fbpx

ספורט למתוקים – 'תרופה' לחולי סכרת

לפי הכותבת, דפנה לוי, מדריכת כושר ובריאות ובעלת "עלי דפנה" – שילוב מנצח של ספורט ותזונה; פותחה 'תרופה' מהפכנית לטיפול בסוכרת: למתמידים בשימוש מובטחת ירידה ברמות הסוכר בדם , הרגשה טובה מאוד הנמשכת מספר שעות לאחר ה"שימוש" ב'תרופה' ושיפור משמעותי בהחרפת המחלה
Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on email

פותחה 'תרופה' מהפכנית לטיפול בסוכרת: למתמידים בשימוש מובטחת ירידה ברמות הסוכר בדם, הרגשה טובה מאוד הנמשכת מספר שעות לאחר ה"שימוש" ב'תרופה', ושיפור משמעותי בהחרפת המחלה.
ה"תרופה" היא לא אחרת מאשר פעילות גופנית סדירה.

יתרונות הפעילות הגופנית לחולי סכרת הם כה רבים, שאפשר להתייחס לפעילות גופנית כ"תרופה" מצילת חיים, ולהקפיד לקחת אותה לפחות 3 פעמים בשבוע.

ישנם חולים המעדיפים לקחת כדורים, זריקות, ושניהם גם יחד, במקום להפחית מינונים כתוצאה מההשפעה הנפלאה שיש לפעילות גופנית על הגוף הסכרתי, ואולי זה נעשה מחוסר ידע. אז הרי לכם פיסות מידע בנושא, ואחרי קריאת כתבה זו הנכם מתבקשים לבצע פעילות גופנית לפי ההמלצות שמייד תקראו, או להשפיע על אדם אחר בסביבתכם, והרי לכם אפשרות לנס חנוכה.

למה פעילות גופנית:
· תאי השריר יגיבו יותר טוב לאינסולין, דבר שעשוי להפחית מינוני תרופות.
· פעילות גופנית מסייעת באיזון רמות הכולסטרול בדם.
· קצב ייצור הגלוקוז בכבד יואט.
· הסיכוי לחלות במחלות נוספות כמו מחלות לב, יתר לחץ דם, ורמת טריגליצרידים (שומנים בדם ( יורד.
· ידוע כי פעילות גופנית מורידה את הופעת הורמוני הסטרס (לחץ), דבר שגורם לעלייה חדה ופתאומית ברמת הסוכר בדם, ואף עלול להיות גורם למחלת הסוכרת גם עבור אדם בריא.
· גם לאחר סיום הפעילות תהיה ניצולת גדולה יותר של גלוקוז, וחילוף חומרים מהיר יותר, דבר שיוביל לשימוש הסוכר ע"י השרירים, וכך יהיה פחות סוכר בדם.
· שימוש בחומצות שומן כמקור אנרגיה עיקרי בעת ביצוע פעילות אירובית, מסייע בהורדת אחוזי השומן מהגוף. אצל חולי סכרת השמנה, והטיפול בה יותר קשה בשל חוסר איזון הסוכר בדם.
· הכי חשוב והכי פחות נמדד: אין כמו הרגשה טובה שבאה בעקבות ההצלחה לבצע את היעדים שנקבעו באימון. ההרגשה הזו תביא אתכם לאימון הבא.

אילו סוגי ספורט מתאימים ומומלצים לחולי סכרת:
פעילות אירובית (אווירנית) בראש ובראשונה. הליכה, רכיבה על אופניים, מכשירי הסטפר או אליפטיקל למיניהם, כל סוג ספורט שגורם לדופק לעלות לרמת מאמץ ואפשר להחזיק בו מעמד לפרק זמן שעולה על 15 דקות.
בעת הפעילות האירובית משתפרת יכולת קליטת האינסולין ע"י השרירים. הסוכרת שידועה כ"תנגודת התא לאינסולין" מפחיתה את ההתנגדות בעת עבודת השריר ואחריה.
כדי להשיג השפעה חיובית הולכת וגדלה של איזון רמות הסוכר בדם יש להגביר בהדרגתיות את משך האימון האירובי עד כ- 60 דקות של פעילות מגוונת.
אימונים פרוסים למשך השבוע: יום-כן- יום-לא, כשבכל יום אימון בנוסף לפעילות האירובית ישנה פעילות נוספת. זאת כחלק מהדרך הנכונה לטיפול במחלה.
בנוסף לפעילות של סיבולת לב-ריאה, כדאי להוסיף פעילות אנאירובית (כוח שריר), גם כן בצורה הדרגתית ומודרכת.
פעילות אנאירובית, בשילוב עם פעילות אירובית וסיבולת שריר, הן הנוסחה המדוייקת לשיפור ואיזון הסוכרת.

מה לא מומלץ וממה כדאי להיזהר:
· לא רק לחולים: כדאי לבצע את האימון לפי תוכנית אימונים בהדרכת מדריך מוכשר ומוסמך.
· התוכנית חייבת להיות מדורגת מאמץ, ומגוונת.
· ענפי ספורט מאומצים אינם מומלצים בשלב ראשון לאימון, ודורשים היוועצות עם רופא. עלול להיות יותר נזק מתועלת בשל חוסר ידע.
· אימון אנאירובי בלבד אינו מומלץ. מה שמשפר את סבילות השריר לסוכר זה דווקא האימון האירובי, אשר בלעדיו עלול להיגרם נזק כתוצאה מהפרת איזון הסוכר בדם.
· חולים במחלות נוספות כמו מחלות לב וכלי דם, חייבים לקבל תכנית אימונים מפורטת וברורה ע"י פיזיולוג המתמחה בשתי המחלות, ולהתאמן במקום בו ההשגחה וההדרכה מקצועיים וספציפיים למוגבלותם.
· מומלץ לתזמן את הפעילות הגופנית בשעות הבוקר- צהרים – אחה"צ, ולא בשעות הערב המאוחרות.
· יש לחכות זמן מה לייצוב רמות הסוכר בדם לאחר הזרקת האינסולין, ולא לגשת לאימון מייד אחרי ההזרקה.
· כאשר הגוף במצב היפר או היפו גליקמיה אין להתאמן.
· יש לקבל תפריט מדוייק מדיאטנית קלינית לגבי התזונה, ולעקוב אחריו בדבקות.

לסיכום: "תרופת" הספורט ותרומתה לשיפור מחלת הסוכרת ברורה .
יש יותר יתרונות בפעילות גופנית מאשר בהעדרה.
יחד עם זאת יש לקחת בחשבון את כל אמצעי הזהירות, ולצאת לדרך עם ידע והנחיות הולמים.
מניסיון אישי נתקלתי באנשים חולי סוכרת שהתחילו לבצע פעילות גופנית ומצבם השתפר פלאים בכל המובנים ובכל מישורי החיים.
אל תחכו להחמרה. ה"תרופה" זמינה לכם ממש עכשיו, ממש באיזור המגורים שלכם, אולי אפילו בתוך הבית.


דפנה לוי היא מדריכת כושר ובריאות ובעלת "עלי דפנה" – שילוב מנצח של ספורט ותזונה. הרצאות, הדרכות, אימונים אישיים. תזונה והרגלי אכילה, ספורט ואורח חיים.
טל. 054-5468336
www.aley-daphna.co.il
פורום: www.hook.co.il/Group/eatandfit

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on email

כתבו תגובה