על חמוציות ובריאות הפה

המחקר גילה כי רכיבים טבעיים בחמוציות עשויים לסייע במניעת מחלות חניכיים. רכיבים אלו משמשים כגורם המונע הצמדות והתפתחות חיידקים ובקטריות האופייניים למחלות החניכיים, כמו בקטריית P. gingivalis הנוטה להצטבר על השן מתחת לקו החניכיים

מחקר שפורסם ב- Journal Of Antimicrobial Chemotherapy, מצביע על כך שחמוציות (cranberries) עשויות להיות הנשק החדש בלחימה לטובת בריאות הפה.

המחקר גילה כי רכיבים טבעיים בחמוציות עשויים לסייע במניעת מחלות חניכיים. רכיבים אלו משמשים כגורם המונע הצמדות והתפתחות חיידקים ובקטריות האופייניים למחלות החניכיים, כמו בקטריית P. gingivalis הנוטה להצטבר על השן מתחת לקו החניכיים.

מחקר חדש זה מהווה הבטחה עבור אוכלוסיה רחבה הנפגעת ממחלות חניכיים. בארה"ב מעריכים כי 67 מיליון איש סובלים מבקטריה זו – מחלת חניכיים המתבטאת בהיחלשות השן ובאיבוד שיניים אצל מבוגרים.

החמוציות ידועות זה מכבר בזכות רכיבים פעילים ייחודיים להן, המונעים הצמדות והתפתחות חיידקים.
החמוציות מגינות על הגוף מפני דלקות בדרכי השתן, דלקות בקיבה (אולקוס), ומחלות חניכיים. יכולת הגנה זו של החמוציות על הגוף, היא בזכות הרכיבים הטבעיים פרואנטוציאנידים (PAC's)המצויים בהם.

במחקר גילו החוקרים כי החמוציות אכן מצמצמות את פעילות הבקטריה מסוג P. gingivalis, וכן מצמצמות התפתחות פלאק, וכך מסייעות במניעת התפתחות מחלות חניכיים המתפתחות כתוצאה מהם. זיהום זה, אם אינו מטופל, עלול להשפיע על השן והעצם התומכת, ואף להסתיים באיבוד השן.

מחקר זה מסתמך על מחקר מוקדם יותר שפורסם ב Journal of Dental Research, ובו גילו החוקרים כי תאים שטופלו ע"י רכז חמוציות גילו נטייה נמוכה יותר לפתח זיהום.

"אנו יודעים כי טיפול קבוע בשיניים ע"י ציחצוח, ניקוי ושימוש בחוט דנטלי, עוזר למנוע את מחלות החניכיים", מסרה ג'ולי לברק מאוניברסיטת לבל בקנדה, "אך המחקר החדש מצביע על כיוונים חדשים, כאשר מוצרים ושיטות טיפול העושים שימוש ברכיבים מן החמוציות יוכלו לסייע במלחמה בדלקות החניכיים".

פריגת משווקת כיום בישראל את Ocean Spray – נקטר חמוציות (קרנבריז) בשני טעמים: חמוציות קלאסי וחמוציות דיאט.
כבעל ערכים בריאותיים. מחקרים מוכיחים כי שתיית 300 מ"ל נקטר חמוציות מידי יום מסייעת במניעת דלקות בדרכי השתן, בהפחתת דלקות בקיבה (אולקוס), בסיוע למניעת התפתחות בעיות שונות בחלל הפה ותורם לבריאות הלב ולהורדת כולסטרול.
נקטר החמוציות של Ocean Spray מבית פריגת עשיר במיוחד ברכיבים צמחיים אקטיביים ובאנטי אוקסידנטים.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר