סקר הרגלי שתיית יינות והעדפות בקרב הישראלים: 61% שותים יין, 27% מהם לעתים קרובות

הנהלת תערוכת היין הבינלאומית ISRAWINEEXPO שתתקיים במרכז הירידים והקונגרסים בת"א בין התאריכים 13-15 ביוני 2006, ערכה סקר בנושא הרגלי שתיית יינות והעדפות בקרב הישראלים.
מהסקר עולה כי 61% מהישראלים שותים יינות בתדירות כלשהי, מתוכם 27% שותים יין לעיתים קרובות, ו- 34% שותים יין לעיתים רחוקות.
39% מהמרואיינים ציינו שאינם שותים משקאות אלכוהוליים בכלל, ורק 12% מתוכם ציינו שהם לא שותים יין באופן פרטני.

מאותו סקר עולה שאחוז שותי היין גבוה יותר בגילאי 18-24 –
71%, כאשר בגילאי 25-34 רק 53%, בגילאי 35-44 – 65%, בגילאי 45-64 – 65%, ומעל גיל 65 רק 48% ציינו שהם שותים יין.

עצמאיים שותים יותר יין – 79%, לעומת השכירים בתעשיית הייצור – 57%.
כמו כן בולטת התופעה, שבקרב שותי היין האחוז הגבוה ביותר הינו באזור ירושלים עם 73%, ובשרון הצפוני – 71%, לעומת רק 60% באזור גוש דן וכ- 60% באזור הצפון. תושבי הדרום שותים הכי פחות יין: 52%.

לשאלה מהי תדירות שתיית היין, ציינו 9% שהם שותים בין פעם לפעמיים ביום, 13% שותים יין אחת לכמה ימים, 35% שותים יין פעם בשבוע, 26% שותים יין פעם בחודש, וכ- 17% שותים יין רק בהזדמנויות חגיגיות ובאירועים אחת למספר חודשים.

מניתוח התוצאות עולה שהגברים שותים בתדירות גבוהה יותר –
31%, לעומת 11% מהנשים.

לשאלה כמה כוסות יין שותים הישראלים בשבוע: 42% ציינו שהם שותים כוס אחת בשבוע, 18% שותים כ- 2 כוסות בשבוע, 14% כ- 3 כוסות יין בשבוע, 10% כ- 4 כוסות יין לשבוע, 11% בין 5-8 כוסות יין לשבוע, כ- 3% – 9 כוסות יין ויותר לשבוע.

מפילוח התוצאות עולה שאחוז גבוה מילידי אירופה/אמריקה שותים לפחות 5 כוסות יין בשבוע – 26%, לעומת 5.5% ישראלים ילידי ישראל. הכי הרבה שותים 5 כוסות יין ויותר בשבוע תושבי השרון הצפוני – 23%, לעומת תושבי גוש דן – 13%, ותושבי הדרום רק 3%.

לשאלה היכן הישראלים נוהגים לשתות יין, ציינו 73% שהם נוהגים לשתות יין בבית, 21% שותים יין באירועים חגיגיים, 13% במסעדות, 10% במפגשים חברתיים, 8% בבארים או פאבים.
אחוז גבוה יותר מהנשים מסרו כי הן שותות יין באירועים חגיגיים – 28%, לעומת גברים – 15% בלבד.
אחוז גבוה יותר מתושבי ירושלים – 94% – שותים יין בבית, לעומת רק 72% מתושבי גוש דן השותים יין בבית. לעומת זאת תושבי הדרום – 32% – הם במקום הראשון בשתיית יין באירועים חגיגיים, לעומת רק 10% בקרב תושבי השרון הצפוני השותים יין באירועים חגיגיים.

בסוגיית סוג היין המועדף ביותר, מוביל היין האדום בלי ציון זן ענב עם 44%, אחריו קברנה סוביניון עם 11%, יין לבן גנרי עם 9% ומרלו עם 7%.
נשים דיווחו על העדפה גבוהה יותר ליין אדום – 48%, לעומת גברים – 40%. הגברים מסרו העדפה גבוהה יותר לקברנה סוביניון –16%, לעומת 4% אצל הנשים.

בולטת התופעה שבנושא יינות מתוקים – בעיקר יינות קידוש – ציינו 13% מהציבור הדתי-חרדי שהם שותים יין מסוג זה, לעומת רק 2% מהציבור החילוני.

לגבי השאלה על סוג יין ישראלי מועדף מבין היינות הישראלים, 67% מעדיפים יין ישראלי מיקב גדול ומוכר, אחריו, בהפרש גדול, יין מיקב בינוני עם 11%, ו- 7% מסרו העדפה ליין ישראלי מיקב בוטיק.
בולטת התופעה שתושבי גוש דן מעדיפים יותר יין ישראלי מיקב גדול – 71%, לעומת תושבי ירושלים שמסרו העדפה גבוהה ביותר ליין ישראלי מיקב בוטיק – 17%.

בנושא יינות מתוצרת חוץ: במקום הראשון נמצאים היינות מתוצרת צרפת – 16%, לאחר מכן יינות מאיטליה – 8%, יינות מספרד – 4%, יינות מצ'ילה – 3%, יינות מקליפורניה/ארה"ב – 2%, יינות ממדינות מזרח אירופה – 2%, יינות מתוצרת אוסטרליה – 1%.
15% שותים אך ורק יינות ישראליים ולא תוצרת חוץ, ול- 50% אין העדפה לגבי יינות מתוצרת חוץ.

מהתשובות על השאלה כמה הישראלים משקיעים בממוצע ברכישת בקבוק יין, עולה כי הסכום הממוצע לבקבוק יין הנו 48.7 ₪, כאשר גברים משקיעים בממוצע יותר ברכישת בקבוק יין – 54 ₪, לעומת נשים המשקיעות בממוצע כ- 42 ₪ ברכישת בקבוק יין.

תערוכת ISRAWINEEXPO מאורגנת ע"י מרכז הירידים והקונגרסים, בשיתוף עם מגזין "יין וגורמה" ו"איש הענבים", נערכת בחסות משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה, משרד החקלאות, המכון הישראלי ליצוא ולשת"פ בינלאומי, המועצה לגפן היין בישראל ואתר היין הישראלי.
חיים גן, מנכ"ל "איש הענבים" ומיוזמי התערוכה, מציין כי במסגרתה תיערך – לראשונה בישראל – תחרות TERRAVINO – בה יתארחו שופטים ועיתונאים בעלי שם והכרה עולמיים בתחום היין.
בתחרות יטעמו בטעימות עיוורות למעלה מ- 500 יינות המיוצרים ב-21 מדינות – צרפת, איטליה, ספרד, ארגנטינה, אוסטרליה, צ'ילה, ארה"ב, קנדה, דרום אפריקה, וכמובן – ישראל, שיקביה השונים יכולים וצריכים להוות חלק מרכזי מהתחרות.

בתערוכת ISRAWINEEXPO יוצגו מגוון רחב במיוחד של יינות מיקבים מהארץ ומהעולם, עם דגש על תצוגת היינות הישראליים, כמו גם יוצגו אביזרים לענף היין. בתערוכה ייחשפו מגוון היינות והחידושים בענף היין, הן לקהל המבקרים המקצועי והן לקהל הרחב. במהלך התערוכה יתקיימו כנסים וימי עיון.

בנוסף תיפתח במקביל תערוכה וירטואלית, אשר תציג לעולם הרחב את המציגים המשתתפים, ותמשוך קניינים פוטנציאליים לתעשיית היין הישראלית.






היו הראשונים להגיב...

כתבו תגובה