוחדת שלו, הכוללת גזרים צבעוניים, תפוחי אדומה ובטטות סגולות, לבנות, פירות יער, אבטיח צהוב וכתום, וחומרי גלם עונתיים מיוחדים אחרים. חגיגה צבעונית לעיניים, וגם לחך למי שיקנה כאן מוצרים לארוחה חגיגית ולמפגשים חברתיים קולינריים מיוחדים.

בדוכן "ארץ ערבה ונגב" התרשמנו מתצוגת תוצרת משק, הכוללת עד עשרים זני עגבניות שונים מהערבה; עגבניות אדומות, כתומות, צהובות וירוקות בגדלים וצורות שונות. 

שילוב מגוון עגבניות שכזה, לא רק משמח והופך כל אירוח למרשים וצבעוני לעין, אלא מאפשר התאמה ייחודית של העגבניות השונות כל אחת בטעם ומרקם אחר, לסוגי תבשילים שונים כמו פסטות, סלטים ומאפים.

חנות הגבינות "לה פרומז'רי" – בה ניתן למצוא בעיקר גבינות מתוצרת חוץ, ולצדן גבינות ישראליות של מחלבות בוטיק איכותיות, המדגישות תוצרת ללא דילול או חומרים משמרים. כחלק מהסיור התכבדנו בטעימת שתי גבינות, האחת צ'רקסית מקומית, והשניה בקר שוויצרית. 


בחנות "אנשי הזית" פגשנו ביצרן שמן זית מהמושב שדה עוזיה, דור שלישי ליצרני שמן זית בארץ. למשק שישה סוגי שמן זית, כל אחד מתאים לסגנון בישול וחך אחר. בנוסף, בדוכן מציעים מגוון תוצרת ישראלית של טחינות, דבש, ממרחים שונים, זיתים, ועוד המון מוצרים נהדרים. טעמנו משמני הזית והמשכנו לתחנה הבאה.

דוכן "פורטבלו חקלאות גורמה – לא ספרתי כמה, אבל יש כאן הרבה פטריות, מכל הסוגים ומכל הגדלים, פורטבלו ואחרות. כל אחת מתאימה לסגנונות וסוגי תבשילים שונים. גם אם אינכם מומחים לבישול, תמיד תוכלו להתייעץ עם הנציג בדוכן, שינדב בשמחה מתכון או עצה קולינרית לבישול בבית.

הסיור הקולינרי הסתיים, ולאחר הטעימות המשביעות ומעוררת חשק לביקור הבא, שיכלול גם קניות אישיות, המשכנו לחווית תרבות תל-אביבית ישראלית, לשעת השקיעה.
ברקע הנוף התל-אביבי של נמל תל-אביב וחוף מציצים, שמענו קטעים מוזיקליים משיריו של אריק אינשטיין, אשר סיפור חייו ויצירותיו שזורים בנופים אלה. חוויה נוסטלגית ועכשווית ייחודית ומרגשת.
מחיר לילה לזוג במלון פורט אנד בלו, כולל לינה, ארוחת בוקר וסיור: החל מ- 1,390 ₪.

אתר המלון

אתר תרבוש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר