מסעדת הצדף – תמורה גבוהה

כבר עשר שנים שאזור התעשייה של ראשון לציון מערב כולל בתוכו את מסעדת הצדף. עשר שנים הן כמעט נצח בעולם המסעדנות בישראל, כך שמסעדה המצליחה לשרוד – יותר נכון, להצליח – כל כך הרבה זמן, היא יעד מסקרן להגיע אליו

כבר עשר שנים שאזור התעשייה של ראשון לציון מערב כולל בתוכו את מסעדת הצדף. עשר שנים הן כמעט נצח בעולם המסעדנות בישראל, כך שמסעדה המצליחה לשרוד – יותר נכון, להצליח – כל כך הרבה זמן, היא יעד מסקרן להגיע אליו.

באחרונה עשינו בדיוק את זה. ביום שבת גשום וקר במיוחד, עזבנו את הבית החם והנוח שלנו בתל אביב, ושמנו פעמינו לשדרות משה דיין המובילות לכיוון חוף ראשון לציון. כשהגענו אל המסעדה, השוכנת במתחם של תחנת דלק, היינו יותר ממופתעים – בקושי מצאנו מקום חניה. בפנים, רעש המולה ואין כמעט שולחן פנוי. כל זה, להזכירכם, במיקום לא אטרקטיבי וביום שדורש להשאר בבית, צמוד למזגן ולשמיכת הפוך. זה הסימן הטוב ביותר להצלחה של מקום.

אחרי שהתפנה שולחן וקיבלנו את התפריט, הגיע הזמן לבחור. את הארוחה התחלנו עם מגוון סלטים שמגיעים לשולחן בליווי לחמניות טריות וחמות. המבחר גדול ולא בהכרח חדשני, אך עשוי היטב. אהבנו במיוחד את הכבד הקצוץ עם מרקם גס וטעם מדויק, סלט ביצים שהצליח לשמור על טעם עדין, דג מטיאס מעולה וסלט איקרה טוב לא פחות. סלט הכרוב והגזר היה בסיסי, וגם הבטטה אפויה לא הלהיבה, אך גם לא קלקלה. חתיכות הסלק היו קשיחות מספיק, והחצילים המטוגנים היו פיקנטיים כפי שאנו אוהבים. החומוס מוצלח, גם אם יש טובים ממנו, והטחינה בעלת המרקם החלק היתה טובה במיוחד.

במילים אחרות, אם לא נזהרים, השלב הזה ישאיר אתכם שבעים. במיוחד אם כמונו, תזמינו מנה ראשונה נוספת – חציל לבנוני. מדובר במנה שהיא לכאורה סטנדרטית – חציל שלם קלוי עם טחינה. אבל בצדף יצרו טחינה ירוקה מצוינת, קלו נכון את החציל כך שנותר עסיסי, והוסיפו סלט עגבניות פיקנטי ששדרג את המנה בכמה רמות מעל הממוצע (35 ₪).

כמעט שבעים חיכינו למנות העיקריות – אשר למרות העומס במסעדה הגיעו במהירות יחסית. שלא כמנהגנו ניסינו מנה של כבד אווז בליקר קלבדוס תפוחים. על הצלחת קיבלנו חמש חתיכות יפות בגודלן של כבד אווז נימוח מבפנים וצלוי מבחוץ, טבולות היטב בליקר המתקתק – שילוב שעובד היטב (130 ₪).

מאחר והצדף מגדירה את עצמה כמסעדת דגים ופירות ים, הסתקרנו ממנת דניס בחצילים. מדובר בפילה דניס טרי ועסיסי שנעשה על הגריל, ובצלחת הוא מתאחד עם רוטב עגבניות המזכיר את רוטב החריימה. כל זה מעל פרוסה גדולה ויפה של חציל מטוגן. שילוב מיוחד שחובבי חצילים ועגבניות יידעו להעריך (105 ₪). בנוסף, אהבנו את האבחנה שיש בתפריט בין דגי בריכות, ים ונהרות, לטובת מי שמעדיף סגנון מסויים של דג, כמונו.

בשלב הזה הגענו לקינוחים, והתפריט המגוון גרם לנו לחרוג ממנהגנו ולהזמין שניים. תותים בקדאיף – מנה של קדאיף, קרם מסקרפונה ותותים טריים – היתה המלצת המלצרית, ואנחנו הקשבנו לה. לא התלהבנו: הקדאיף היה קשה ויבש מדי, קרם המסקרפונה דמה מדי לקצפת מאשר לקרם המקורי. רק התותים היו טובים כמו שתותים יודעים להיות (40 ₪).

הבחירה השניה היתה שלנו, והיא היתה מוצלחת יותר. עוגת גבינה אוריאו היא למעשה עוגת גבינה קלילה, המוגשת על תחתית של בצק שוקו, כאשר אל תוך תערובת הגבינה הוכנסו עוגיות אוריאו שנטחנו היטב. כל זה מגיע בצורה המדמה את העוגיה המקורית, והתוצאה היא שילוב מצוין של שוקולד, גבינה ועוגיות (40 ₪).

בסוף הארוחה הבנו למה המקום מפוצץ גם ביום שבת חורפי וקר. כן, ישנם אי דיוקים שפוגמים בחוויה הכוללת, אך בחשבון הסופי, הם מזעריים. התמורה שהצדף מציעה ללקוחותיה גבוהה, ומצדיקה עשר שנים של הצלחה.

מסעדת הצדף
שדרות משה דיין פינת יוסף ספיר 2 ראשל"צ
טל. 03-9627111
א'-שבת 12:00 עד אחרון הלקוחות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר