נחל חכליל 2004 – יין חדש של הנס שטרנבך והצעת נישואים פומבית

זוהי מסורת כבר במשק היין הנס שטרנבך לקיים את אירועי היין מול הנוף הפראי והירוק של הרי יהודה מול שמש הערב השוקעת והרוח הנעימה. כאן, תחת פרגולת המרפסת עטוית שריגי הגפנים הירוקות, אין חוויה נעימה מזו

אי שם בקצה הגבעה במשק הגבוה ביותר במושב גבעת ישעיהו, הצופה אל הגבעות המוריקות של הרי יהודה, במרפסת סככה שבאירוע הקודם רק נשתלו בחזיתה יריעות דשא וראשוני הניצנים של עלי הגפן החלו עוטים את עמודיה, מצאתי עתה כר דשא מוריק ועלי גפן רבים וירוקים עוטפים את העמודים.

זוהי מסורת כבר במשק היין הנס שטרנבך לקיים את אירועי היין מול הנוף הפראי והירוק של הרי יהודה מול שמש הערב השוקעת והרוח הנעימה. כאן, תחת פרגולת המרפסת עטוית שריגי הגפנים הירוקות, אין חוויה נעימה מזו.

אפתח ואומר שבמבחן התוצאה הסתמנה כאן הצלחה, שכן לאירוע ההשקה הנוכחי של יין נחל חכליל 2004 של משק היין הנס שטרנבך, אולי באו הרבה פחות אנשים מאשר לאירוע הקודם, ואולי אכלו פחות ונשאר הרבה אוכל, אבל יין נמכר – והרבה יותר, בחלקו לאנשים שהגיעו לראשונה ליקב ולאירועיו.

גדי שטרנבך מספר בגאווה רבה, כי קרוב ל- 500 בקבוקי יין נמכרו באירוע שהתקיים ערב קודם במקום, לרבות מכירה עתידית של יינות הנמצאים עדיין בחביות.

ואם אפשר לערבב אירוע משמח אחד עם אירוע מלבב ומשמח אחר, איזו הזדמנות נפלאה יכולה הייתה להיות יותר מאשר כאשר גדי שטרנבך הודה לאורחיו על הגעתם ואמר כמה מילים על חנוכת היין, ומנו (עמנואל מדר), שותפו, ביקש אחריו לומר אף הוא כמה מילים.

מנו פתח ואמר כמה דברים על ההשקה ועל כך שבשנה הבאה הוא נוסע לצרפת לבורדו ללימודי תואר שני, ומצטרפת אליו חברתו עינב אבישר, לה קרא בקול.

עינב לא הייתה באותו הרגע בסמוך, אז רצו אליה ואמרו לה "מנו קורא לך". והיא, נאה ומקסימה, קרבה בהיסוס, פוסעת קלות, סמוקת לחיים נרגשת ומופתעת. ואז מנו כרע ברך לפניה, נתן לה טבעת וביקש ממנה להינשא לו בהפתעה מתוזמנת היטב, והקהל המופתע והנרגש מחא כף חיבק ונישק את הזוג באהבה רבה.

פותח ומספר לי גדי שטרנבך:"ב- 2004 לא עשינו יין "ג'נבא ריזרב" משום שהענבים היו פחות טובים מהרגיל. ביום כיפור היה חמסין, ואני הייתי מוגבל בשל כאבי גב עזים ומתמשכים מהתאונה שעברתי, והכרם לא הושקה. למחרת, כשהגענו לכרם, הענבים נמצאו מצומקים – תהליך שהוא בלתי הפיך. לפיכך החלטנו לבצור את הענבים משהו כמו 10 ימים עד שבועיים לפני הזמן, כך שהתקבל יין שהוא לא עדין באלכוהול אבל בהתפתחות הצבע הטעם והארומה לא הושגה הבשלות המלאה ליין הדגל שלנו בסדרה הגבוהה. ומכיוון שביקב שלנו אנו עושים יינות שהם מאד בשלים ומלאים, עשינו מהענבים שיועדו ל"ג'נבא ריזרב" את הנחל חכליל 2004, ומהענבים של הנחל חכליל עשינו יין חוץ סדרתי הנקרא נחל שוכה.
בשורה התחתונה, יצא לנו יין בהחלט מוצלח שנכנס לחביות חדשות שהמתינו לג'נבא ריזרב. עלותו של יין הנחל חכליל 2004 הייתה גבוהה יחסית בשל חצי הזמן שהוא קיבל בחביות חדשות, וכן שהות להתיישנות של כמעט שנתיים בחביות שעשו לו רק טוב. אמנם מרגישים ביין "הרבה חבית", אבל לא במידה המשתלטת על הפרי".

אסטרטגיית המכירה של היקב אינה נשענת על מפיצים חיצוניים או חנויות יין. גדי שטרנבך גורס כי: "את היין שלנו תטעמו, תתאהבו בו ותרכשו כאן ביקב. בואו לבקר אותי, תאכלו ארוחה טובה, ותקבלו יין טוב במחיר הגון וסביר".

מוסיף גדי ואומר: "יש לי מוניטין, אבל אני מחכה שיבוא היום שעשרה לקוחות יגיעו לחנויות היין מדי יום, ישאלו ויבקשו את היין שלי, ואז כשלסוחרים לא יהיה מה להציע הם יבואו לכאן. כיום כל היין נמכר היטב מהיקב".

יין נחל חכליל 2004 החדש הנו יין העשוי 100% ענבי קברנה סוביניון, ומקורו בחלק התחתון של כרם ג'נבא השייך ליקב. היין התיישן 22 חודשים בחביות וכ- 6 חודשים בבקבוקים מאז נובמבר 2006. היין שטופל מתחילתו כיין דגל מסדרת "ג'נבא ריזרב" התקבל כיין עמוק ואלגנטי צבעו בגוון אדום-רובי, בוקה מתובל, טעמו מאוזן ורך, חומציות טובה, עם ריחות וטעמים זניים אופייניים. הסיומת מתמשך ארוכה ואלגנטית.
מחיר היין בהשקה 69 ₪ לבקבוק.

ליין תורמים הפרשי הטמפרטורות שבין הלילה והיום בכרם ג'נבא הנמצא בצדו הימני של נחל חכליל. הכרם נטוע על אדמת סחף חומה, שטופה ומנוקזת היטב; אדמה קלה יחסית, עשירה בחלוקים וענייה בגיר. גדי ומנו הייננים מאמינים כי ליינות של הנס שטרנבך יש אופי המביא לידי ביטוי את בית הגידול שלו: ענבים שמצד אחד הם רוויים בסוכר, ובאותה המידה שומרים על חומציות טובה ועשירה.

במסגרת האירוע יכלו האורחים לשמוח עם משק היין הנס שטרנבך על זכייתו של יין הדגל של היקב ג'נבא רזרב 2003 במדליית כסף בתחרות היוקרתית Vinalies Internationales 2007 שהתקיימה בחודש מרץ בפאריז. זהו יין העשוי 100% ענבי קברנה סוביניון מכרם ג'נבא, שהתיישן שנתיים בחביות – מתוכן שנה בחביות חדשות, ומכאן התיישן בבקבוקים מחודש דצמבר 2005. היין יגיע לשיאו בתנאי אחסון נאותים בעוד כשנתיים שלוש, ואולי עוד יותר. זהו יין מורכב אלגנטי ועשיר בסגנון עולם ישן.
מחירו 150 ₪ לבקבוק, עם הגבלת קנייה לבקבוק בודד בלבד. בהחלט מחיר ראוי ליין נפלא.

נחל חכליל 2003 – עשוי 90% ענבי קברנה סוביניון ו– 10% ענבי פטיט סירה מכרם ג'נבא ומכרמים שכנים בנחל חכליל. היין התיישן שנה בחביות שרובן בנות בציר אחד, ומתיישן מאז בבקבוקים מחודש דצמבר 2004. היין יגיע לשיאו בעוד כשנתיים ואולי יותר. ראוי לציין שהיין הזה זכה בתואר WINE OF THE YEAR 2006-2007. מחירו 140 ₪, והוא מוגבל למכירה לבקבוק בודד בלבד.

נחל שוכה 2004 – העשוי 100% ענבי קברנה סוביניון ייתן לכם תמורה נאה למחירו. היין שהתיישן בחביות בנות בציר אחד שנה אחת ומתיישן בבקבוקים מדצמבר 2005 זהו "יין הבית" של מסעדת משק היין הנס שטרנבך והוא מלווה נפלא את מטעמיה של שולה. היין זוכה להצלחה בזכות אופיו הקל והתאמתו לקשת רחבה של מאכלים. היין יהיה מוכן לשתיה בשנה הקרובה ומחירו 49 ₪ בהחלט מחיר נאה.

נחל חכליל 2005 – בוקבק אך טרם נחנך. היין עשוי 80% ענבי קברנה סוביניון מכרם ג'נבא ו- 20% ענבי מרלו מכרם ג'נבא ומכרמים שכנים בנחל חכליל. היין התיישן שנה בחביות בנות בציר אחד, ומתיישן מאז בבקבוקים מחודש דצמבר 2006. חנוכתו של היין צפויה ביולי 2007, וביקב מאמינים כי במהלך שנתיים שלוש בבקבוק הוא ילך וישתבח. מחירו 65 ₪.

היקב מציע למכירה עתידית כמה מיינותיו, ואלו הם:
ג'נבא ריזרב 2005 – עשוי 100% ענבי קברנה סוביניון מכרם ג'נבא. יבוקבק בדצמבר השנה ויושק סביב יולי 2008. מחירו לרכישה עתידית 75 ₪ ובהשקתו 99 ₪.
ג'נבא ריזרב 2006 – עשוי 100% ענבי קברנה סוביניון מכרם ג'נבא. יבוקבק בדצמבר 2008 ויושק סביב יולי 2009. מחירו 70 ₪ לרכישה עתידית ו- 99 ₪ לכשיושק.
נחל חכליל 2006 – עשוי 70% ענבי קברנה סוביניון מכרם ג'נבא ו- 30% ענבי פטיט סירה מכרם ג'נבא וכרמים שכנים בנחל חכליל. יבוקבק בדצמבר שנה זו ויושק סביב יולי 2008. מחירו 50 ₪ לרכישה עתידית ו- 69 ₪ בהשקתו.

לא תוכלו להתחמק מביקור בביתם של שולה וגדי שטרנבך ובמסעדה הצמודה ליקב, מסעדה שהיא ביתית, בסגנון ים תיכוני כפרי, עם הרבה נגיעות בישול ביין, אבל גם שימוש בירקות ותבלינים המגיעים טריים מגינת הירק של שולה הרעייה, המייצרת גם ריבות מפירות העונה וגם בשרים כבושים ומעושנים.


משק יין הנס שטרנבך
מושב גבעת ישעיהו, עמק-האלה
טל. 02-9990162, 052-3859926
[email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר