נגמר החופש הגדול, חוזרים לשגרת הלימודים וממנפים את זמן המחשב להעשרת הידע של ילדינו

studyB4 הינו מיזם חינוכי חדשני שבאמצעות תוכנה המותקנת במחשב הילד מציג מספר שאלות ידע בתחומים שונים ומאפשר לו לזכות ב "זמן מחשב" על כל תשובה נכונה. המיזם נותן פתרון עם ערך מוסף חינוכי להורים שנאלצים להתווכח מדי יום עם הילדים על כמות השעות שהם מבלים מול המחשב

בחופש הגדול התרגלו הילדים לשבת מול המחשב במשך שעות רבות, ועכשיו כשאנו עומדים בפתחה של שנת הלימודים, ההורים נאלצים להחזיר את ילדיהם לשגרת הלימודים ולהגביל את משך זמן המחשב שלהם.

studyB4 שמה קץ לויכוחים האינסופיים האלה בעזרת תוכנה המציגה שאלות ידע בתחומים שונים, המותאמות לגיל הילד, ומאפשרת לו לזכות בזמן מחשב על כל תשובה נכונה. התוכנה פועלת כך שזמן המחשב מיוצג לילדים על ידי כוכבים, וכל כוכב שווה ערך ל- 10 דקות. תשובה נכונה מזכה את הילד בכוכב, משמע 10 דקות נוספות מול המחשב. כאשר פרק הזמן שהילד צבר מסתיים, המחשב ננעל ומעלה שאלות נוספות על מנת להיטען בזמן מחשב נוסף. מטרת המיזם לשפר ולהעשיר את הידע של הילד תוך ניצול הזמן שהוא משחק במחשב וגולש באינטרנט.

ניתן להוריד ולהשתמש בתוכנה בחינם באתר: www.studyb4.com

השאלות בתוכנה, המיועדת לגילאי 5-12, הן בנושאי חשבון, ידע כללי ושפות והן מותאמות לגיל הילד ולמידת התקדמותו. ההורה בוחר את נושאי השאלות ואת המינון, ואף יכול להוסיף שאלות משלו לאלה הקיימות, ובכך לדוגמא להכין את הילד למבחן בבית הספר. ניתן גם לשתף הורים אחרים בשאלות אלו ולהשתמש במאגר שאלות שהורים אחרים הזינו.
התוכנה גם מאפשרת להורים להוציא דוחות התקדמות של ילדיהם בכל עת, כאשר חלקם נשלחים להורים באופן אוטומטי בדואר אלקטרוני אחת לחודש.

את המיזם הקימו מספר אנשי עסקים שרואים את ערך החינוך בישראל כראשון במעלה, ומאמינים כי פעילות חינוכית כחלק מהזמן הניכר שילדיהם מבלים מול המחשב תאפשר לשפר את הישגי הילד בחיים בכלל ובלימודים בפרט.

אדי פישמן, מנכ"ל studyB4, אומר: "הרעיון למיזם עלה מהניסיון הפרטי שלי כהורה כאשר נוכחתי לראות שילדיי מבלים שעות רבות מול המחשב. החלטתי שבמקום להילחם ולהגביל אותם, אני יכול לנצל את זה לטובתם ולשלב פעילות חינוכית שתוכל להעשיר אותם בידע, לצד המשחקים והכיף. בהתחלה הם קיבלו את המיזם בחשדנות אך הם התרגלו לזה מהר מאוד ואפילו נהנים. האהבה של הילדים לעולם המחשב היא כל כך גדולה שזה נותן להם מוטיבציה לענות תשובות נכונות ולצבור עוד ועוד כוכבים ובכך לזכות בזמן מחשב נוסף".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר