רשת הנסיעות איסתא ליינס ערכה מחקר לקראת עונת הנסיעות של הקיץ, בו נשאלו המשתתפים מה הם הכי אוהבים – או שונאים – בתהליך הטיסה, בשדה התעופה ובטיסה עצמה.
אוהבים
37% מהנשאלים ציינו שהם הכי אוהבים את הקניות, החנויות ובתי הקפה בדיוטי פרי
27% אוהבים את הטיסה עצמה
11% אוהבים את רגע ההגעה ליעד
10% את האוכל שמוגש בטיסה
7% את רגע הנחיתה
5% את השירות ויחס הדיילים
5% את רגע ההמראה
מתחם הדיוטי פרי היה ועודנו התחום הכי אהוב בתהליך הטיסה.
באופן מפתיע, כרבע מהנשאלים ציינו את הטיסה עצמה כדבר המהנה ביותר עבורם.
שונאים
55% מהנשאלים שונאים את התהליך הארוך עד ההגעה לדיוטי פרי, לפי הפירוט הבא:
22.3% שונאים את הבדיקות הבטחוניות
19.6% שונאים את הרישום צ'ק אין בדלפקים
13% שונאים את תהליך ביקורת הדרכונים
בנוסף:
14% שונאים את זמן ההמתנה ואת העיכובים הלא מתוכננים
14% שונאים את הצפיפות בטיסה
11% שונאים את האוכל
10% שונאים את הטלטלות וכיסי האוויר
5% שונאים את המרחקים הגדולים ואת העובדה שצריך ללכת הרבה בשדה התעופה.
בגילאי 55 ומעלה, הצפיפות במטוס היא הדבר השנוא ביותר (19%),
לעומת גילאי 18-45, שם הבדיקות הבטחוניות הכי שנואות (27%)
נשים פחות סובלניות – 14.5% שונאות מאד את הטיסה עצמה, לעומת רק 8% מהגברים שציינו שהם שונאים את הטיסה.