נורמה ג'ין מחדשת תפריט

את נורמה ג'ין כמעט ואין צורך להציג. זהו פאב מוכר בסצינה התל אביבית, בעיקר בין חובבי הוויסקי והבירות המיוחדות, והשקת התפריט החדש היתה סיבה מצויינת כדי לחזור לבדוק מה כבר רקחו יואב עלון המייסד והבעלים, והשף החדש סקוט קופר

את נורמה ג'ין כמעט ואין צורך להציג. זהו פאב מוכר בסצינה התל אביבית, בעיקר בין חובבי הוויסקי והבירות המיוחדות, והשקת התפריט החדש היתה סיבה מצויינת כדי לחזור לבדוק מה כבר רקחו יואב עלון המייסד והבעלים, והשף החדש סקוט קופר.

נורמה ג'ין הוא בר-מסעדה אפלולי עם מרפסת עישון קטנה ומוזיקה שאינה מפריעה לשיחה בין יושביו, המציע לדברי עלון את אוסף הוויסקי הגדול ביותר בארץ, עם יותר מ-200 מיני וויסקי, ביניהם לא מעט סוגי וויסקי מיוחדים ונדירים שאינם מיובאים לארץ באופן סדיר, ומוצעים בין היתר במגוון מסלולי טעימות.
גם הבירות הנמזגות בנורמה ג'ין אינן מהזן המוכר של קרלסברג, טובורג, סטלה או מרפי, ובין 15 ברזי הבירה המתחלפים במקום אפשר למצוא כמה איילים מעניינים, בירות עם אחוזי אלכוהול גבוהים, כמו התומס הארדי עם 11.7%, וגם לא מעט בירות בלגיות מסקרנות, כולל שימאי, בירה טראפיסטית (בירת מנזרים) המגיעה במספר גירסאות.

תפריט האוכל החדש של נורמה ג'ין כולל היצע מרשים של מנות עם אוריינטציה למטבח האמריקאי, רובן מוצלחות בהרבה בהשוואה לתפריט ברים ממוצע, כשאת המנות ליווה מדגם טעימות מתפריט הבירות.

מנת הפתיחה שהוגשה לשולחן היתה חציל בלאדי שלם צלוי, בשתי צורות הגשה: עם יוגורט וזעפרן, ועם טחינה גולמית, סילאן ושום. פשוט וטעים, בעיקר בגירסת הטחינה. לצד החצילים הוגשו לחמניות בירה ולצדן חמאה ופסטו, כשאת המנות מלווה לונדון פרייד, בירה אנגלית קלאסית ומרירה ממבשלת פולר'ס עם 5.2% אלכוהול.

המנה הבאה היתה סלט קיסר קלאסי בתוספת חזה עוף צלוי בגריל וגבינת פרמזן, מנה שלוותה בשימאי טריפל, בירה מרירה המאוזנת במעט מתיקות, עם 8% אלכוהול. שימאיי היא אחת משבע הבירות היחידות בעולם שניתן להגדירן כבירות טראפיסטיות, והיא בין השתיים היחידות המיובאת לישראל (השניה היא לה-טראפ).

השימאי מיוצרת בפיקוח מלא של נזירים במנזר שתקנים בסן סקרומונט, ליד הכפר שימאי בבלגיה, היא מיוצרת בכמויות קטנות ונחשבת נדירה, במיוחד בחבית. לדברי עלון, רק חמישה ברזים שלה קיימים בישראל, וכ-200 בעולם כולו.

בהמשך עלו על השולחן סלט רוקפור על מצע עלים ופלחי סלק ומיקס מקסיקנה, מיקס פירות ים עם קלמרי, שרימפס ומולים, שהוגש בטורטיה פריכה ברוטב מקסיקני על בסיס שמנת, צ'ילי ועוף מעושן, בליווי לונדון פורטר, בירה כהה עם טעמי קלייה של קפה ו-5% אלכוהול.

לתפריט החדש התוספו שלושה סוגים של מנות נקניקיות בעבודת יד, מבית היוצר של השרקוטייר אלן טלמור: נקניקיית טולוז מבשר חזיר ובקר – ממולאת בגבינת פקורינו, נקניקיה מבשר עגל וחזיר עם שזיפים ופורט, ונקניקיות איריות מבשר עגל וכבש – מבושלות בבירה כהה ובכרוב כבוש.
את הנקניקיות האיריות שהוגשו לשולחן על מחבת לוהט ליוותה הסן ברננדוס אבט 12, בירה בלגית מופלאה ואחת הבירות האהובות עלי במיוחד, שגם במקרה מדורגת באתרי הדירוג כטובה בעולם.

מנת הדגל של נורמה ג'ין, מנת בייבי בק ריבס של 600 גרם ברוטב ברביקיו מתקתק שאת מרכיביו סירב השף לחשוף חתמה את ארחת הטעימות. לקינוח הוגשה סמיקלאוס, בירה מתוקה עם 14% אלכוהול שמיוצרת באוסטריה פעם אחת בשנה ב-6 בדצמבר, ומתיישנת במשך תשעה חודשים לפני הביקבוק. הבירה מוגשת בכוסות ברנדי בליווי גבינות ופירות.

נורמה ג'ין
רח' אליפלט 23 שכונת פלורנטין, תל אביב
טל. 03-6837383
א'-ו': 18:30 עד אחרון הלקוחות , ש': 13:00 עד אחרון הלקוחות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר