סקר של אוסם נסטלה מגלה שאנחנו אוכלים יותר במסעדות – מה, כמה ולמה

גידול של כ 15% בהוצאה הכספית על מסעדות בחורף 2006. מדי יום מוציאים הישראלים כ- 33 מיליון ש"ח על אוכל מחוץ לבית במסעדות

על פי מדד האכילה של נסטלה פוד סרוויס, חטיבת המזון לשוק המקצועי של קבוצת אסם, לרבעון הראשון של 2006, עולה כי בכל יום נתון אוכלים בממוצע במסעדות כ-860,000 ישראלים.

נסטלה פוד סרוויס עורכת מדי חצי שנה סקר הבודק את הרגלי האכילה של הישראלים מחוץ לבית. הסקר, שנערך בקרב מדגם כלל ארצי מייצג, בודק את הרגלי האכילה במסעדות, בתי קפה, דוכני אוכל וכו', וכן בודק את הרגלי האכילה במקומות עבודה ובמסגרות החינוכיות השונות, לצד בחינת ההוצאות הכספיות של הצרכן הישראלי הממוצע, בתחום האכילה מחוץ למסגרת הבית (AFH).

הסקר שנערך במהלך הרבעון הראשון של 2006 (ינואר- מרץ) בדק את מאפייני הצריכה של הקהל הישראלי תוך השוואה לנתוני הסקר שנערך בקיץ 2005 (רבעון שלישי).

מהסקר עולה כי למרות ירידה של 1% בכמות הסועדים במסעדות בחורף 2006 לעומת קיץ 2005, חל גידול של כ- 10% בהוצאות הכספיות על מזון במסעדות, שעמד על כ- 3 מיליארד ₪ לעומת כ- 2.7 מיליארד ₪ בקיץ 2005.

עוד מציגה נסטלה פוד סרוויס כי בחורף 2006 (ינואר-מרץ) הייתה עליה של 15% בהוצאה הממוצעת על ארוחה במסעדה, העומדת על 39 ₪ לסועד, בעוד שבקיץ 2005 ההוצאה הממוצעת לארוחה עמדה על 33.5 ₪ בלבד.
ההערכה היא כי העלייה בהוצאה נובעת מנטיית האנשים לארוחות גדולות יותר בימי החורף הקרים, לעומת חודשי הקיץ שבהם קיימת העדפה לצריכת ארוחות קטנות יותר ו"קלות" יותר.

שוב, שימו לב שהסקר לא דגם את מסעדות היוקרה בלבד, בהן המחירים רחוקים מאלה המופיעים כאן, אלא מקיף ורחב בכיסוי מקומות צריכת המזון.

מבחינת הרגלי אכילה במקומות עבודה, עולה כי ללמעלה מ- 800,000עובדים בישראל יש חדר אוכל במקום עבודתם. מהם כ- 450,000 אלף איש סועדים מדי יום בחדרי האוכל לעומת כ- 350,000 עובדים שבוחרים באלטרנטיבות אחרות.

מרבית הארוחות, מחוץ לבית נאכלות עד השעה 18:00 במסגרת יום העבודה, ובעיקר בימים שלישי ורביעי בשבוע (20% ו- 21% בהתאמה). אם בעבר העדיף הישראלי הממוצע להצטייד באוכל מהבית, היום קיימת העדפה ברורה לאכול ארוחה חמה גם בשעות העבודה – אם בחדרי אוכל שהפכו לספקי מזון משמעותיים ומציעים היום מגוון רחב של מזונות בריאים, מזינים וטעימים, או בפתרונות אכילה של מסעדות ודוכני מזון, כאשר העדיפות היא למסעדות בשריות ובתי קפה (19% ו- 17% בהתאמה).

עוד עולה מהסקר כי למעלה מ- 320,000 ילדים, בגילאי 3-18 הנמצאים במסגרות חינוכיות, מקבלים ארוחת צהריים, אם בשל השתייכות לפרוייקט ההזנה של משרד החינוך או בשל יום לימודים ארוך בגנים. ניתן לראות כי שיעור הילדים המקבלים ארוחת צהריים גבוה יותר בקבוצת הגיל 3 עד 6 (כ- 40%) ויורד עם העלייה בגיל ועם התפתחות הילדים.
אם אתם חושבים שזהו אחוז גבוה, מערכת אכול ושאטו מצטערת על כך שכל כך הרבה ילדים אינם במסגרת זאת שיכלה להבטיח להם ארוחה חמה אמיתית אחת ביום.





כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר