סופגניות בזיליקום ופסטו

רכיבים לבצק ( 35-40 סופגניות):1 ושלושת רבעי כוסות חלב50 גרם שמרים טרייםחצי כוס סוכר1 קילוגרם קמח2 ביצים גדולות1 כפית פרג שלם1 כפית אורגנו יבש1 כפית טימין יבש 35 גרם בזיליקום טרי קצוץ גס1 כפית פסטו איכותי2 כפות ויסקי/ברנדי10 גרם חמאה חתוכה ל- 8 קוביות בטמפרטורת החדר15 גרם מלח2 ליטר שמן קנולה לטיגוןרכיבים לציפוי:500 גבינה בולגרית למריחה 10% של גדמעט פסטו ובזיליקום טרי לקישוטאופן ההכנה:מערבבים בקערת המיקסר במהירות נמוכה את החלב, השמרים והסוכר כדקה. מוסיפים את הקמח, הביצים,תבלינים יבשים, בזיליקום, פסטו והאלכוהול.מערבבים במהירות נמוכה כ- 5 דקות, ומכניסים את החמאה/מרגרינה לקערה בהדרגה קוביה אחר קוביה. כאשר נוצר בצק מוסיפים את המלח ולשים עוד כ- 4 דקות במהירות גבוהה יותר עד יצירת בצק אחיד גמיש רך, ולא דביק.אין צורך בהתפחת הבצק, מתחילים לעבוד מיד:מחלקים את הבצק לכדורים במשקל 30-40 גרם לסופגנייה קטנה, ומכדררים אותם לעיגולים חלקים.מניחים את כדורי הבצק על תבנית משומנת היטב במרווחים זה מזה, עליהם מניחים מגבת מטבח ובטמפרטורת החדר מתפיחים עד שיכפילו את נפחן.במקביל בזמן התפיחה, מחממים סיר רחב עם שמן (2 ליטר שמן קנולה, בגובה חצי הסיר) בטמפרטורה גבוהה של כ-150 מעלות. צריך להיזהר שהשמן לא יהיה חם מדי, אחרת הסופגניות לא יהיו מוכנות מבפנים, הסופגנייה צריכה לתפוח בשמן ולהיטגן 2 דקות מכל צד.את הסופגניות רצוי להעביר עם מרית משומנת מהמגש לשמן החם בזהירות, כשהפנים העגולות נכנסות עם הפנים לשמן, והחלק הישר מציץ החוצה, מטגנים עד לקבלת צבע זהוב, 2 דקות מכל צד, מעבירים למסננת, נותנים להתקרר בטמפרטורת החדר. הכנת הציפוי:מעבירים את הגבינה לשק זילוף.מחוררים את הסופגניה, וממלאים בנדיבות, עם כפית.מקשטים במעט פסטו כל סופגנייה.

רכיבים לבצק ( 35-40 סופגניות):
1 ושלושת רבעי כוסות חלב
50 גרם שמרים טריים
חצי כוס סוכר
1 קילוגרם קמח
2 ביצים גדולות
1 כפית פרג שלם
1 כפית אורגנו יבש
1 כפית טימין יבש
35 גרם בזיליקום טרי קצוץ גס
1 כפית פסטו איכותי
2 כפות ויסקי/ברנדי
10 גרם חמאה חתוכה ל- 8 קוביות בטמפרטורת החדר
15 גרם מלח
2 ליטר שמן קנולה לטיגון

רכיבים לציפוי:
500 גבינה בולגרית למריחה 10% של גד
מעט פסטו ובזיליקום טרי לקישוט

אופן ההכנה:
מערבבים בקערת המיקסר במהירות נמוכה את החלב, השמרים והסוכר כדקה. מוסיפים את הקמח, הביצים,תבלינים יבשים, בזיליקום, פסטו והאלכוהול.
מערבבים במהירות נמוכה כ- 5 דקות, ומכניסים את החמאה/מרגרינה לקערה בהדרגה קוביה אחר קוביה.
כאשר נוצר בצק מוסיפים את המלח ולשים עוד כ- 4 דקות במהירות גבוהה יותר עד יצירת בצק אחיד גמיש רך, ולא דביק.
אין צורך בהתפחת הבצק, מתחילים לעבוד מיד:
מחלקים את הבצק לכדורים במשקל 30-40 גרם לסופגנייה קטנה, ומכדררים אותם לעיגולים חלקים.
מניחים את כדורי הבצק על תבנית משומנת היטב במרווחים זה מזה, עליהם מניחים מגבת מטבח ובטמפרטורת החדר מתפיחים עד שיכפילו את נפחן.
במקביל בזמן התפיחה, מחממים סיר רחב עם שמן (2 ליטר שמן קנולה, בגובה חצי הסיר) בטמפרטורה גבוהה של כ-150 מעלות.
צריך להיזהר שהשמן לא יהיה חם מדי, אחרת הסופגניות לא יהיו מוכנות מבפנים, הסופגנייה צריכה לתפוח בשמן ולהיטגן 2 דקות מכל צד.
את הסופגניות רצוי להעביר עם מרית משומנת מהמגש לשמן החם בזהירות, כשהפנים העגולות נכנסות עם הפנים לשמן, והחלק הישר מציץ החוצה, מטגנים עד לקבלת צבע זהוב, 2 דקות מכל צד, מעבירים למסננת, נותנים להתקרר בטמפרטורת החדר.

הכנת הציפוי:
מעבירים את הגבינה לשק זילוף.
מחוררים את הסופגניה, וממלאים בנדיבות, עם כפית.
מקשטים במעט פסטו כל סופגנייה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מתכונים חדשים

הרשמה לניוזלטר