עליה בצריכה של תפוחי אדמה בסין על חשבון האורז

האם השיר "תה ואורז יש בסין…" יוחלף בקרוב ל"תפוחי אדמה יש בסין"? יתכן שהתשובה לכך היא חיובית. שכן, לאחרונה ניכרת ירידה בצריכה של מוצרי אורז וחיטה על חשבון תפוחי אדמה שהסינים גילו אותם, ומסתבר שמתחילים להעדיף אותם על פני המזון הבסיסי שהפך מזה דורות לסמל של סין.
כך מדווח TRENDS – הידיעון המקוון למגמות שיווקיות חדשות.

הצריכה של תפוחי אדמה עלתה בסין ב- 40% מאז שנת 2002, בהשוואה לעלייה של 2.45% במקומות אחרים בעולם. כתוצאה מכך עומדת כיום סין במקום מספר 1 בגידול תפוחי אדמה בעולם.
אחת הסיבות לצריכה המוגברת היא שהסינים גילו את הצ'יפס, והם צורכים עתה כ- 90,000 טונה של צ'יפס קפוא, אשר רובו הגדול – כ- 70%, הוא מיובא.

על פי התחזית של Rabobank תגדל הצריכה של תפוחי אדמה ב- 20% בשנים הקרובות, בעיקר עקב הצריכה ההולכת וגוברת של מזון מהיר.
רשת מקדולנד'ס מתכננת להגיע ל- 1,000 מסעדות בסין ב- 2008 – שנת המשחקים האולימפיים בבייג'ינג, כאשר רשת KFC תגיע למשחקים אלה עם 1,700 מסעדות.
נתונים אלה מייצגים גידול של כ- 25% במספר המסעדות של שתי רשתות אלה.

התייחסות TRENDS: יתכן שהגידול העצום בביקוש למוצרי הלוואי של תפוחי אדמה מייצג הזדמנות ליצרני מזון ישראלים.


מתוך TRENDS – ידיעון מקוון למגמות שיווקיות חדשות
www.trends-news.com






היו הראשונים להגיב...

כתבו תגובה