משבר האשראי: נסגרות מסעדות זכיינים של רשתות מזון מהיר

הבעלים של 79 מסעדות דומינו פיצה במדינת ג'ורג'יה אומר כי הבעיה חמורה במיוחד אצל זכיינים חדשים שלא הספיקו לפתח מערכת יחסים טובה עם הבנקים. ההערכה היא כי יימצא פיתרון אשראי

משבר האשראי החל לפגוע גם ברשתות המזון המהיר ובעיקר באלה שחלק גדול מהמסעדות שלהם מבוססות על זכיינות. כפי שמתברר נסגרו בשבועיים האחרונים מספר מסעדות של דומינו פיצה כתוצאה מהמשבר.
כך מדווח TRENDS – ידיעון מקוון למגמות שיווקיות חדשות.

דובר הרשת אישר ל- ADAGE כי מספר זכיינים נאלצו לסגור את המסעדות כאשר ברז האשראי נסגר כתוצאה מהאטה הכלכלית. הדובר מעריך כי בכל רשת מזון מהיר המבוססת על זכיינות נסגרו וייסגרו מסעדות כתוצאה מכך.

ה- ADAGE מדווח כי תמונה דומה קיימת גם בחברת האחזקות Yum Brands שבבעלותה נמצאות הרשתות פיצה האט, KFC וטאקו בל. סמנכ"ל הכספים של החברה אמר כי הזכיינים מתקשים לקבל אשראי, מאחר שהמלווים דורשים בטחונות חדשים יציבים וטובים יותר.

אליסה האריסון, הדוברת של התאחדות הזכיינים הבינלאומית, אומרת כי הם ממתינים לראות כיצד הזרמת מיליארדי הדולרים לבנקים ולחברות ההשקעה, תרכך את הדרישות החדשות לבטחונות.
מייק אורקוט, בעלים של 79 מסעדות של דומינו פיצה במדינת ג'ורג'יה, אומר כי הבעיה חמורה במיוחד אצל זכיינים חדשים שלא הספיקו לפתח מערכת יחסים טובה עם הבנקים.

התייחסות TRENDS: רשתות קמעונאיות המבוססות על זכיינים הן הפחות יציבות, מאחר שהאחריות הכספית והתחייבות כלפי המלווים היא של הזכיינים, כאשר להנהלה אין כל מחויבות.
בזמנים כתיקונם, הזכיינות יכולה להוות מנוע צמיחה דינמי יותר מאשר של רשתות קמעונאיות שכל החנויות נמצאות בבעלות החברה.
במידה שימשיכו להיסגר חנויות ומסעדות של זכיינים, ייהנו מכך בעיקר הרשתות שאינן מבוססות על זכיינים, שיוכלו להתרחב ולמלא את החללים שנוצרים מסגירת נקודות המכירה.

מתוך TRENDS – ידיעון מקוון למגמות שיווקיות חדשות
www.trends-news.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר