סקאיי – מסעדה יפנית עדכנית כשרה וטובה

פירוש השם סקאיי ביפנית הוא עולם, ובלשון היזמים: עולם של טעמים, עולם של סגנונות, או פשוט המטבח הכי טעים בעולם

סושי-נודלס-סופ מכריז השלט בכניסה למסעדה היפנית האינטימית סקאיי, אשר נפתחה לפני כשנה בצפון רחוב אבן גבירול בתל אביב, על ידי צמד שותפים: דניאל מיארה ואודי רומנובסקי, בעלי ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום, שהחליטו לפתוח יחדיו מסעדה יפנית כשרה, עדכנית ואיכותית.

אנחנו הגענו לשם בשישי בצהרים חם של 1 באוקטובר, ארבעה רעבים עם עיניים גדולות ותיאבון בריא, וגם צמאים.

ישבנו בפנים – הרי מדובר ביום שלהי קיץ להט, למרות שבחוץ נוח יותר ליד שולחנות קונבנציונליים. בפנים תוכלו לשבת ליד שולחנות מוגבהים בגובה בר, או פשוט ליד הבר – שם תראו את שף הסושי בפעולה ותציצו למטבח בו מכינים את שאר המנות.
כפי שראינו, הטייק אוויי הוא נוהל עבור רבים מהאזור, ובוודאי במשך ימות השבוע באזור עסקים זה מול מגדל ה- 100 של אבן גבירות על שלל משרדיו. לכך מצטרף גם שירות משלוחים שהחל לאחרונה.
בכוונת השותפים להפוך את סקאי לרשת מסעדות סושי איכותיות וכשרות. אנחנו מאחלים להם הצלחה.

שניים מאיתנו הקדימו וחיכו לשני האחרים תוך עיון בתפריט והזמנת חלק מהמנות. תוך המתנה  למדנו כי פירוש השם סקאיי ביפנית הוא עולם, ובלשון היזמים: עולם של טעמים, עולם של סגנונות, או פשוט המטבח הכי טעים בעולם.

אודי הסביר לנו כי השם מסמל את השפעת המטבח היפני על העולם כולו ועל ארצנו, עם שילוב מעניין של החך והתוצרת המקומיים – שימוש בפרודוקטים מקומיים כמו ירק שקשה למצוא ביפן ביחד עם הדגה הטרייה המקומית כגון דניס, סי-באס ובורי, ועם דגים מיובאים כגון טונה וסלמון, שגם נראו יפים בחלון הקירור וגם היו טריים.

הסושי שף של סקאיי הוא טאנהבודי, שמאחוריו 12 שנות ניסיון בארץ ובחו"ל. איך מתמודד השף עם היות סקאיי מסעדה יפנית כשרה? בקלות. "יש עולם שלם של סושי והגבלת הכשרות אינה פוגמת ביצירתיות או בטעם עבור הסועדים", מסביר טאנהבודי. "הדגים הפופולרים ביפן הם טונה, סלמון ודגים לבנים קטנים".

בסקאיי מגוון רחב של סושי, מרקים, אטריות, ומנות טאפאניאקי (צלייה יפנית). מנות שזוכות לפופולאריות רבה הן היאמי רול-סלמון, טונה דניס עם פירורי טמפורה עטוף באבוקדו ושומשום שחור, והסשימי סקאיי – שני סוגי דגים לבחירה , חתוכים דק בצורת מניפה, מוגשים בליווי רצועות גזר, עירית וג'ינגר בליווי רוטב שמן שומשום, שמן זית, לימון סחוט וסויה.

אנחנו הזמנו  לפתיחה שתי מנות גיוזה ושתי מנות ירקות טמפורה. מנות גדולות ונאות ביותר, ועל הגיוזה כדאי להתעכב. פשוט מנת דגל שמבחינתנו הייתה כוכב הארוחה.
הזמנו גם סלט מלפפונים ואצות – מנה למיטיבי לכת, כי לא כל אחד אוהב אצות. מי שכן – נהנה מאוד.

להמשך הזמנו – זללנים שכמותנו – גם קומבינציית סושי זוגית וגם קומבינציה ליחיד. כמובן יותר מדי ויכולנו להסתפק בזוגית. אבל אנחנו לא משאירים אף אחד בשטח, כך שכל יחידות הסושי על סוגיהן השונים נאכלו עד תום.

מזירת הטפניאקי הגיע כלי להט ורוחש ובו נתחי פרגית עוף ולצדם ירקות, שכולם נצלו על פלטה לוהטת. אנחנו אוהבים ארוחות טפניאקי בהן יושבים סביב משטח ההכנה והשף מלהטט עם סכינו וחומרי הגלם שלו ויוצר במהירות ארוחה שלמה. כאן מגבלות המקום לא מאפשרות זאת, אבל הטפניאקי של סקאי בהחלט ראוי.

מחיר ארוחה כזאת לארבעה, כולל בקבוקי שתייה קלה שאת מספרם לא מנינו אך במטבח עשו זאת במקומנו, הוא כ- 440 ש"ח, כלומר כ- 110 ש"ח לסועד.
בהחלט מסעדה יפנית טובה וראויה,  וכמובן כשרה – לרבים שלהם זה חשוב.
.

Sekai
רח' אבן גבירול 111, תל אביב
טל. 03-5245188
א'-ה' 12:00-24:00 ו' 12:00-16:00 ש' 20:00-24:00

לעמוד הפייסבוק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר