עלי כותרת בלב תל אביב

המסעדה "עלי כותרת" שנפתחה לפני כחודשיים, בבית סוקולוב (בית אגודת העיתונאים) בתל אביב השיקה תפריט חורף חדש. הדר רז מגדירה מחדש את יחסה לאוכל כשר

אפתח בוידוי: המושג "כשר" מעולם לא עורר בי תאבון. בדמיוני, תמיד דמיינתי ארוחה "פולנית" שגרתית, כמו זו שאני אוכלת בחגים אצל סבתא שלי. חלק מהאוכל טעים לי, לחלק פשוט התרגלתי וחלק בלתי נסבל. לכן, מסעדה כשרה מעולם לא עוררה בי עניין. השבוע – הופתעתי.

מסעדת "עלי כותרת", מסעדה כשרה שנפתחה לפני כחודשיים, ממוקמת בבית סוקולוב בתל אביב (הידוע כבית העיתונאים), מציעה שילוב מעניין של אוכל איכותי וטעים, עם גן יפיפה המקנה אוירה נעימה, שקטה ושלווה. אגב, מנהלי המקום סיפרו שבקרוב יתקינו פרגולה שתאפשר להנות מיופיו של הגן גם בימי החורף הגשומים.

המסעדה השיקה לאחרונה תפריט חורף חדש במחירים אטרקטיביים למדי. לדוגמא, סטייק אנטריקוט 200 גרם – 48 שקל / 300 גרם – 58 שקל; מנות פתיחה – החל מ- 20 שקל; עסקיות – החל מ- 38 שקל.

כדי להתחמם לקראת בדיקת התפריט החדש והחורפי, התחלנו בקבבוני טלה שמוגשים עם טחינה ירוקה – מנה מעולה שמפעילה את חוש הטעם והריח שעות נוספות.

כמנות פתיחה נוספות טעמנו חציל קלוי בטחינה וצנוברים ולביבות בטטה על מצע עלים ירוקים ורוטב יוגורט. מנת הפתיחה הטובה ביותר הייתה סלט עלי כותרת המכיל פילה עוף, משמשים מיובשים, בצל אדום, פלחי עגבניות ויין חם. מנה מעולה ומומלצת.

המנה הבאה הייתה מרק חוטבי העצים (כן, כך קוראים לו) – שילוב של תפוחי אדמה, סוגי קטניות ושאר ירקות – מומלץ לימים קרים במיוחד.

מהמנות העיקריות אני ממליצה על שתיים: הראשונה, אנטריקוט ברוטב יין אדום, שהיה מעולה, והפילה מושט שהיה הדובדבן שבקצפת.

ואם דיברנו על קצפת – שבעים, מלאים ומרוצים, הגענו לשלב הקינוחים. הקינוחים לא מלהיבים במיוחד (הם פרווה…) בקיצור, אפשר לוותר ולהישאר עם טעמן הנפלא של המנות האחרות.

המקום מתאים במיוחד לאלו המחפשים מסעדות כשרות – לארוחות משפחתיות או לפגישות עסקיות. כמו כן, מי שרוצה להתחכך בעיתונאים, יכול לקוות להתקל בהם, שכן בגלל מיקומה של המסעדה בבית העיתונאים הם זוכים להנחות גדולות בהצגת תעודת עיתונאי.

לסיכום: ניתן עוד למצוא עלי כותרת ירוקים בתל אביב מלאת הפיח, וניתן למצוא שם גם אוכל טעים.

עלי כותרת
א-ה 9:00 – 24:00
ו' 9:00 – 15:00
שבת – 18:30 – 24:00
ניתן לקיים במקום אירועים
בית סוקולוב, רחוב קפלן 4 תל אביב
טלפון: 03-6098866

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר