נווה צדק: טיול אביבי לכבוד פסח למרכז יצירה עם משב נוסטלגי

בצל גורדי השחקים של תל- אביב ומחוץ לנתיבי התנועה הסואנים, פורחת שכונת נווה צדק ההיסטורית, המאגדת באמתחתה נוסטלגיה ארצישראלית, יצירה וקולינריה משובחת

בצל גורדי השחקים של תל- אביב ומחוץ לנתיבי התנועה הסואנים, פורחת שכונת נווה צדק ההיסטורית, המאגדת באמתחתה נוסטלגיה ארצישראלית, יצירה וקולינריה משובחת.
בתחילת שנות ה-20 דבק בשכונה הכינוי "פריז הקטנה", בשל בתיה המעוצבים בחידושים ארכיטקטוניים שלא היו מוכרים קודם לכן בארץ. כבר בתקופה ההיא נשבו בין הסמטאות הצרות והמעוצבות של השכונה רוחות יצירה. אמנים כמו ש"י עגנון, יוסף חיים ברנר, יהודה בורלא ועוד, חיו ויצרו בה.

כיום, נווה צדק חגיגית ומחבקת מתמיד. הרחובות והבתים העתיקים שומרו, כשבין אמותיהם רוח יצירה חדשה נוגעת בנוסטלגיה יקרה. בתי המייסדים- בית רוקח, מוזיאון גוטמן וביתו המיתולוגי של אהרון שלוש, פתוחים לקהל ומארחים בימים אלו תערוכות של אמנים צעירים.

ה"פנינה" של נווה צדק היא מרכז סוזן- דלל. המרכז מאגד באמתחתו נוסטלגיה ארצישראלית, יצירה וקולינריה משובחת. המרכז, נבנה בין כתליו של מה שהיה בית- הספר הראשון לבנות בתל- אביב. כיום מהווה המרכז בית ללהקות מחול מובילות בארץ ובעולם: להקת בת- שבע וענבל, המופיעות בו דרך קבע. בין כתליו נערכים גם פסטיבלים מובלים למוזיקה ותרבות.

בחדר ששימש בשנות ה- 20 כחדר האוכל של בית הספר, פועלת היום מסעדה איטלקית נעימה ומזמינה לכל המשפחה. מסעדת בליני זורעת ניחוח טוסקני אמיתי ומזמינה את המשפחות לארוחה איטלקית אמיתית באווירה ביתית. המנות מגוונות ומתאימות לילדים כמו גם למבוגרים. החצר של המרכז יכולה להציע מפלט לילדים שמשתעממים מהישיבה במסעדה, בעוד ההורים ממשיכים ליהנות מכוס יין איטלקי ומהאווירה השלווה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר