סיורים בירושלים לחג החנוכה

מגוון של סיורי חנוכיות בירושלים מטעם מחלקת הסיורים של בית שמואל

חודש כסלו כבר כאן, החורף הגיע וריח הלביבות והסופגניות ממלא את שכונות ירושלים וסמטאותיה. מחלקת הסיורים של בית שמואל חוגגת את חג האורות במגוון סיורים ייחודיים לכל המשפחה באתרים המיוחדים שיש לעיר להציע.

סיור חנוכיות לכל המשפחה
23.12.08 יום שלישי, 25.12.08 יום חמישי, ערב

בשכונות העיר וסמטאותיה זורחות החנוכיות באלפי נגוהות לזיכרון נס החנוכה. בסיור נשמע אודות שירי החנוכה, המנהיגים והמנהגים. נחווה הדלקת נרות מסורתית ונקנח בסופגניות ירושלמיות. כל זאת בסיור המותאם לכל המשפחה.
מסלול: שכונות בתי ברויידא, בתי רנד, זכרון משה ועוד.
בהדרכת מיטב מורי הדרך של בית-שמואל.
מחיר: 79 ₪.

פרסום הנס במחשכים
23.12.08 שלישי צהריים

חנוכה, בין היתר, הוא חג של ניגוד בין אור לחושך. סיור זה מתבסס על אותו הניגוד בדיוק. בחלקו הראשון נסייר בסמטאות הרובע היהודי לאור נרות החנוכה הדולקים בפתחי הבתים ובחלונות. בחלקו השני נרד למנהרות הכותל האפלוליות ונכיר את שרידי המקדש, כולל מנהרה המתוארכת לתקופת החשמונאים.
מדריכה: אורלי בן-משה
מחיר: 95 ₪ כולל כניסה למנהרות הכותל.

סיור + הרצאה חנוכיות ברובע היהודי
25.12.08 יום חמישי ערב
 
אירוע חגיגי המשלב סיורים והרצאה לרגל ימי החנוכה, כחלק מאירוע "התנ"ך של החגים". נסייר בסמטאות הרובע היהודי וסביבתו בין החנוכיות הזורחות המפיצות את הנס בפתחי הבתים, נשמע על המנהגים והמנהיגים הקשורים לחנוכה ונהנה מהאווירה החגיגית האופפת את העיר העתיקה. נחזור לאתנחתא בבית שמואל להדלקת נרות ואכילת סופגניות ירושלמיות חמימות!
בסיום הסיור ניתן יהיה להאזין הרצאתו של פרופסור שנאן: "חשמונאים ורוצחיהם: הורדוס ואגריפס של חז"ל".
מדריך: מויש מעוז
מחיר הסיור: 89 ש"ח ההרצאה בחינם.

סיור חנוכיות בשכונות
25.12.08 חמישי ערב

חג החנוכה איננו נזכר במשנה. גם בגמרא מוצנע החג ותיאורו מופיע רק כחלק ממסכת שבת. כל זה עומד בניגוד בולט למצווה החשובה של החג – פרסום הנס. בסיור זה "נחזה בנס", או יותר נכון לומר, באופן פרסומו. נסייר בשכונות נחלאות השונות ובסביבתן. יש לבוא בלבוש צנוע.
מדריך: דביר סורמלו
מחיר: 85 ש"ח

סיור חנוכיות בערב שבת
26.12.08 שישי ערב

השילוב של חנוכה וערב שבת כולל הדלקה של נרות רבים. נעבור ברחובות שכונת נחלאות וסביבתה, נחוש את אווירת החול, השבת והמועד, כל זאת בסיור לאור השקיעה.
מדריך: מויש מעוז
מחיר: 89 ש"ח

חנוכיות בירושלים
28/12/08 יום ראשון ערב ולילה. סיור ארוך.

למה בחנוכה מדליקים חנוכיות, אוכלים לביבות ומסובבים סביבונים? מה לחנוכה ולחג המולד? ומה לחנוכה בירושלים ולמגרש הרוסים? והעיקר: הידעתם שיש חנוכיות ירושלמיות ושיש להן סיפור? נתבונן במגוון החנוכיות המאירות את שכונת שערי חסד. נשמע על שירת הבקשות בבית הכנסת היפה על-שם עדס. נאכל ארוחה חרדית במסעדה במאה שערים ונשתתף בהדלקה (מעין "טיש") בחצר חסידית.
מדריך: דנצ'ו ארנון
מחיר: 165 ₪ כולל ארוחת ערב במסעדה חרדית ואוטובוס צמוד.

יש לבוא בלבוש צנוע
לפרטים: בית שמואל 02-6203461, www.beitshmuel.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר