ניהון-נו-בה של שגב – יפן על השולחן

הבר מסעדה היפני ניהון נו-בה של שף שגב משה חידש את התפריט ופותח את דלתותיו גם בצהרים עם תפריט הערב ב-30% הנחה בין השעות 12:00-17:00. את כל המנות ניתן להזמין גם במשלוח עד הבית ברחבי הוד השרון, כפר סבא ורעננה

הבר מסעדה היפני ניהון נו-בה של שף שגב משה בקניון שרונים שבהוד השרון, נפתח שוב אחרי חודשי קורונה ארוכים. אז נכון שמציעים שם שירות משלוחים באווירה יפנית עד הבית (השליח של וולט או תנביס יגיע לבוש בקימונו?), אבל זוגתי אמרה: 'אותי לא מעניין משלוח, אני רוצה לראות את שגב'. זו שוב הקורונה אשמה, כי מסתבר ששגב העלה כל יום וידכון – מתכון וידאו שצולם במטבח הביתי שלו, והיא החליטה שזהו – אנחנו נאכל את המנות של שף שגב משה. לא מתלונן, אבל יפני הוא לא הכין בבית, לפחות כך נדמה לי.

צילום אנטולי מיכאלו

מסתבר שניהון נו–בה נולד לאחר שנים בהן עקב השף אחרי תרבות יפן בכלל, ותרבות השתייה והקולינריה היפנית בפרט. התוצאה היא בר מסעדה אפלולי בנוסח יפן, בו משתמשים  במשקאות וחומרי גלם משם, כישרון מקומי של השף וצוותו,  ואווירה של חו"ל – מה שממש חסר לנו בשנה בה נראה שלא רק שלא נטוס, אלא שעוד מעט יכריזו על איסור חלומות וזיכרונות. אז עכשיו רוענן התפריט והמקום פתוח גם בצהרים, בדיל משתלם בו תפריט הערב מוצע ב- 30% הנחה בין השעות 12:00-17:00. ולמי שעדיין מעדיפים לאכול בבית, כבר ציינתי את שירות המשלוחים בו ניתן לקבל את כל המנות הביתה ברחבי הוד השרון, כפר סבא ורעננה.

צילום אנטולי מיכאלו

הגענו רעבים בשעת ערב מוקדמת, ובניהון נו-בה כבר היו סועדות וסועדים וצעירים שהתעניינו יותר בבר. כך, שקוקטיילים ואלכוהול יפני נמזגו, עורבבו והגיעו בצבעוניות אל השולחנות. ציינתי 'רעבים', מה שאומר שהזמנו קצת יותר מדי, ושימו לב שהמנות כאן גדולות. מה יכול להיות גדול יותר ברול סושי? יכול גם יכול. עובדה. הזמנו רול טונה ליים – 59 ₪, ספייסי טטאקי קרנץ' – 64 ₪, סלט נבטים – 56 ₪, ובגזרת הלא סושי: טרטר דג לבן – 49 ₪, סינטה חצילים וקשיו – 64 ₪. אני מציין את כל המנות יחד, כי יש בניהון נו-בה שני עקרונות סוציאליסטיים: שרינג – חולקים מנות, ומה שמוכן מוזרם לשולחן.

צילום יעל יצחקי

טונה ליים – פרוסות ליים, טונה אדומה, אבוקדו, מלפפון ורוטב פונזו. (59 ₪). מנה טעימה, אם כי לנו הליים היה יותר קישוט מאשר רכיב שתרם למנה. מתנצלים.

צילום יעל יצחקי

ספייסי טאטאקי קראנץ' – סלמון ספייסי צרוב, טאטאקי דג וקראנץ' תפוחי אדמה, שאטה ואבקת נורי (64 ₪) – מנה מנצחת, כזו שנזמין גם בפעפ הבאה, ונשאל חברים כבדרך אגב: "אכלתם כבר את ספייסי טאטאקי קראנץ' של שגב".

צילום יעל יצחקי

סלט נבטים – צנון, קולורבי , ווסאבי ושומשום שחור, ברוטב איולי צ'ילי ואבקת אצות (56 ₪). אז ככה, מנה ענקית. חושבים: "כמה נבטים כבר אנחנו יכולים לאכול, זה הרי ירק לא ממש מעניין". טעינו בגדול (כי המנה גדולה) ולאורך הארוחה חזרנו לצלחת הגדולה עד שהתרוקנה. כדאי.

טרטר דג – של סלמון, טונה או דג לבן (בחרנו דג לבן), חלמון שליו, טוביקו, ליים ומלפפון – 49 ₪. אנחנו אוהבים דג נא, וכשהוא טרי כמו כאן, ויחד עם החומרים המשלימים כמו חלמון שליו המדמה את הביצה החיה אותה יוצקים על סטייק טרטר בפריז, יוצר מנה נאה נאה ומהנה.

צילום יעל יצחקי

סינטה חצילים וקשיו – רצועות סינטה מוקפצות עם פטריות פורטובלו, חצילים מטוגנים וקשיו, רוטב קרמל סויה ג'ינג'ר, מוגש לצד סטיקי רייס וצמחי תבלין (64 ₪) – מנה טעימה ביותר, מוגשת חמה, ויכולה להיות מנה עיקרית לשניים שכבר שוסו בסושי של שגב.

צילום אנטולי מיכאלו

בחסות האפלולית הרשינו לעצמנו לוותר הפעם על קוקטיילים ולגמנו פפסי מקס וסודה, אבל בפעם הבאה נתלבט בין שוצ'ו אבטיח, מאצ'ה סוי  על בסיס תה יפני עדין), או קג'ושימה ליצ'י על בסיס וויסקי יוואי יפני.

צילום יעל יצחקי

נותר לנו רק למסור לשגב תודה על הארוחה   ごちそうさまでした gochisou sama deshita, ואם הוא היה באותו ערב בהוד השרון הוא בטח היה עונה לנו על לא דבר  どういたしまして dou itashimashite (זה לא אנחנו, זה שיחון  עברי יפני באתר המרכז ללימודי יפנית).

  ניהון נו-בה – שגב בר מסעדה יפני 日本のバー. הרקון 2 הוד השרון מתחם שרונים, *6109. א'-ה' וש' 12:00-23:00 , ו'- 18:00 עד אחרון הלקוחות

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר