משה וייזמן: מקמפיין גיוס המונים לסטארט-אפ של יין

למרות שהמטרה הפיננסית של קמפיין הגיוס לא הושגה (כ-6,000 דולר מתוך יעד של 28,000 דולר), החשיפה אליו הייתה גדולה, ובמהלכו קיבל משה מספר פניות מגורמים שונים עם הצעות שת"פ, ולבסוף החליט לבסוף ללכת על אחת מהן

בתחילת השנה קיים משה וייזמן קמפיין גיוס המונים עליו כתבנו באכול ושאטו
שבמסגרתו פנה, כפי שהוא אומר, " לכל העולם ואחותו הקטנה", כדי לעזור לו במימון הפקת סרטונים לפרויקט היין שלו, שקידם יקבים משפחתיים מכל העולם ואת היינות שלהם באמצעות סיפורים ותוכן – בכתב ובווידאו. כ-90 איש תרמו לפרויקט.

למרות שהמטרה הפיננסית של קמפיין הגיוס לא הושגה (כ-6,000 דולר מתוך יעד של 28,000 דולר), החשיפה אליו הייתה גדולה, ובמהלכו קיבל משה מספר פניות מגורמים שונים עם הצעות שת"פ, ולבסוף החליט לבסוף ללכת על אחת מהן.

וכך מספר משה: "ביחד עם שותף אמריקאי הקמנו את www.cruzu.com, שילוב של רשת חברתית וזירת מסחר (או Market Network) שמטרתה לאפשר לכל יקבי ויינני העולם לפתח מערכת יחסים ישירה עם הלקוחות שלהם; ממש ליצור קהילות עוקבים חדשים בשווקים קיימים וחדשים, להעלות כל תוכן שירצו, ולתקשר עם עוקבים ולקוחות ללא תיווך של ייבואן, מפיץ או משווק – וכמובן לאפשר להם למכור את היינות שלהם באופן שונה ופשוט, אבל ישיר".

לדברי וייזמן, רק 5% מהכנסות שוק היין העולמי (כ-300 מיליארד דולר בשנה) מגיעות מהאינטרנט (או כל מה שאינו חנות יין רגילה.

"עד כה, מי שלא ניסה, פשוט לא עשה או עושה את זה מספיק טוב, ואנחנו מנסים לעשות את זה אחרת", הוא אומר. "את הפעילות שהייתה לי עד הקמפיין, העברתי לפלטפורמה החדשה. גם ב-Cruzu יש דגש על היקב והיינן הקטנים יותר, ואנחנו שמים את הסיפור והתוכן שיש להם להציע אל מול הלקוח הסופי.
האתר פועל כבר יותר מארבעה חודשים, בהצלחה רבה ובהכנסות מרשימות. יקבים וייננים מארה"ב, צ'ילה, צרפת, איטליה וספרד, כבר מוכרים בו – ובהצלחה.

השוק הראשון אליו אנחנו מוכרים את היינות הוא ארה"ב. בשבוע שעבר גם יצאה לעולם גם האפליקציה בגרסת בטא. אז נוצר פה סטארט-אפ לכל דבר, ייחודי בתחום היין, שפתוח גם ליקבים ישראלים כמובן, וכמה מהם כבר עתידים לעשות בו שימוש בשבועות הקרובים". 

מסתבר כי נושא גיוס כסף עדיין מעסיק את משה: "במקביל לעבודה השוטפת של האתר ופיתוח האפליקציה, אנחנו עסוקים בגיוס כסpים כדי שנוכל לקחת את זה לשלב הבא ולהפוך לדבר הבא".

משה וייזמן מודה מכל הלב לכל מי שעזרו, חיבקו וזרקו מילות עידוד, אומר כי הוא עדיין זקוק להן, וגם לכחצי מיליון דולר, אם יש לכם במקרה.

דף הפייסבוק של משה וייזמן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר