מעתה אמרו: שמפינה

הירידה במיסוי על יינות מבעבעים בשנים האחרונות, הביאה לפריחה עצומה בצריכת יינות מבעבעים בישראל. לפיכך היה זה רק עניין של זמן עד שבתל אביב ייפתח מקום כמו ה- SHAMPINA, המציע ללקוחותיו כ-40 יינות מבעבעים מכל רחבי העולם

הירידה במיסוי על יינות מבעבעים בשנים האחרונות, הביאה לפריחה עצומה בצריכת יינות מבעבעים בישראל, מהשמפניה, דרך הלמברוסוקו ועד לקווה. לפיכך היה זה רק עניין של זמן עד שבתל אביב ייפתח מקום כמו ה- SHAMPINA, המציע ללקוחותיו כ-40 יינות מבעבעים מכל רחבי העולם. ואנחנו, לתומנו, היינו בטוחים שמקום כזה כבר קיים בעיר.

היינות מגיעים מצרפת, איטליה, ספרד ואפילו ישראל, למרות שאצלנו הצע היינות המבעבעים נמוך יחסית. יוסי בוזנך שימש כיועץ בבניית בתפריט, הכולל לא רק יינות מבעבעים, כי אם גם את האפשרות לשלב בכוס יין מבעבע תמציות פרי ואלכוהול, כך שניתן בקלות יחסית ליצור קוקטייל אישי על בסיס יין מבעבע.

הקונספט המיוחד נתמך במגוון רחב של יינות, ובמגוון רחב של מחירים, מ-28 ש"ח לכוס יין הבית וכלה ב-2,600 ש"ח לבקבוק של שמפניית סלון הצרפתית, בציר 2000.

במקביל נוצר גם תפריט אוכל, שהורכב על ידי השף רועי סופר, אשר יתמוך במבעבעים ואמור להשתלב איתם. כך, לכל מנה היין המבעבע שלה, אם תקפידו על כל כללי הטקס ותדעו להבחין בהבדלים ובהשפעה, כמובן.

מאחר ואנחנו הגענו לכאן בשביל האוכל, נספר לכם בצער כי מהתפריט ירדו הבורקסים, שקיווינו לטעום אותם. בורקס חצילים על הגריל ופטה כבשים נשמע טוב מדי בשביל שנוותר עליו, וחבל שוויתרו עליו לפנינו.

במקום זאת אהבנו את הארטישוק, שנצלה על הגריל והוגש עם ויניגרט עגבניות מיובשות, זיתים וגבינת ברי איכותית (41 ש"ח), למרות שבדרך כלל איננו חסידים גדולים של הירק הזה. כאן, הצלייה שלו עם שאר התוספו תהפכה אותו לטעים במיוחד. גם סלט הסלק והגבינה הכחולה שכלל ארוגולה, גבינה כחולה, אגסים ביין, אגוזי מלך וגבינת רוקפור (45 ש"ח) היה ביצוע מוצלח לסלט שרובנו ככולנו כבר מכירים.

הקרוקט בורי היה עדין בטעמו של הדג, הודות לשילוב עם תפוחי אדמה ורוטב יוגורט ומייפיל יוזו (38 ש"ח), אבל לא הצליח ממש לרגש אותנו. הסטייק סנדוויץ' היה מוצלח יותר, כשהוא משלב חתיכות קטנות של פילה בקר בצל בגריל, מלפפון חמוץ ופלפל קלוי, בכריך המזכיר קלאב סנדוויץ'. יחד עם צ'יפס דקיק אך סטנדרטי, זו בהחלט מנה בשרית חביבה, גם אם אינה גדולה (62 ש"ח).

בסיכום, הרעיון מוצלח, וגם הביצוע. מגוון היינות רחב דיו כדי לספק את מי שרוצה לחקור את נישת היינות המבעבעים, והאוכל טעים ומספק, רק אל תבואו לארוחה במקום. העיקר הוא האלכוהול, והאוכל הוא רק מסביב.

בר SHAMPINA
רוטשילד 32  תל אביב
א'-שבת 20:00 ועד אחרון הלקוחות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר