נתוני מכון הייצוא: ירידה חדה בייצוא יין ב- 2009 ועם זאת אופטימיות

מנתוני יצוא היין והמשקאות החריפים של מכון היצוא לשנת 2009 מתברר כי במדינות האיחוד האירופי (42% מהיצוא הענף), נרשמה ירידה תלולה של כ- 39% בהשוואה שנתית

על פי נתוני המכון הישראלי לייצוא ולשת"פ בינלאומי, בשנת 2009 הסתכם היקף יצוא היינות והמשקאות החריפים הישראלים לחו"ל בכ- 19 מיליון דולר – ירידה של כ- 29% לעומת 2008.

תערוכת היין הבינלאומית ISRAWINEXPO 2010, שתתקיים במרכז הירידים בתל אביב ב- 9-11 בפברואר, רוצה לסייע לקידום היצוא עם מפגש ישיר בין אנשי היין מישראל והעולם בסיוע מכון היצוא הישראלי.

מנתוני יצוא היין והמשקאות החריפים של מכון היצוא לשנת 2009 מתברר כי  במדינות האיחוד האירופי (42% מהיצוא הענף), נרשמה ירידה תלולה של כ- 39% בהשוואה שנתית.
היצוא למדינות אלה היה בשנה החולפת כ- 8 מיליון דולר בלבד, לעומת 13 מיליון דולר ב- 2008. צפון אמריקה הוותה כ- 50% מיצוא הענף עם מכירות בכ- 9.5 מיליון דולר – ירידה של כ- 18% לעומת אשתקד. גם ביעד השלישי ליצוא יין מישראל – יבשת אסיה המהווה כ- 4% מהענף, נצפתה ירידה של כ- 18%.

התחזית האופטימית של מארגני תערוכת ISRAWINEXPO 2010, מתבססת על סיפורי הצלחה מאחורי התערוכות הקודמות, עם עסקאות משמעותיות.
רועי יצחקי, מנכ"ל יקב טוליפ שהשתתף לפני ארבע שנים בתערוכת ISRAWINEXPO 2006, מעיד כי בעקבות המפגשים שארגן מכון היצוא ליקב בתערוכה נרקמה עסקה גדולה עם LCBO, גוף קנדי המשמש כקניין יין גדול בעולם. "במסגרת תערוכת היין נטעמו יינות היקב על ידי הקניינים מחו"ל שביקרו בה. יין ג'סט קברנה סוביניון שלנו השאיר רושם עז על הקניינים, ונבחר ליין הבוטיק הישראלי הנמכר ביותר בקנדה", אומר רועי יצחקי.

יצחקי מוסיף כי גם התערוכה הקודמת שהתקיימה ב-2008 הובילה את היקב להישגים משמעותיים בחו"ל. "בעקבות פגישה עם קניינים מדנמרק, ערך שגריר דנמרק אירוע יין לקניינים הדנים, דבר שהביא לשיתוף פעולה נוסף. ההצלחה המשמעותית של יקב טוליפ בעקבות תערוכות ISRAWINEXPO הובילה לעבודה שוטפת עם מדינות צפון אמריקה ומרכז ומערב אירופה. כיום, יקב טוליפ הוא אחד מיקבי הבוטיק הלא כשרים בארץ, המצליחים ביותר בתחום היצוא", טוען יצחקי.

גם תמנע שיטרית, מנהלת השיווק של יקבי בנימינה, משבחת: "בתערוכה הקודמת נוצר קשר עם מפיץ בהולנד, אשר עושה מלאכה נהדרת בקידום היין הישראלי באירופה, במסגרת הקשר עמו אנו מצליחים להיחשף לקהלי יעד שאינם בהכרח "יהודים דתיים", אלא חובבי יין, צרכני יין ועיתונאים מקצועיים.
השנה נסענו לאירוע ייחודי בבית השגריר בדנמרק, שארגן אותו מפיץ הולנדי, בו אירח השגריר קניינים ועיתונאי יין דנים לצהרים של יין ישראלי. אין ספק שקשר כזה, גם אם אינו כמותי, הוא תדמיתי ומקדם הן את היין הישראלי כיין ישראלי ולא כיין כשר והן את יקבי בנימינה. היום יינות מסדרות יוגב וטבע שלנו נמכרים ברשתות החנויות בדנמרק. בגדול, גם במחשבה ענפית – אין ספק שההצלחה הגדולה ביותר תהיה תפיסת היין הישראלי כיין איכותי בעולם כולו", אומרת תמנע

בתערוכת 2008 ISRAWINEXPO שהתקיימה לפני שנתיים, השתתפו עשרות יקבים ישראליים המייצגים כ94% מסך היינות המיוצרים בישראל. אל התערוכה הוזמנו ע"י מכון היצוא, באמצעות הנספחים המסחריים, עשרות קניינים, ביניהם ברונו קוויאנו מגאלרי לאפייט הצרפתית, עיתונאים ומבקרי יין ידועים ומוכרים מחו"ל כדוגמת מארק סקוואיירס, והתקיימו למעלה מ-200 פגישות אשר הביאו לעסקאות וחשיפה של יקבים ישראלים בעולם. גם השנה פועל מכון הייצוא בשיתוף הנספחים המסחריים בעולם לקידום התערוכה בחו"ל ולהבאת קניינים מובילים ועיתונאי יין מהעולם.

ISRAWINEXPO 2010 מאורגנת על ידי מרכז הירידים והקונגרסים בשיתוף עם מגזין "יין, גורמה ואלכוהול", "איש הענבים" והמכון הישראלי לייצוא ולשת"פ בינלאומי ובחסות משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה.

מידע נוסף והרשמה: אתר התערוכה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר