סקר תנובה שף: רמת האוכל היא הקריטריון הקובע בבחירת בית מלון בארץ

40% מהישראלים בוחרים את בית המלון על פי איכות האוכל המוגש בו; מעל 50% מעדיפים אוכל דיאטטי בבית המלון; גברים מעדיפים בשר- נשים גם סלטים; מזנון חופשי עדיף על הגשה אישית; ארוחת הבוקר – הארוחה הפופולרית ביותר; הישראלים מעדיפים בתי מלון על פני נופש כפרי

רמת האוכל במלון היא הפרמטר החשוב ביותר לישראלים בבחירת בית מלון. כך עולה מסקר שביצעה תנובה שף, החטיבה המתמחה של קונצרן תנובה לשוק המזון המקצועי, כולל אספקת מזון לבתי המלון בישראל.

סקר האירוח בבתי המלון נערך ע"י חברת TNS טלסקר לקראת פתיחת עונת התיירות, ונועד לבחון הרגלי הצריכה והעדפות הציבור המתארח בבתי המלון.

מהסקר עולה כי רמת האוכל במלון חשובה יותר בבחירת בית המלון עבור רוב הישראלים, יותר מבריכה, ספא ורמת הצוות הבידורי. כאשר התבקשו לבחור בין 4 האופציות, 40% השיבו כי הפרמטר החשוב ביותר עבורם הוא רמת האוכל במלון, ורק 13% בחרו בפעילות צוות הבידור או בבריכה במלון. ל-9% מהנבדקים הספא במלון היה הפרמטר החשוב ביותר.

מעדיפים מזון דל קלוריות
הסקר מצביע על מודעות גבוהה ביותר לאכילת מזון דל קלורי גם במהלך החופשה. 53% מהנשאלים ציינו חשיבות לכך שהמלון יציע לאורחים גם אוכל דל קלורי, מהם רוב בולט למין הנשי: 65% מכלל הנשים שנשאלו לעומת 42% מכלל הגברים.
כן נמצא רוב גורף מקרב כלל הנשאלים (63%) להעדפה למזנון פתוח לעומת ארוחה בהגשה לשולחן (31%).

ארוחת הבוקר- הפופולרית ביותר
ארוחת הבוקר זכתה להעדפה בולטת מקרב כלל הנשאלים, כארוחה הנבחרת לו היה באפשרותם לבחור ארוחה אחת בלבד ביום במהלך החופשה. 52% מכלל הנשאלים ציינו את ארוחת הבוקר כמועדפת עליהם, כאשר בחלוקה גברים נשים, נמצא כי בקרב הנשים ארוחת הבוקר בולטת בפופולאריות שלה במידה ניכרת לעומת הגברים. 57% מכלל הנשים ציינו ארוחה זו כמועדפת, בהפרש ניכר על פני ארוחת הצהריים (25% מהנשים) והערב (15%). בקרב הגברים מובילה ארוחת הבוקר בהפרשים קטנים יותר: 47% – בחרו בארוחת הבוקר, לעומת 33% לארוחת הצהריים ו- 16% לארוחת הערב.

גברים מעדיפים בשר, נשים אוהבות גם סלטים
בבחינת המנות המועדפות בחופשה, כאשר התבקשו לבחור בין סלטים, מנות הבשר והעוף וקינוחים, נמצא כי מקרב כלל הנשאלים הפופולאיות ביותר הן מנות הבשר והעוף עם 49%, כאשר אחריהן ההעדפה היא למנות הסלטים עם 29%, ולבסוף הקינוחים – 15%. כמו כן נמצא פער בולט בין גברים לנשים בהעדפות הצריכה: 60% מכלל הגברים הנשאלים ציינו כי מנות הבשר והעוף הן האהובות עליהם, 22% מהגברים בלבד ציינו את מנות הסלטים. מבין הנשים, זוכות מנות הבשר והעוף לפופולריות נמוכה יותר ושווה לזו של מנות הסלטים (37%), והקינוחים צוינו כאהובים ע"י 20% מכלל הנשים לעומת 10% בלבד בקרב הגברים. מנות הקינוחים זכו לפופולריות גבוהה יחסית בקרב אוכלוסיית הצעירים (גילאי 18-29): 28% מהנשאלים בקבוצת גיל זו ציינו את מנת הקינוחים כמועדפת עליהם, זאת לעומת שיעור העדפה של 15% למנה זו מכלל המדגם.

העדפה לבתי מלון על פני נופש כפרי
סוגיה נוספת שנבחנה בסקר היא ההעדפה לבילוי נופש משפחתי בבית מלון, לעומת אירוח כפרי. מקרב כלל הנשאלים נמצא כי נופש בחדר ברשת בתי מלון הנו האופציה הפופולרית ביותר, וצוין כמועדף על ידי 57% מהנשאלים, זאת לעומת 30% בלבד המעדיפים צימר. מגמה זו חלה גם בהבחנה בין נשים וגברים, כאשר בקרב הגברים העדפה זו בולטת בהפרשים גדולים יותר: 59% מכלל הגברים שנשאלו ציינו כי מעדיפים חופשה בבית מלון על צימר לעומת 54% מקרב הנשים; 26% בלבד מהגברים ציינו כי מעדיפים צימר ו-34% מכלל הנשים ששאלו העדיפו אירוח בצימר. כן בולטת ההעדפה לבתי מלון על פני צימר בקרב הנשאלים שהגדירו עצמם כמסורתיים/דתיים- 67% לעומת 25% בלבד המסורתיים והדתיים שהעדיפו צימר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר