נילסן: מכירות יין אדום בעולם מזנקות על בסיס יתרונות בריאותיים

הגידול במכירות יין אדום עלה ב- 40 אחוז על כלל מכירות היין ב- 20 השבועות שהסתיימו ב- 10 במרץ 2007. כך עולה מנתונים שפורסמו ע"י חברת המחקר נילסן. מכירות יין אדום גדלו ב- 8.5 אחוזים מול 6 אחוזי גידול לכלל מכירות היינות, מה שמשקף תשומת לב מוגברת ליתרונות בריאותיים פוטנציאליים של יין אדום, אחרי ששני ארגונים רפואיים בולטים פרסמו דוחות חיוביים בתחילת נובמבר.

"המחקרים של ביה"ס לרפואה בהרווארד והמכון הלאומי להזדקנות בארה"ב, יצרו תשומת לב חיובית ליין אדום", אמר דני ברגר, סגן נשיא לתחום משקאות אלכוהוליים בנילסן. "נתונינו מראים כי לכיסוי הנרחב, כולל כתבת שער של המגזין פורצ'ן בחודש פברואר תחת הכותרת: "שתו יין וחיו שנים רבות יותר", יכלה להיות השפעה על בחירת צרכנים בתוך קטגוריית היין. מאחר שצרכנים מחפשים מוצרים המבטיחים בריאות טובה יותר ושומרים מפני הזדקנות, יהיה זה הגיוני להניח שעיתונות חיובית תרמה להחלטות לצריכת יין אדום".

בתקופת 20 השבועות שהסתיימו ב- 10 במרץ, יינות אדומים היוו 52.9 אחוז מכלל מכירות יין שולחני (בכסף), לעומת 51.5 אחוז באותה תקופה בשנה שעברה.
שני הזנים הבולטים של יין אדום – קברנה סוביניון ומרלו – נהנו מזינוק מרשים במכירות בתקופה האמורה: 12.9 אחוז ו- 5.3 אחוזים, בהתאמה, בעוד גידול של 24 אחוז במכירות פינו נואר מוביל מול כל האחרים בגידול באחוזים, כאפקט הילה נמשך של הסרט "דרכים צדדיות" מ- 2004.

תופעה בולטת אחרת בסקר היא העדפת צרכנים לכיוון של מותגים מוכרים ויקרים יותר, במסגרת המגמה של "לשתות טוב יותר".






היו הראשונים להגיב...

כתבו תגובה