מסעדת לורנס: גם באילת אפשר לאכול גורמה

לורנס, מסעדת שף הבנויה על תפריט המבוסס על דגים וקינוחים, ממוקמת במתחם מלון "הרודס ויטאליס" באילת. המסעדה, אותה מוביל השף רונן דברת-בלוך, מנפצת את התדמית המיושנת והמסורתית על הקולינריה של אילת

מסעדה במלון באילת ? תשכחו מכול האסוציאציות המשעממות שזה מעלה. לורנס, מסעדת שף הבנויה על תפריט מדהים המבוסס על דגים וקינוחים, ממוקמת במתחם מלון "הרודס ויטאליס" באילת ומנפצת לרסיסים את התדמית המיושנת והמסורתית על הקולינריה באילת.

השף והיזם של המסעדה הוא רונן דברת-בלוך (לשעבר השף במסעדת ארטישוק) אשר במקביל למסעדת לורנס, מחזיק במתחם הרודס מסעדת גורמה נוספת (ג'ולסון) המתמחה בבשרים. לורנס היא חוויה גסטרונומית ייחודית ועל פי הנוכחות בערב בו היינו בה, רצוי להזמין אליה מקום מראש.

למסעדה מראה ויקטוריאני הכולל שטיחים כבדים, מפות ארוכות וספריות נוי שמעטרות אותה. האור נוגה והאווירה רומנטית ושלווה. למרות שהמסעדה מהודרת, ההרגשה אינה "מאיימת" על הלקוחות. המלצר שלנו הגיש כל מנה ומנה בתרועה משעשעת. זה לא סתר את העובדה שהשירות היה מקצועי, מדויק ואדיב.

התפריט כולל כשמונה מנות ראשונות, ביניהן פלמידה אדומה צרובה בציפוי קרסט תבלינים, סופלה שורש סלרי וראגו פטריות בשום וטימין, סביצ'ה אניטאס על מצע אטריות שקופות ואספרגוס.

לפתיח, מיד אחרי זוג מרגריטות קטנות ומרעננות, קיבלנו לחם אגוזים מיוחד עם חמאה וטעימה קטנה של פירה ארטישוק ירושלמי עם קוביות סלק ובצל ירוק.

בראשונות אני טעמתי טארט טאטן של עגבניות ופלפלים בטימין ואשלוט. בן זוגי אכל טונה אדומה צרובה. שתי המנות היו מרהיבות ביופיין ומעולות בטעמן. מחירן של המנות הראשונות נע סביב 40 שקלים בממוצע.

סורבה תפוח וג'ינג'ר ניקה את חכנו לקראת העיקריות. בתפריט העיקריות אפשר למצוא מנות מפתות כמו ניוקי תפוחי אדמה מושחם ונתחי ברבוניה בשום ובשמן זית, פילה לברק בפסטיס וזעפרן, ריזוטו פטריות ופרמג'אנו, פילה דג ים על הגריל עם פירה שורשים, סלקים צלויים, מנגולד ולימון.

אנחנו טעמנו פילה מוסר צרוב וניוקי נימוח בקרם דלעת ומוסקט, מנה נפלאה ויצירתית, ומנה נוספת של טורטליני פורצ'יני ופורטבלו בראשי אספרגוס ותרד צעיר – שהייתה מענגת חושים, מיוחדת ומפתיעה. מחירי העיקריות נעים בין 80 ל- 120 שקלים.

לקינוח, טעמנו שלוש מנות: קראמבל תפוח עם פקאן סיני וגלידת קינמון, קינוח שהורכב מטבעות שוקולד ולרונה ומוס ערמונים וקרם ברולה דבש ואניס ומרקחת הדרים. כל הצלחות היו מעוצבות להפליא, וטעמן היה בלתי נשכח. מחירן נע בממוצע סביב 35 שקלים.

מסעדת לורנס צוינה לאחרונה על ידי מגזין אמריקני חשוב כאחת מארבע המסעדות הכשרות המובילות בישראל. אין ספק שלורנס מצדיקה את הדרוג – אם נמצאים באילת חובה להרים טלפון ולשמור מקום במסעדה.

לורנס
מסעדת גורמה כשרה
טיילת צפונית, מלון הרודס, אילת
טלפון: 08-6380115
פקס: 08-6380119

אתר אינטרנט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר