ספריבס בהולנד? נתקה יותר טוב מ- Café de Klos

קפה דה קלוס הפכה מזה שנים למסעדת יעד של ישראלים המבקרים באמסטרדם ולצוותי אל על. הצלעות – ספריבס שלה הן שם דבר, אבל יש טובות מהן

אתה טס לאמסטרדם? אתה מוכרח לאכול ספריבס בקפה דה קלוס (Café de Klos) – כך קבעה בלהט מומחית גסטרונומיה שהמלצותיה בדרך כלל הן האולטימטיביות.

המסעדה משולטת בשלט קטן ועל החלון דף A4 עם שעות הפתיחה (מ- 16.00 עד 23.00) , וממוקמת ברחוב הכנסייה (Kirktraat) מס' 41/43 בקרבת כיכר ליידספליין.
באחד המקומות קראתי שהיא במס' 25 ברחוב וחיפשתי אותה שם, מה שהביא את המלצר להערה צינית שאם אני רוצה לאכול במס' 25 – יש שם מסעדה פורטוגלית (נכון).

הגעתי מעט אחרי שעת הפתיחה, וקדמו לי זוג אמריקאים שהגיעו בארבע בדיוק וכבר ישבו עם בקבוק יין, ומייד הצהירו באוזניי שזו מסעדת הספריבס הכי טובה באמסטרדם. המלצר הוסיף משלו: "אנחנו צריכם לפצות על השירות הגרוע", מה שהביא לתגובה מהאמריקאית: "בינתיים השירות כאן הכי טוב שקיבלתי בהולנד". עם התיירת הזאת לא צריך תקציב פרסום.

עיצוב הפנים ספרטני כמו ההולנדים – שולחנות עץ פשוטים, ספסלים ודרגשים נטולי ריפוד, ובר גדול במרכז. המוזיקה טובה הווליום גם כן.
מרק הבצל שהזמנתי לפתיחה (קר בחוץ וגשום) הגיע בספל לא גדול, אבל חם וטוב עם קרום גבינה צהובה מותכת, בתיבול גם עלי דפנה והתוכן כולל גם קוביות לחם ששוחות במרק ומייתרות את הבגט המחומם המוגש לצד המרק.

ועכשיו הסיבה לארוחה: הספריבס.
מגיעים שלושה גושי צלעות קשות לתפעול מנומס בסכין ומזלג, חמות וטעימות, אך גם יבשות מדי – כל המרינדה נצלתה ונדבקה לבשר/עצמות. לצד הצלעות סלט כרוב מצוין ושני מטבלים – לבן וורוד, ותפוח אדמה אפוי טוב עם חמאה מותכת.
זה כבר מצריך כוס יין, כי בקבוק הסודה ממש לא מספיק.

יש כאן צלעות רגילות, צלעות מעושנות, ומיקס של שני הסוגים, וכמובן גם מגוון בשרים אחרים למי שרוצה.
הכמות עצומה ויש מאבק עצמי – האם לסיים הכל ולא להותיר פירור, או כן להותיר פירור. לא מותיר פירור, אבל יוצא מכאן עם הרהור על הסיבה לכך שקפה דה קלוס הפך למעוז של ישראלים (הצטרפו במהלך הארוחה), וידוע כיעד גסטרונומי של צוותי אל-על הנוחתים בסכיפול.

את התשובה מצאתי בכפר קטן בצפון הולנד, אצל חברים טובים, מרחין ההולנדיה במקור ונתקה מקיבוץ גבע. הספריבס של נתקה היו עסיסיים יותר, רוטב המרינדה לא התייבש, וחוויית האכילה עלתה על זאת של קפה דה קלוס.

אז ברור לי שבביקור הבא באמסטרדם אתם תאכלו את הספריבס של קפה דה קלוס ותיהנו. אני מצביע נתקה.

Café de Klos
Kerkstraat 41/43
Amsterdam

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר