סקרים עליך ישראל: מה שותים הישראלים? תלוי מי שואל

סקר שנערך ע"י יקב "טפרברג 1870" שהינו מ-4 היקבים הגדולים בישראל בנושא הרגלי צריכת ושתיית יין קובע ש:
-68% מהישראלים קונים ושותים יין כאשר בקרב הגברים 74% קונים ושותים יין, בקרב הנשים- 63% בלבד.
הסקר קובע עוד, שגברים ונשים בגילאי 25-34 שותים הכי הרבה יין (79%) לעומת גברים ונשים בגילאי 65 ומעלה רק 42% ותושבי ירושלים הם במקום הראשון בקרב שותי היין – 75%.
קיים קשר בין בעלי השכלה אקדמית לשתיית יין. אחוז שותי היין בקרב בעלי השכלה אקדמאית- בעלי תואר שני ושלישי- 80% -גבוה יותר מבקרב בעלי השכלה על תיכונית- 74%.

לשאלה מהו סוג היין המועדף על הישראלים:
במקום ראשון – קברנה סוביניון – 20%.
במקום שני – יינות אדומים ללא עדיפות – 16%.
במקום שלישי – מרלו – 11%.

לשאלה כמה הישראלי מוכן לשלם על בקבוק יין: 29% מוכנים לשלם מעל 40 ₪, 21% עד 25 ₪, ו-10% מוכנים לשלם מעל 100 ₪ לבקבוק יין.

ומבדיקה שערכה החברה הסקוטית למסחר ושיווק לקראת חג הפסח 2007, נמצא שכמות היין שרוכשים הישראליים השנה גדולה באופן משמעותי משנים קודמות.
כמו כן עלו בבדיקה מספר מגמות חדשות המאפיינות את צרכן היין הישראלי:
· הצרכן הישראלי מעדיף לרכוש יינות ומארזי משקאות חריפים כמתנות לחג, יותר מאשר מוצרים אחרים (מוצרי מטבח, גאדג'טים ועוד).
· הצרכן הישראלי מחפש לרכוש לשולחן החג את היינות היוקרתיים, ולא רק יינות קידוש פשוטים.
· הצרכן הישראלי רוכש יותר יינות לבנים מאשר בשנים הקודמות.
· הצרכן הישראלי רוכש לא רק יינות, אלא גם משקאות חריפים, בעיקר ליקרים.

לדברי דן ליאור, מנכ"ל החברה הסקוטית, המתמקדת בעיקר בייבוא יינות ומכירתם: "הצרכן הישראלי מעדיף לרכוש יינות ומשקאות חריפים תוצרת חוץ ופחות תוצרת הארץ. הסיבה לכך הינה המחיר הזול והתמורה הגבוהה של יינות ומשקאות חריפים תוצרת חוץ לעומת מוצרים דומים מתוצרת מקומית".






היו הראשונים להגיב...

כתבו תגובה