מרכז שמשון – בית שמואל: מגוון סיורים והרצאות בחודש מאי

אוכלים ירושלים: חגיגת טעמים, ריחות, סיורים והופעות – לכבוד יום ירושלים, 24/5/07 חמישי, בשעות 16:00-21:00 – פנים רבות לירושלים, אך גם ריחות וטעמים. החגיגה כולה תוקדש לאוכל ולאוּמנות הירושלמית; המסעדות המיוחדות שצמחו בעיר וגישרו על הפערים והתרבויות של שני חלקי העיר, המאכלים שאפשר למצוא רק בירושלים ומוסיפים ניחוחות וטעמים עם ריחות קסומים מארצות רחוקות

בית שמואל בשיתוף אקו טיולי שטח – למיטיבי לכת
'חו"ל בירושלים' 12/5/07 שבת, ארוך

אתרים לאורך דרך שכם. טיול מרתק ומיוחד במינו הלוקח אותנו לנתיבים של "מעבר לים" בירושלים. בלא דרכון נבקר בגרמניה, בריטניה, צרפת, סקדינביה וארה"ב, באתרים אשר כל עדה, מסדר ומוסד חינוכי טיפחו בעצמם.
המסלול: משער שכם לעבר קולג' שמידט, תצפית מרהיבה לעבר העיר העתיקה, כנסיית סנט אטיין, גן הקבר-האתר הפרוטסטנטי המופלא, "סמטאת המוות", הקרמיקה הארמנית של משפחת באליאן, "אוקספורד" בקתדרלה האנגליקנית, קברי המלכים, תצפית לעבר אוריינט האוס, הסיפור המרתק של אמריקן קולוני.
מדריך: מויש מעוז
מחיר: 89 ₪ (כולל כניסה לאתרים)

'בעקבות צנחנים' 16/5/07 רביעי, אחה"צ ארוך
נצא בעקבות משחררי העיר העתיקה, סיור רגלי המשחזר את נתיבי גדודי חטיבת הצנחנים של מוטה גור, מחציית ה"קו העירוני" ועד שחרור הכותל והר הבית. הסיור ילווה בהשמעת קטעים מקוריים ותיאורים מרתקים של הלחימה בסמטאות.
מסלול: הקו העירוני, מוסררה, מעבר מנדלבאום, דרך שכם, סמטאת המוות, מלון ריבולי, רוקפלר, שער האריות, עיר עתיקה כותל.
הסיור מאובטח.
מדריך: מויש מעוז
מחיר: 89 ₪

'מקדש מעט' 18/5/07 שישי, בוקר
מאז שחרב בית המקדש ופסקה הקרבת הקרבנות, הפך בית הכנסת ל"מקדש מעט" ושימושו העיקרי הפך לתפילה. נבקר בבתי כנסת יוצאי דופן בתכנונם ובעיטוריהם ונעמוד על השונה והדומה בינהם: בית הכנסת הגדול, מורשת ישראל (הקונסרבטיבי), מוזיאון יהדות אטליה ובית הכנסת בנוסח יהודי רומא, בית הכנסת עדס.
מדריכה: נחמה שפרן
מחיר: 89 ₪ (כולל כניסה לאתרים)

'סלע קיומנו' 18/5/07 שישי, בוקר
סיור ברובע היהודי ובמנהרות הכותל, אחד המסלולים המדהימים בעולם.
על מידותיו האמיתיות שכן המקום הקרוב ביותר לבית-המקדש? מה עשו מלכי החשמונאים טרם בנייתו של הר הבית? כיצד ניתן להבחין בין בנייה הרודיאנית לבנייה מתקופות אחרות? ומהו סלע קיומנו?
המסלול: הרובע היהודי ומנהרות הכותל.
מדריכה: ד"ר איילת לוי
מחיר: 89 ₪

'מתקנים עולם' – תיקון ליל שבועות 22/5/07 שלישי, לילה
בליל שבועות קבעו מקובלים שיהיו בני ישראלים כל הלילה, קוראים בתורה, מעיינים במגילה ומתפלפלים בדרש. בשנים האחרונות הפך 'תיקון ליל שבועות' לערב לימוד רב תחומי לכל. גם אנו נצטרף ללומדים ונסייר בין בתי הכנסת השונים במרכז העיר העתיקה והחדשה המזמינים את הבאים בשעריהם ללמוד. נשמע על בתי כנסת מיוחדים, מי הם הלומדים, כיצד השתנה אופי הלימוד, מדוע נוהגים לאכול מאכלי חלב, להיכן מביאים את הביכורים ועוד.
המסלולים: העיר העתיקה – קבר דוד, רובע יהודי ומוסלמי, מהמושבה הגרמנית לכותל.
בהדרכת מיטב מורי הדרך.
מחיר: 75 ₪

אוכלים ירושלים
חגיגת טעמים, ריחות, סיורים והופעות – לכבוד יום ירושלים
24/5/07 חמישי, בשעות 16:00-21:00

פנים רבות לירושלים, אך גם ריחות וטעמים. החגיגה כולה תוקדש לאוכל ולאוּמנות הירושלמית; המסעדות המיוחדות שצמחו בעיר וגישרו על הפערים והתרבויות של שני חלקי העיר, המאכלים שאפשר למצוא רק בירושלים ומוסיפים ניחוחות וטעמים עם ריחות קסומים מארצות רחוקות.
התוכנית:
החל מ-16:00 יריד מאכלים ירושלמיים ואומנויות, שיימשך עד הערב. בשעה 16:30 יצאו 6 סיורים מיוחדים הקשורים כולם לאוכל ייחודי בירושלים: נחפש את הסחלב ונמצא את הסוס והחרוב, נברר מהו ערבס, נסייר במאפיות ונבחין בין לחם קודש ללחם עוני, נשאל מי אופה את גופו של המשיח, נבדוק את בתי הקפה ונכיר את שוק מחנה יהודה.. בשעה 17:30 תועלה הצגת הילדים "שתי גברות ופלפל" של תיאטרון הקרון. בשעה 20:30 יתקיים מופע הבכורה של גיל חובב המשלב בישולים, הומור וסיפורים ירושלמים.
עלויות: יריד – 10 ₪, הצגת ילדים – 26 ₪, מופע – 35 ₪, סיור – 85 ₪, סיור + מופע – 110 ₪

'איפה גברת גבאי?' – חדש
26/5 שבת בוקר, 9/6 שבת אחה"צ, 30/6 שבת אחה"צ, 5/7 חמישי אחה"צ
יצירתו של ג'ק שווילי
שכונת ילדותו של ג'ק שווילי היא התפאורה להצגה ברמזים המתרחשת בסמטאות ימין משה; משחקים שהיו פעם, שירים של פעם, ניגונים שעדיין עולים מבתי הכנסת, דמויות שמעלות לחלוחית בעיניים וצבע בלחיים. העלילה בהצגה מתחקה אחר עקבותיה של גברת גבאי, דמות מיוחדת שידעה לשלוט בעונות השנה ולשנות את מצבי הרוח. פגישה אקראית של ג'ק השובב ואבי חברו, מובילה את קהל הילדים והמבוגרים לחוות מציאות חיי ראשונים בשכונה, מהולה בדמיון של ילד שגדל בה. משחק נפלא וחם, הפעלת בובות, שירים וסיפורים בנופים רבי יופי. שיתוף פעולה ייחודי בין בית שמואל ותיאטרון הקרון.
מיועד לגילאי 4 ומעלה
משחק והפעלה: ג'ק שווילי ואבי כהן
מחיר: 75 ₪

'סיור וקונצרט' – בשיתוף עם פסטיבל ישראל
26/5, 1/6, 2/6, 8/6, 9/6

לאירועים המוזיקליים של פסטיבל ישראל יקדימו מגוון סיורים קצרים באזור האולמות אשר יוסיפו נופך ונפח לאירועי הפסטיבל: סיור קסום בכפר עין כרם בין הכנסיות והסמטאות, סיור בעקבות הבנייה המנדטורית מהכנסייה הסקוטית לימק"א שברחוב המלך דוד. בהדרכת מיטב מורי הדרך שלנו!
מחיר כל סיור: 55 ₪
ההרשמה לקונצרטים בפסטיבל ישראל : 1-700-70-20-15


'מימי המנדט לימי וינוגרד – סיור בגבול הצפון' 31/5/07 חמישי, יום שלם
סיור מרתק באתרים ותצפיות בגבול הצפון המשלב סיפורים ממצודות הטיגארט ועד למלחמה האחרונה.
מסלול: מערת קשת, נחל שרך, הכפר אקרית ואתריו, יער ברעם, מצודת כ"ח היא נבי יושע, תצפית נחל קדש, קיבוצי גבול הצפון, תצפיות ממנרה ומשגב עם, מצודת הונין ליד מרגליות, כביש הצפון ו"גדר הצפון" ומטולה.
הסיור באוטובוס צמוד. יציאה מירושלים, איסוף בלטרון וצומת אלונים.
מדריך: מויש מעוז
מחיר: 159 ₪


לפרטים ולהרשמה:
מחלקת הסיורים
מרכז שמשון-בית שמואל
טל. 02-6203461
www.beitshmuel.com
[email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר