עראייס ברשת אנגוס – מהרחוב לצלחת

מנות העראייס של אנגוס גדולות והמחיר קטן - 33 ₪ למנה משביעה. צילום איילת קרבצקי
אם אתם באים בחבורה הזמינו את כל הרביעייה. טעים, משביע, ולא אוכל לכם את הכיס. קחו ליד כוסית של ערק-אוזו או בירה. זה רק יעזור לכם לקחת עוד מנה של הטעים הזה

המנה הכה מדוברת עראייס, נולדה בעצם כאוכל רחוב ברחבי הלבנט – בלבנון או סוריה, מצרים או עירק. מדובר במנגל וקצת בשר טחון, ניצול של שאריות הפיתה הממולאות בבשר טחון וצלויות על גריל גחלים, כאשר  נוזלי הבשר מרטיבים את הפיתה מבפנים, כך שנוצר הבדל בין החוץ הפריך והנוקשה מעט, לעומת הפנים הספוג במיצי הבשר.

צילום איילת קרבצקי
צילום איילת קרבצקי

מנת הרחוב המדוברת עשתה עלייה וקפיצת מדרגה בישראל, והיום כל מסעדה מתגאה במנת עראייס הייחודית שלה. אבל אליה וקוץ בה (תרתי משמע) – אף פעם לא נדע בעצם מהו הבשר הנצלה שם. אצל משפחת דבאח, מלכי הבשר במדינת ישראל, עשו במסעדות רשת אנגוס שלהם עם העראייס קפיצה אחת קדימה. הם מסתמכים על הבשר המשובח שיש להם, והעלו את המנה לרמה אחרת.

צילום איילת קרבצקי
צילום איילת קרבצקי

ארבע מנות עראייס נוספו לתפריט: עראייס זנב שור –  בושל שעות רבות, הוכנס לחצי פיתה עם העגבנייה והבצל שבושלו ביחד איתו, קוצצו ונדחפו לפיתה – והיישר לגריל. טעים ולא שיגרתי. עראייס שחיתות – בשר אנטריקוט עם גבינה ופורטבלו, ביחד עם טחינה ועמבה. שווה ביותר. עראייס רגיל – רבעי פיתה עם בשר טחון גס מתובל בעדינות ומאוד עסיסי. גם לאחר הצלייה על הגריל הבשר היה מצוין. בלי טיפת יבשושית. עראייס מחמר – רעיון טוב של עוף עם בצל וסומק, שבושל במרק ועף לגריל בתוך הפיתה. העוף התייבש, והטחינה המעושנת לא עזרה לו, וחבל.

העראייס מוגש עם קוקט סלט עגבניות טרי  – פיקו דה גאיה וטחינה, כשלכל מנה הטחינה המיוחדת שלה. המנות גדולות והמחיר קטן  – 33 ₪ למנה משביעה. אם אתם באים בחבורה, תזמינו את כל הרביעייה. טעים, משביע, ולא אוכל לכם את הכיס. קחו ליד כוסית של ערק-אוזו או בירה. זה רק יעזור לכם לקחת עוד מנה של הטעים הזה.

יתרון העראייס במסעדות אנגוס הוא הבשר המשובח, והדבר מורגש במנות האוכל. בתאבון!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר